Gå til innhold

En i klassen stinker


Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har ett stort problem på skolen. En gutt i klassen stinker så sinnsykt at det gjør resten av klassen kvalm. Vi må nesten gå ut av timene for det er så gale. Ingen tørr å si noe til denne gutten, for vi synes på en måte synd i han. Til jul i fjor, gav noen han en roll-on i gave, men det så ikke ut som om han tok hintet. Hva bør vi gjøre? Si det til læreren/helsesøster?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi har ett stort problem på skolen. En gutt i klassen stinker så sinnsykt at det gjør resten av klassen kvalm. Vi må nesten gå ut av timene for det er så gale. Ingen tørr å si noe til denne gutten, for vi synes på en måte synd i han. Til jul i fjor, gav noen han en roll-on i gave, men det så ikke ut som om han tok hintet. Hva bør vi gjøre? Si det til læreren/helsesøster?

Ja ta det opp med læreren og få h*n til å snakke med gutten eller foreldrene til gutten.

Skrevet

.. Eventuelt prøve å løse det på en annen måte! Er det seriøst så ille, eller er det fjortistendensene som slår til. Det er vanlig at man i puberteten kan være unaware om blant annet svettelukt. Å si det lærer er grusomt dårlig gjort! Helt forferdelig å få høre av lærer at du stinker! IKKE gjør det!

Gjest Gjest_Katrine_*
Skrevet

Ser gutten renslig ut? Bytter klær hver dag o.l? Tror du han vet han stinker?

Man skal være veldig forsiktig med å fortelle folk at de lukter vondt. Dette er fordi det finnes sjeldne sykdommer som kan gjøre at en person lukter vondt eller har dårlig ånde selv om personen utøver god hygiene.

Men det er faktisk best å si det ansikt til ansikt til personen hvis dere absolutt må. Da får personen i alle fall mulighet til å fortelle det til deg hvis han er syk eller ikke kan gjøre noe med problemet.

Dette med lukt kan være et dilemma, å vite hva man skal si eller gjøre til andre som har dette problemet. Men som en som har en slik sykdom selv ville jeg satt pris på om noen sa det til meg ansikt til ansikt og rett frem. Altså ikke gjennom hinting (det er ikke kult. Mennesker som lukter er som alle andre, og mobbing og nedsettende kommentarer er like vondt for dem som for alle andre. Tenk om personen som lukter allerede vet om sitt problem og prøver å gjøre alt den kan for å minske sine symptomer og samtidig leve så godt den kan? Ha dette i bakhodet folkens! Det hadde ikke vært like kult om det var deg alle snakket om..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...