Gjest Pippi09 Skrevet 12. november 2009 #1 Skrevet 12. november 2009 Hei, jeg lurer på noe, har noen hørt om JO-NI møbelpuss og hvordan man bruker det?
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #2 Skrevet 12. november 2009 Jeg har hørt om JONI! Husker at vi hadde det hjemme da jeg var liten. Liten gjennomsiktig flaske med rød væske (som lukter sterkt!). Tror man får kjøpt det i vanlig dagligvare. Møbelpussen has på en fille (eks gammel t-skjorte som man klipper opp til kluter) og smøres på møblene. Vi brukte de på mørke beisede/lakkerte møbler. Jeg mener å huske at væsken er brannfarlig, så kast fillen i søpla og gå ut med posen når du er ferdig.
Cowgirl22 Skrevet 12. november 2009 #3 Skrevet 12. november 2009 Dette kjøpte jeg en gang. Prøvde det på noen gamle møbler som beskrevet over. Så ikke helt effekten av det så den har blitt stående i hylla. Så er vel interessert i å høre om flere bruksområder til denne. Må vel være en grunn til at dette står i butikkene? Noen må vel bruke dette? Hva bruker dere dette til?
Gjest barnebarn Skrevet 12. november 2009 #4 Skrevet 12. november 2009 Jeg har hørt om JONI! Husker at vi hadde det hjemme da jeg var liten. Liten gjennomsiktig flaske med rød væske (som lukter sterkt!). Tror man får kjøpt det i vanlig dagligvare. Møbelpussen has på en fille (eks gammel t-skjorte som man klipper opp til kluter) og smøres på møblene. Vi brukte de på mørke beisede/lakkerte møbler. Jeg mener å huske at væsken er brannfarlig, så kast fillen i søpla og gå ut med posen når du er ferdig. Bestemor brukte å ha JO-NI i skapet på kjøkkenet. Hun brukte det til teakmøblene (salongbord og sjenk). Om det var for å rense eller polere møblene vet jeg ikke helt. I alle falle fikk møblene en blank finish etterpå. Om det er et bra produkt aner jeg ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå