Gå til innhold

Ovnsgratinert laks frå Toro

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det nokon som har prøvd den pakken som heiter Ovnsgratinert laks frå Toro?

Og, kan det anbefalast?

Link til produktet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke prøvd det, men med de ingrediensene du likevel trenger (laks, creme fraiche, grønnsaker, poteter) kan du lage en god gratinert middag uten posen. Bare å krydre creme fraichen litt (i hvert fall med litt salt og pepper, ellers kan det være godt med hvitløk, salvie, sitron f eks).

Smaker forøvrig sikkert helt greit av posen også, den bare virker overflødig.

Skrevet

Hvorfor spise den driten full av tilsetningsstoffer og andre ulumskheter når du lager tilsvarende rett lettere fra bunnen av?

Skrevet

Jammen jammen....!! Eg har aldri laga anna enn heilt standrard laks i folie før. :sjenert:

Skal eg røre ihop Creme Fraische med krydder (og grønnsaker?) og heller over fisken då? I ei ildfast form?

Høyres godt ut i alle fall :)

Skrevet

Du kan like godt bare helle krydret creme fraiche over fisk og grønnsaker ja :)

Skrevet

Jeg har prøvd denne retten fra Toro hvor jeg brukte posen! ;) Den ble veldig god og kan anbefales! Det samme kan Tandoori Chicken som jeg og et vennepar spiste senest i går.

Jeg er ikke så flink til å "prøve selv" på kjøkkenet og holder meg helst til oppskrifter. "Ferdigretter" som denne er alltid varmt velkommen i mitt kjøkken! :gjeiper:

Skrevet

Endelig et sånt svar eg ønska, frå nokon som faktisk har prøvd retten! ;):fnise:

Vart nemlig berre "vanlig" ovnsbakt laks sist gong, sia eg ikkje tok sjansen på å ødelegge heile middagen med mine kokkeevner.

Då skal eg jammen ta å prøve denne posen ein vakker dag! Takk takk :)

Skrevet

Jeg syns ikke den var noe god, og satser på å prøve "the real deal" neste gang. Den ble litt kjedelig rett og slett, og skal ikke kjøpes igjen.

Skrevet

Her på KG må man må passe seg for å si at man vil lage posemiddag.

Skrevet
Her på KG må man må passe seg for å si at man vil lage posemiddag.

Det er jo ikke noe galt i å bruke den posen da, og jeg synes ikke de som nevner noe annet kritiserer det. Men jeg synes heller ikke dere skal være altfor redde for å prøve dere selv på kjøkkenet - i denne retten er det ENESTE dere får hjelp til fra Toro å krydre creme fraichen. Og da klarer dere jo å lage en god ovnsbakt rett selv :) Men selvfølgelig fint å få tilbakemelding på om posen smaker godt eller ei også da...

Hva koster posen, forresten? Vil tro "eget" krydder koster maks 2-3 kroner, forutsatt at man har kjøpt det inn da (salt, pepper og evt noe mer som hakket hvitløk, sitronsaft, salvie/gressløk e.l).

Skrevet

Jeg spiste toros ovnsgratinerte laks i går. Syns den var litt tam på smak, så den bør krydres litt.

Skrevet

Den er jo ganske dyr då, viss det faktisk er sant at det einaste den gjer er å krydre creme fraischen. 24kr trur eg kanskje den kosta?

Viss den i tillegg er tam på smak, blir det jo litt dumt å bruke den :lol:

Men kva krydder bør en ha i creme fraischen då?

Altså.... 4 stykker laks i ildfast form (med salt, peppar og sitrin på?), så slår en berre over creme fraische som er krydra?

Og lar det stå i ovnen 20-25 minutt...?

Skrevet

Jeg synes ikke den var spesielt god, smakte rett og slett for lite krydder og for mye smaksforsterker.

Vet ikke hva jeg ville brukt, kanskje hvitløk, salt og pepper, en teskje eller to med tomatpuré og ellers det jeg finner i skapet. Dill og/eller persille tror jeg også kunne funket rimelig bra.

Skrevet

Alternativ oppskrift til inspirasjon. Her lager man riktignok sausen separat, men det er ikke noe særlig mer arbeid for det.

Ellers vil man kunne legge fiskestykker i form, og ha over en blanding av finhakket hvitløk, sitronsaft og skall, persille/dill/gressløk, salt+pepper, evt en knivsodd cayenne og fløte eller crème fraiche. Ca 20 min i ovnen ved 200 grader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...