Gjest Emmanuelle Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Jeg kjenner jeg er litt redd. Vil først og fremst si at jeg har legetime på mandag (for noe annet, men dog, skal spørre likevel). Jeg har bodd i Australia i 2 år (1 år siden nå), merka at en føflekk på ryggen gikk fra brun til hudfarget (ble som en slags hudfarget boble) og den ble flatere. Sjekka det hos legen mens jeg var der, det var ingen fare visstnok. Våkna i morges og tok meg på ryggen og kjente den var mer "ut fra" kroppen enn før. Sjekka med speil og så at det hadde kommet en helt svart farge på 1/3 av føflekken. Har slitt endel med svimmelhet og tretthet i det siste uten at legen har funnet noe, og nå er jeg selvfølgelig kjemperedd for at det skal henge sammen med denne føflekken. Jeg skal til legen som sagt, men jeg trenger litt råd og synspunkter (eller støtte).
Ella_Grey Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Hei, jeg skal være ærlig å si at den føflekken høres ikke så bra ut. Har den en klar avgrensning mot 'normal' hud eller er den mer utflytende? Hvor stor er den? Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg ringt legekontoret og hørt om det var mulig å få en dobbeltime, så legen kan ta den bort der og da. Men det VIKTIGSTE jeg har å si er at om det skulle være føflekk-kreft, så er det en kreft som blir borte når føflekken er borte. Det er EKSTREMT sjeldent at de er der så lenge at de rekker å spre seg. Jeg tror neppe at svimmelheten henger sammen med føflekken. Jeg føler med deg, for jeg får også lett panikk hvis jeg tror det kan være noe galt
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 Nå skal du høre min historie, min ekstremt mye mer hysteriske historie.. Jeg hadde en føflekk som oppførte seg noe ala det du beskriver. Hadde en mellomstor brunaktig en, plutselig uten at jeg merket det gikk den hen og ble lyserød/lilla, med utheving av alle ting. Denne lå ekkelt til på baksiden av låret på en måte, så jeg så den ikke, kjente den ikke med mindre jeg dro handa langs der. Jeg fikk helt anfall, føflekken var 100% forandret, og kreft er min største fobi. Jeg ringte faktisk nødtelefonen .... Kom jo ikke noe vei der annet enn at jeg var totalt hysterisk og de satte meg over til legevakten her jeg bor da, pga angsten min fikk jeg komme inn med en gang ( her er det snakk om 12-01 tiden om natta ). Allmennlegen sjekket nøye hele føflekken, og kunne med nesten full sikkerhet konstantere at den var ikke farlig, men i "vekst" dvs den hadde forandret seg på den positive måten slik enkelte føfleller skifter ham før de går tilbake til sitt normale, det kan visst være en prosess på 5-6 måneder til et par år. Han fjernet min føflekk og sendte den til analyse, og de fant heller ingenting der. Håper dette roet deg bittelitt, forstår nervene som ligger i en slik situasjon, det er fælt!
Gjest Emmanuelle Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 Den ser ut som en vanndråpe med et pepperkorn i. Den flyter ikke ut, men det er vanskelig å se siden den har så lite farge. Jeg er ikke hysterisk, men skal iallefall få sjekka den ut. Den ligger akkurat ved bukselinningen, så jeg tenker det kan være den har blitt "irritert" ved konstant friksjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå