Gå til innhold

Hvor tok du din medisinske abort?


Gjest Gjesteopptreden

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesteopptreden

Jeg har bestemt meg for å avbryte svangerskapet og har bestemt meg for medisinsk/medikamentell abort. Har noen erfaring med dette? Hvilket sykehus tok du det på? Jeg har bestilt time til forundersøkelse på Ahus, men kunne ikke få vite av sekretæren jeg snakket med om man kunne få hjemme-abort.Jeg ønsker svært gjerne å ta medisinsk abort hjemme i trygge omgivelser og har hørt/lest positive erfaringer med det til tross for at abort er en negativ erfaring jeg helst ville vært foruten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok en abort på sykehuset i Tønsberg og er veldig fornøyd med den behandlingen jeg fikk.

Aborten var grusom i mitt tillfelle (psykisk, samt at kroppen min tydeligvis ikke tålte dette helt som alle andre), og det hjalp veldig med ekte smil og trøstende ord, en hånd på ryggen og smertestillende når man trenger det.

Min samboer fikk lov til å være hos meg ganske mye, faktisk fikk han bare beskjed om å gå ut når det ble trillet inn en annen dame, men han fikk komme inn igjen når hun gikk ut like etterpå, så de var tydeligvis nøye på å respektere andre.

Bare positivt å si om dette sykehuset, til tross for at det var en vond tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok min medisinske abort hjemme. Syns det var best. Liker ikke sykehus. Gikk helt fint, kunne gå på fest dagen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_silje_*

Jeg var på sykehuset i Tromsø, fikk noen tabletter og reiste hjem.. Kom tilbake to dager etterpå og fikk nye tabletter, hvor jeg ventet et par timer for så å kunne dra hjem..

alt gikk veldig fint hos meg, blødde en god del og hadde vondt, men med god støtte av kjæreste gikk det greit.

Fikk god oppfølging på sykehuset, men hørte ikke noe fra di etter at jeg dro hjem.

Jeg velgte å være på sykehuset til jeg begynte å blø, og det verste var over ettersom jeg er veldig redd for komplikasjoner og ville ha rask tilgang på hjelp.

Håper det går bra for deg, vet hvordan du har det! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesteopptreden
Jeg tok min medisinske abort hjemme. Syns det var best. Liker ikke sykehus. Gikk helt fint, kunne gå på fest dagen etterpå.

I hvilken uke tok du medisinsk abort? Jeg er mer enn 6 uker når jeg skal til forundersøkelse. Sekretæren sa at jeg tidligst kunnne komme i uke 6. Syne det var merkelig av henne å si det dersom man ikke kan ta medisinsk abort senere enn uke 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok medisinsk abort i uke 10, de vil gjerne at du venter så lenge som mulig da det er flere som har angret i etterkant.

Har aldri hørt om noen som kan ta aborten hjemme. Man får jo først en pille som man tar på sykehuset, man drar hjem og så må man jo ligge på sykehuset når man tar den andre pillen. Jeg fikk iallefall IKKE lov til å ta alt dette hjemme, spesiellt fordi de gjerne ville ha meg under observasjon i tillfelle noe skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I hvilken uke tok du medisinsk abort? Jeg er mer enn 6 uker når jeg skal til forundersøkelse. Sekretæren sa at jeg tidligst kunnne komme i uke 6. Syne det var merkelig av henne å si det dersom man ikke kan ta medisinsk abort senere enn uke 7.

Jeg mener å huske at jeg tok aborten 6/3 eller noe i den dur.....altså seks uker og tre dager på vei...Mener å ha lest at du kan ta medisinsk abort opp til 9 uke eller noe. Bare google så finner du det. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tror jeg flere sykehus kan tilby medisink hjemmeabort.

Det foregår bl.a. slik at du må møte opp på sykehuset, sånn at de kan dokumentere at du har inntatt de medisiner du skal til riktig tid. Hjemme må du ha en person hos deg - du får ikke være alene.

Utover dagen tar sykehuset kontakt med deg og hører hvordan det går.

Uansett hva man velger - medisinsk eller kirurgisk abort - ønsker man å vente med inngrep lengst mulig (medisinsk litt tidligere). Dette er fordi det da er litt 'størrelse ' på fosteranlegget, slik at man har nytte av ultralydapparatet. Et fosteranlegg må ha et visst antall uker på seg før det er synlig på ultralyd. Videre brukes ofte ultralyd for å kontrollere at livmoren er tom i etterkant. Det skjer faktisk at et foster klarer å sno seg unna en utskrapning, og til og med overlever medikamentene ved medisinsk abort.

Lykke til - håper det vil gå knirkefritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trollmor_*

Jeg har akkurat tatt medesinsk abort hjemme. Var på sykehuset i Tromsø på mandag og fikk en tablett der, resten fikk jeg med meg hjem og utførte her hjemme. Syns dette har gått helt utrolig fint. Jeg var 8+4 da dette ble utført, har ikke hatt noe mere vondt enn ved vanlig mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trollmor_*
Jeg har akkurat tatt medesinsk abort hjemme. Var på sykehuset i Tromsø på mandag og fikk en tablett der, resten fikk jeg med meg hjem og utførte her hjemme. Syns dette har gått helt utrolig fint. Jeg var 8+4 da dette ble utført, har ikke hatt noe mere vondt enn ved vanlig mens.

Må legge til at sykehuset ringte meg for å høre hvordan det gikk da, dette etter avtale. Vi bor langt unna sykehuset og valgte derfor denne løsningen, noe som har fungert godt for meg og min kjære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...