Gå til innhold

Svineinfluensa vaksinen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eg bare lurer.. Måtte ta denne pga at eg var i risikogruppe sjøl, og opplevde litt reaksjoner på den.

-Hodepine.

-Rød, varm, hoven og vondt i armen.

-Nummen i armen rett etter sprøyta.

-Var kvalm i ein liten time i dag tidlig.

-Leddsmerter, knær og albuer.

Når eg la meg til å sove i går var heile armen vond, og det gjorde også vondt i beinet mitt, spesielt i lår omådet. Det har også vært litt vondt i ryggområdet, spesielt da på skulderbladet og bort mot nakken.

Nå sitter eg igjen med å være rød, varm og hoven på stedet eg fikk sprøyta (som også uheldigvis er den armen eg pleier ligge på, så eg har garantert ligget på den). Det gjør vondt å bevege armen.

Nå er det 2 dager siden eg fikk sprøyta, håper armen blir fin igjen snart.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sandbekken
Skrevet

Tanta mi fikk betennelse i armen etter sprøyta, en uke etter. Kansje det er det du har fått? ellers merka jeg også at armen ble ganske så øm etter vaksinen, men det gikk over etter 3 dager ca..

Skrevet

Ingen.Kun litt øm rundt stikkstedet første døgnet etterpå......

Skrevet

Jeg fikk veldig vondt i armen. Begynte ganske raskt etter at jeg fikk sprøyten, og toppet seg ca to døgn senere. I de to døgnene klarte jeg knapt å bruke armen, og våknet hver gang jeg snudde meg i søvne. Ble bedre etter det, men nå 5 dager senere er det fortsatt litt ømt. Bortsett fra det har jeg ikke hatt noen bivirkninger.

Skrevet

Jeg fikk vedlig vondt i armen, både på stikkstedet og verking i hele armen som varte i ca ett døgn. Smertene på stikkstedet varte i flere dager, det var skikkelig vondt.

Jeg har også hatt litt vondt i kroppen, feber følelse og litt svimmel i noen dager.

Skrevet

Jeg hadde litt vondt på selve stikkstedet et døgn etterpå. Og dagen etter sprøyten var jeg frossen og litt trøtt.

Skrevet

Fikk vondt i armen der de stakk og var skikkelig kvalm i tre dager.

Skrevet

- Vondt/tung i armen i 3-4 døgn

- Frysninger og dårlig allmentilstand i underkant av et døgn

- Vondt i ryggen og generelt i ledd det første døgnet

- Hodepine i 3 døgn (men det kan jeg ha innimellom, så vet ikke at det var bivirkning av vaksinen)

Dette så voldsomt ut når jeg ser det svart på hvitt. Men det var ikke verre enn at jeg var på jobb med litt paracet innabords. Og nå, drøye to uker etter vaksinasjon, er jeg glad for å ha tatt den.

Gjest Gjest_kikki_*
Skrevet

Jeg hadde vondt i armen i 2 døgn.

Var temmelig trøtt noen dager etterpå

Jeg hadde også hodepine

Men alt gikk fort over! Mye bedre enn å få selve svinet.

Skrevet

Vondt i armen første kvelden. Klarte ikke ligge på den siden. Tungt å løfte på jobb. Men gikk over etter 1 dag. Helt fin nå.. Ingen bivirkninger ( Har tatt vanlige influensa vaksiner før, og aldri fått bivirkninger )

Skrevet

Øm og veldig stiv i armen sprøyta ble satt, vondt bare jeg tar på. Kan ikke ligge på den siden. Vanskelig å bruke armen.

Dagen etter hadde jeg rennende øyne, nese og bihuler som var tunge og vondt i halsen på morgenen. Men jeg vet ikke om det er pga vaksinen. Har fått litt rødprikkete utslett.

Gjest svinevaksine
Skrevet

Tok vaksinen fordi jeg jobber i helsesektoren og ikke fordi jeg er i noen av risikogruppene.

Endte opp med influensasymptomer som fortsatt ikke har gått over;

-feber, hoste, leddsmerter, nysing, hodepine osv.

På stikkstedet er det 5 dager etterpå gått over fra å være rødt og hovent, til å bli hovent med blåmerke. Like vondt!

Siden det tar to uker før vaksinen virker, mistenker jeg at det er svineinfluensaen som har tatt meg, og ikke bare bivirkninger av vaksinen.

Skrevet

Tok vaksinen fordi jeg er gravid i 3. trimester. Var veldig i tvil men lot meg overtale. Tok vaksinen for 11 dager siden.

Fikk pustevansker på natta, som vedvarte i ca ett døgn. Var på legevakt og fikk medisin for å lette på pusten to ganger og fikk surstoff i maske, men det hjalp svært lite.

Klarte ikke løfte armen høyere enn albuehøyde i 4-5 dager etterpå

Høy feber i 4 dager (rett oppunder 40), har fortsatt feber, men ikke så høy

Fryser, gjør fortsatt

Sår hals og har det fortsatt

Hoster som en gammel innrøkt mann

Hodepine og har det fortsatt

Smerter i bihulene og har det fortsatt

Svimmel, så jeg tør nå nesten ikke være alene, i frykt for å besvime eller ramle når jeg må opp og ned fra trapp osv.

Leddsmerter og har det fortsatt

Nummen i ansiktet og i hendene og under beina har det fortsatt. Er rødflammete der jeg er nummen.

Ekstrem tretthet og er det fortsatt

Alle symptomene kom snikende på kvelden, samme dagen som vaksinen ble tatt.

Har blitt testet om jeg kunne ha fått SI, men det slo negativt ut. Jordmor og flere leger mener det er pga vaksinen og jeg angrer nå på at jeg tok den. Pga de kraftige reaksjonene, så må jeg nå til hyppigere kontroller pga babyen og svangerskapet, så da kan man vel legge til angst i tillegg til symptomlisten, for om alt dette kan ha påvirket babyen, og frykter jeg må gå med denne angsten resten av svangerskapet. I to av de dagene jeg hadde høy feber, kjente jeg mye mindre med liv fra babyen enn hva jeg pleier og var inne til sjekk av babyen.

Så her er saken avgjort, hverken mann, barn eller den kommende babyen skal ta vaksinen her i huset. Og når man i tillegg hører om de som har fått påvist SI og nesten ikke vært dårlige av den, så synes jeg virkelig ikke dette er verd det. Jeg går nå bare å håper at disse bivirkningene ikke er varige. 11 dager med så voldsomme bivirkninger er skremmende. Og når jeg i tillegg får høre av legene her at av de som har dødd av SI, så har alle, bortsett fra 2 av de, vært alvorlige hjertesyke og et par av de under intensivbehandling allerede før de fikk SI, så angerer jeg ennå mer på at jeg lot meg vaksinere. Sesonginfluensaen tar også liv. 1000-1500 pr sesong regner man med, men de hører man ikke om.

Jeg har aldri hatt noe reaksjon på vaksiner før, bortsett fra mmr.

Skrevet

Jeg tok den i går, og er veldig øm i armen. Litt kvalm og hodepine også, men det kan like gjerne skyldes at jeg har vært dårlig hele uken..

Skrevet

Jeg fikk veldig vondt i armen i 3 dager. Siden jeg måtte bruke armen i jobben, fikk jeg også hodepine dagen etter vaksine. Etter 4 dager var jeg helt fin igjen.

• 2 uker senere...
Gjest Solsikke3
Skrevet

Jeg tok vaksinen for tre dager siden. Jeg er veldig rød og hoven (stor kul) på stikkstedet, mer i dag enn i går. Vondt når jeg tar på det, kjennes ut som jeg har slått meg skikkelig. Lurer på om det går over snart? Har to 5mnd gamle babyer som jeg må løfte og bære på og det gjør ikke situasjonen bedre. Kjedelig at man skal går gjennom slikt, men på den andre siden så kunne man jo fått influensaen, og den vil jeg IKKE ha. Lurer på om noen andre her har opplevd noe lignende.

Gjest Gjest_Janne_*
Skrevet

Jeg hadde vondt i armen noen få dager og hadde influensasymptomer som feber, vondt i musklene og vondt i hodet dagen etter. Utover det fikk jeg ingenting, og angrer ikke på at jeg valgte vaksinen.

Skrevet (endret)

2 minutter etter sprøyta ble satt,ble jeg nummen på tuppen av tunga,deretter ble underleppa og ganen opp i munn nummen.Da hentet legen Epi-pen.

Men det gikk godt ..

Dagen etterpå våknet jeg med hoven arm (ikke kun på stikk-sted) og smerter i hele armen.Smertene startet i brystkassen og gikk hele veien opp og ned i venstre arm.Dette har jeg fortsatt (3.5 uke etter vaksinering) av og på uten at noen kan fortelle hvorfor. Ble daff og energiløs i 1 uke ..Nå er det kun stikking av og til fra brystet,opp og ned i armen som irriterer.

Endret av Kattiz
Skrevet

Jeg fikk veldig vondt i armen, men nesten ikke merke på stikkstedet.

Jeg fikk også brystsmerter og vondt mellom skulderbladene. Brystsmertene var såpass kraftige at jeg ble bekymret og at jeg ikke var langt unna å ringe legevakta(var helg).

I tillegg så hogget det innimellom til i blodårene på håndleddet.

Jeg følte meg i dårlig form i fler dager, småkvalm og trøtt i ca 5 dager.

Men om jeg slipper unna infulensaen, så har det vært verdt det.

Skrevet

Litt øm på stikkstedet, og også noe rødme i huden rundt stikkstedet, ellers ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...