Gå til innhold

Strikke genser

Fremhevede innlegg

Gjest Tullehode
Skrevet

Driver å strikke en genser til en nisse. Nissen er omtrent så stor som ei vanlig lekedukke. "Oppskriften" jeg bruker er tydligvis ikke ment for en nybegynner som meg.. Er det noen som kan guide meg gjennom armer og hals??

Er det bare meninga at jeg skal strikke bolen som en tube å sy sammen til slutt, samt klippe hull til ermene??

Hjelp!! :goodbye:

Kjempelykkelig for svar!! :):)

Ps. antall masker jeg strikker med på bolen er 116, og på ermene skal jeg begynne med 48 og øke jevnt til 54 masker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Driver å strikke en genser til en nisse. Nissen er omtrent så stor som ei vanlig lekedukke. "Oppskriften" jeg bruker er tydligvis ikke ment for en nybegynner som meg.. Er det noen som kan guide meg gjennom armer og hals??

Er det bare meninga at jeg skal strikke bolen som en tube å sy sammen til slutt, samt klippe hull til ermene??

Hjelp!! :goodbye:

Kjempelykkelig for svar!! :):)

Ps. antall masker jeg strikker med på bolen er 116, og på ermene skal jeg begynne med 48 og øke jevnt til 54 masker.

Når jeg strikker smågensere,så så strikker jeg bakstykket litt lengre.da deler du arbeidet i to, og strikker frem og tilbake. Til en dukke holder det med noen omganger. Du må felle av til hals både foran og bak. (når du har felt de maskene,så strikker du hver side for seg,skuldrene. )

Så feller du av. Slik får du ermhullene, du slipper og sy-klippe- legg arbeidet til side.

legg opp til armene. når du beg å strikke,så skal du øke med 6 masker den første omgangen. Du bare nøster opp en maske i arbeidet om du forstår.

Så strikker du ermet ferdig. Når du skal sy fast ermet,så tråkle med en farge som du ser godt. Sy fast med strikkefargen. Husk du må vrenge bolen da ermene skal i, ellers blir det feil

vanskelig å forklare når jeg ikke har oppskriften din

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...