Gå til innhold

Spis hvitløk og hold deg frisk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det sant at hvis man spiser hvitløk og annet krydder så har man lettere for å holde seg frisk og også mindre sjanse for å få svineinfluensa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvitløk er bra for immunforsvaret, men jeg tviler sterkt på at det gjør deg noe godt å plutselig spise masse hvitløk nå og tro at du ikke kan bli syk.

Man kan jo fortsatt bli syk selvom man spiser det "riktige", men man kan styrke sitt eget immunforsvar gjennom diverse matvarer.

Skrevet

Hvitløk inneholder stoffer som er gunstige for oss, og antagelig for immunforsvaret. Det samme med endel urter og selvfølgelig endel grønnsaker osv. Jeg tror at de fleste som spiser mye av de sunneste frukt, bær og grønnsakene (type grønnkål chili, hvitløk, blåbær, aronia, tyttebær, appelsin, paprika, avocado osv) i hvert fall merker god bedring på helsa i forhold til om de spiste mer junk og lite grønt, det er også forskningsresultater som peker klart i den retningen.

Men hvor frisk man holder seg og hvor lett man har for å få infeksjoner kommer an på flere ting også, blant annet gener, andre livsfaktorer (stress f eks), flaks, immunforsvaret og om man har opparbeidet seg immunitet tidligere enten gjennom liknende infeksjoner eller vaksiner. Og når det gjelder svineinfluensaen kommer det an på om man har reseptorer for viruset på cellene sine, og hvor mange, har jeg hørt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...