kinkeline Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Hei! Jeg skal fotografere noen drinker i forbindelse med et personlig prosjekt, og trenger derfor tips til hvordan jeg kan lage pene drinker uten å nødvendigvis bruke alkohol. Det blir så dyrt å kjøpe 5 forskjellige flasker med farget alkohol for å lage morsomme drinker. Konditorfarge er en ting jeg kan kjøpe, men hva må jeg gjøre for å få litt fylde i ting? Kan lage noe ala smoothies, men vil få til litt forskjellige stiler. I hvert fall 4 forskjellige drinker som ikke ser helt like ut. Morsomt med forskjellig farge og konsistens. Noen ideer? Må ikke smake godt ellerno. Kan bruke ting som smaker forferdelig, det skal bare se pent ut.
Shenanigan Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 (endret) Noen ideer? Må ikke smake godt ellerno. Kan bruke ting som smaker forferdelig, det skal bare se pent ut. Zalo, bringebærsaus, melk (kokosdrink) + andre vaskemidler med kule farger Endret 11. november 2009 av Shenanigan
Nuith Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 Gelèpulver er også strålende. Spesielt om du skal lage "lagvise" drinker.
kinkeline Skrevet 11. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 11. november 2009 Zalo, bringebærsaus, melk (kokosdrink) + andre vaskemidler med kule farger Ooo vaskemidler. Det hadde jeg ikke tenkt på. Smart! Gelèpulver er også strålende. Spesielt om du skal lage "lagvise" drinker. Lagvise drinker? Hvordan er gelepulver bra da? Lyst til å utdype litt?
kinkeline Skrevet 11. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. november 2009 Okei, her er min første ide. Jeg har en ganske tjukk vaniljesaus, og sjokoladepudding er ganske tjukt det og. Så jeg tenkte sjokoladepudding på bånn, så vanlijesaus i midten og sjokolade på toppen igjen. Med litt skjev fordelig hvis jeg klarer det. I et sånt glass som det her http://www.polyvore.com/cgi/img-thing?.out...amp;tid=1618097 Høres ut som det kan se godt ut? Noen ideer til hvordan jeg kan få det til å se enda diggere ut? Er så dårlig med å style mat så det ser godt ut.
Shenanigan Skrevet 11. november 2009 #6 Skrevet 11. november 2009 Hvordan er gelepulver bra da? Lyst til å utdype litt? Mener antageligvis lage en gele, helle i glass, stivne, så helle på en annen gele oppå. Kan du jo lage vanvittig morsomme drinker, alt etter hvor mange gele-pakker du gidder å koke opp. Lykke til
Shenanigan Skrevet 11. november 2009 #7 Skrevet 11. november 2009 (endret) Jeg har en ganske tjukk vaniljesaus, og sjokoladepudding. Høres ut som det kan se godt ut? Noen ideer til hvordan jeg kan få det til å se enda diggere ut? Er så dårlig med å style mat så det ser godt ut. Brun drink??? Er du helt sikker på det? Jeg kan jo ta bommefeil, men hva skal det "imitere" i en drink? Tror du heller skal bruke gele-ideen for å kopiere drinken på bildet... Endret 11. november 2009 av Shenanigan
kinkeline Skrevet 11. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 11. november 2009 Hm, jeg tror jeg akkurat bestemte meg for å lage alt med sjokolade. Lage 4 forskjellige sjokolade drinker altså. Så nå trenger jeg tips til det istedenfor. Sjokoladepudding - vaniljesaus - sjokoladepudding er første drink. Tror glasses skal stå i en liten ball med revet sjokolade. Kanskje både hvit og brun, da ser kanskje vaniljen i midten ut som hvit sjokolade. Nå trenger jeg 3 til. :o
kinkeline Skrevet 11. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 11. november 2009 Det blir vel mer desserter enn drinker nå, men de skal være i glass.
Shenanigan Skrevet 11. november 2009 #10 Skrevet 11. november 2009 Det blir vel mer desserter enn drinker nå, men de skal være i glass. Aaarrrrgh Vel, ok Du mistet meg l i t t med bare brunt, men mousse og krem kan jo da funke fint. To veldig fine i den stilen Is, sjokosaus og ett fint bær
Shenanigan Skrevet 11. november 2009 #11 Skrevet 11. november 2009 Råstilig Glasset dyppet i sjokolade og pyntet med ehh, avskjær?
kinkeline Skrevet 11. november 2009 Forfatter #12 Skrevet 11. november 2009 Råstilig Glasset dyppet i sjokolade og pyntet med ehh, avskjær? Ååh den var fin. Det var noe i den stilen jeg tenkte på med revet skokolade. Og den andre der med kremen i var jo fantastisk. Og den første er jo sånn som jeg tenkte! Okei, da har jeg sjokolade - vanilje - sjokolade med noe form for pynt. Også har jeg krem + sjokolade + krem + morell på toppen hvis jeg klarer å få tak i morell nå. Hvis ikke så tar jeg bare noe annet. Kanskje en firkant med hvit sjokolade? Da mangler jeg to stk.
Shenanigan Skrevet 11. november 2009 #13 Skrevet 11. november 2009 hvis jeg klarer å få tak i morell nå. Hvis ikke så tar jeg bare noe annet. Kanskje en firkant med hvit sjokolade? Da mangler jeg to stk. Kjøp pynte-cherry, får du i drinke-hylla. Rose ved siden av sjokolade er veeldig pent da. Siste kan du kansje bruke mousse, sånn som her?
kinkeline Skrevet 11. november 2009 Forfatter #14 Skrevet 11. november 2009 Åh, den var kjempefin! Den siste du postet der med roser ja. Høres kjempefint ut. Da mangler jeg egentlig bare en drink til :D Skal poste bildene her etter at de er tatt
kinkeline Skrevet 11. november 2009 Forfatter #15 Skrevet 11. november 2009 Dette er det jeg har planlagt nå. Syns ikke den første ser så pen ut i forhold til de andre.
Leanne Skrevet 11. november 2009 #16 Skrevet 11. november 2009 Hva med å legge den første i flere lag, slik at du får 2 av hver, eller 2 med vanilje og 3 med sjokolade? Blir kanskje litt mer liv i glasset.... Ellers kan man jo pynte med en paraply - gjerne i brun hvis det finnes....
Shenanigan Skrevet 11. november 2009 #17 Skrevet 11. november 2009 Dette er det jeg har planlagt nå. Syns ikke den første ser så pen ut i forhold til de andre. Kan du pynte den med f.eks. ei nypusset sølvskje oppå eller liggende ved siden av? Å, eller kansje sølvkuler strød rundt? En enkel rose i bakgrunnen, kan bli fint mot det robuste glasset.
kinkeline Skrevet 11. november 2009 Forfatter #18 Skrevet 11. november 2009 Hva med å legge den første i flere lag, slik at du får 2 av hver, eller 2 med vanilje og 3 med sjokolade? Blir kanskje litt mer liv i glasset.... Ellers kan man jo pynte med en paraply - gjerne i brun hvis det finnes.... Jeg tenkte på det, men da er jeg redd den kommer til å ligne på dette pålegget her: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...kyWaySpread.JPG Kan du pynte den med f.eks. ei nypusset sølvskje oppå eller liggende ved siden av? Å, eller kansje sølvkuler strød rundt? En enkel rose i bakgrunnen, kan bli fint mot det robuste glasset. Hvilken mener du da? Den første? Lurer på om jeg skal bytte vaniljesausen ut med piano duo karamell med nøttecrisp inni. Den er vel ganske lys, men den har litt mørkere farge enn vanlig vaniljesaus og med nøttecrispen så får den litt mer tekstur.
Shenanigan Skrevet 11. november 2009 #19 Skrevet 11. november 2009 Hvilken mener du da? Den første? Lurer på om jeg skal bytte vaniljesausen ut med piano duo karamell med nøttecrisp inni. Den er vel ganske lys, men den har litt mørkere farge enn vanlig vaniljesaus og med nøttecrispen så får den litt mer tekstur. Jeg er jo usikker på om det bildet i seg selv spiller en rolle eller om det bare er desserten du vil "pynte". Hva skal du med dette her egentlig? Inviterer du på prosjekts-opprydding etterpå? Hvis så har jeg en haaaauuug med andre ingredienser jeg vil foreslå til bruk. Jeg synes det robuste glasset er fint, men hvis du vil pynte litt på bildet typ, så kan en litt sped "lekker" ting ved siden av gjøre bildet mer spennende. Men hvis maten er eneste fokus, så ja, prøv innholdet i en piano for å få mer "spill" i retten, hvorfor ikke?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 12. november 2009 #20 Skrevet 12. november 2009 du kan også skape fine effekter med sjokoladesaus og karamell saus som du har på innsiden av glasset samtidig som du vrir glasset, da får du en fin spiral på innsiden
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå