Gjest Gjest_Milla_* Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Hei, jeg bare lurer på om det er noen av dere som har undulater som har lært seg å snakke? Jeg øver og øver på div småord, men de bare kvitrer tilbake. Noen som har noen gode tips? Vet jeg må være tålmodig, men trodde ikke det skulle være såå vanskelig..
Lisama Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Hei, jeg bare lurer på om det er noen av dere som har undulater som har lært seg å snakke? Jeg øver og øver på div småord, men de bare kvitrer tilbake. Noen som har noen gode tips? Vet jeg må være tålmodig, men trodde ikke det skulle være såå vanskelig.. Hadde undulat for et par år siden, og han lærte å snakke ganske fort egentlig. Plutselig skravla han som bare det. Men regner med at det er forskell på dem. Er det gutt eller jente du har? Har hørt at gutter er mer lærevillig og utadvent, kanskje det ligger noe der. Hvor lenge har du hatt fuglen? Og hvor gammel er den? Uansett, undulater er herlige fugler og supert selskap!
Gjest Gjest_Milla_* Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 Hadde undulat for et par år siden, og han lærte å snakke ganske fort egentlig. Plutselig skravla han som bare det. Men regner med at det er forskell på dem. Er det gutt eller jente du har? Har hørt at gutter er mer lærevillig og utadvent, kanskje det ligger noe der. Hvor lenge har du hatt fuglen? Og hvor gammel er den? Uansett, undulater er herlige fugler og supert selskap! Åh så koselig. Hva kunne den si for noe? Jeg har både en gutt og en jente, begge er veldig tamme. Har prøvd å øve med de sammen og hver for seg. Har hatt fuglene i et par år, så begge er ca to år nå. Kanskje det er for sent? Burde jeg begynt med en gang? mulig det er lettere om man bare har en..
Gjest tipptipp Skrevet 12. november 2009 #4 Skrevet 12. november 2009 Hallo. Jeg har en undualt på 1,5 år som snakker i vei:) han sier masse, og det er helt fantastisk å høre på en sånn liten skapning kan skravle i vei:P vi begynte tidlig med å repetere en del ord til han, og han plukket opp en god del ord selv. Så her går skravla i ett:P men har hørt det samme med at det er lettere å få hannfugler til å snakke.. må si meg enig med hun foran her; de er herlige og supert selskap uansett om de kan snakke el ei:)
Lisama Skrevet 12. november 2009 #5 Skrevet 12. november 2009 Åh så koselig. Hva kunne den si for noe? Jeg har både en gutt og en jente, begge er veldig tamme. Har prøvd å øve med de sammen og hver for seg. Har hatt fuglene i et par år, så begge er ca to år nå. Kanskje det er for sent? Burde jeg begynt med en gang? mulig det er lettere om man bare har en.. Usikker på om det er lettere med bare én, siden jeg bare hadde en selv. Vil tro at jo tidligere jo bedre, alle "barn" lærer fortere enn voksne. Men dette kan jeg egentlig ikke svare på heller. Fuglen min kunne si masse, et lite utvalg: Hei pus! Pus, pus, pus ,pus ,pus! God morgen. Polly (ja den het Polly) kosegutt, kose, kose, kose ,kose. I love you. Få en suss! Tøysekoppp. I tillegg sa den god morgen til alle sammen i familien hver eneste morgen, og han kunne navnet til alle
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #6 Skrevet 12. november 2009 Vi har undulat som vi har hatt siden den kunne forlate redet, kjøpte fra privat oppdretter med godt rykte. Pippen vår er hann, og 4 år gammel, han kan MANGE ord, feks har han lært seg å rope på pus slik at han kommer løpende hver gang, forgjeves og han kan si Kos, kjære, hei, hade, sol, TV, han kan også plystre/kvitre melodien til tvserien Friends, og det er kanskje ikke så rart med tanke på at jeg for en tid siden så alle sesongene med ham i samme rom Vær tålmodig, snakk MASSE med fuglen, en dag bryter han stillheten og da blir det aldri stille igjen.
Gjest Gjest_maria_* Skrevet 12. november 2009 #7 Skrevet 12. november 2009 å så gøy!! jeg fikk veldig lyst på undulat nå :D vet at undulaten til venninna mi kunne synge P4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå