Lilandry Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Jeg har gått på dette i over en uke nå på grunn av ekstremt utbrudd av kviser og buller på kjeve\kinn, jeg merker selfølgelig ingen bedring enda, det har nemlig blitt verre. Går du på dette? Kanskje du har gjort det før? Hvor lenge må det gå før jeg ser noen forbedringer? Uff, jeg er ganske så utålmodig, ja. Hvilke produkter bruker\brukte du ellers?
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #3 Skrevet 12. november 2009 Jeg brukte tertacyclin og amerela for en stund siden. Det tok en stund før de begynte å virke. Jeg begynte med behandlinen i slutten av otober ifjor, og mot juletider forsvant de fleste kvisene.. syns de funker veldig bra, men det som er dumt er at når man slutter å ta pillene kommer alle kvisene tilbake..
Lilandry Skrevet 12. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. november 2009 Ok! Da dukker de opp et lite håp om å bli bedre til juletider da, siden jeg begynte med det 2. nov.! Husker du hvilke produkter du brukte på huden når du gikk på dette?
Lilandry Skrevet 16. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. november 2009 Nå har jeg gått på dette i 2 uker. Det forandret seg fort nå den siste uken, de verste kvisene forsvant. Har bare noen små som er lette å knipe ut! Men, er jo vanskelig å vite om det er pillene eller kremen som har bedret dette, eller om det rett og slett er fordi jeg sluttet med Dermalogica. Kan være jeg bare har en av mine bedre perioder, sånn som jeg av og til har... Jeg har på samme tid som jeg begynte med dette, begynt å bruke mineralsminke. Er nesten for utrolig til å være sant, at huden kan forandre seg så mye på 2 uker?
Lilandry Skrevet 23. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 23. november 2009 *dytte opp* Håper noen flere har noen erfaringer å dele!
Knøtteliten Skrevet 23. november 2009 #7 Skrevet 23. november 2009 Jeg gikk på tetracykliner og aberela før. Det hjalp ikke meg.. desverre. Var en antydning til bedring, ja. men ble ikke kvitt kvisene. Nå går jeg på roaccutan. Men får håpe det hjelper deg det hjelper mange, så kryss fingrene for at du er en av dem
Lilandry Skrevet 23. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 23. november 2009 Jeg leser tråden din flittig og jeg blir glad at det løser seg for deg (og andre)! Jeg også håper det kan funke på meg. For nå har jeg fått ett nytt utbrudd igjen! Jeg blir så ! Kviser er noe herk. Jeg angrer jeg ikke gikk til legen før, har bare utsatt og utsatt det.
LadyStarlight Skrevet 23. november 2009 #9 Skrevet 23. november 2009 Har brukt tetracykliner sammens med Skinoren/Differin + basiron wash. Har brukt tetracykliner i flere omganger, det virker egentlig ganske greit. Men så kommer det jo alltids noe tilbake igjen, iallefall på meg. En ting jeg merket var at jeg ble litt verre i ansiktet før den begynte å virke "ordentlig".
Gjest Skrevet 23. november 2009 #10 Skrevet 23. november 2009 Jeg går fast på Doxylin 4 måneder i året. Da som en malariaprofylakse. Merket helt greit at jeg blir penere i huden av det, men man blir verre før man blir bedre ja. Første måneden popper dem opp rundt munnen. Isj...
Skvaldersjura Skrevet 23. november 2009 #11 Skrevet 23. november 2009 Jeg har gått på dette i over en uke nå på grunn av ekstremt utbrudd av kviser og buller på kjeve\kinn, jeg merker selfølgelig ingen bedring enda, det har nemlig blitt verre. Går du på dette? Kanskje du har gjort det før? Hvor lenge må det gå før jeg ser noen forbedringer? Uff, jeg er ganske så utålmodig, ja. Hvilke produkter bruker\brukte du ellers? Ta saften av en rødløk, og gni inn på de områdene der kvisene kommer.
Lilandry Skrevet 24. november 2009 Forfatter #12 Skrevet 24. november 2009 Kanskje det er forverringen jeg opplever nå da, trodde huden min begynte å bi bedre for en uke siden jeg, men tror det var bare en av de bedre periodene mine. Hvor lange varer en forverring? Et par uker? Ikke lenger vel?
Lilandry Skrevet 24. november 2009 Forfatter #13 Skrevet 24. november 2009 Jeg våknet forresten idag med utrolig vondt i panna, føtes som jeg hadde skalla meg i veggen. Men så viser det seg at en svæææær bull presser på! Auuu! Dette må være utbruddet, ja...! Itillegg til mangen kviser på kinn og kjeve.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2009 #14 Skrevet 25. november 2009 Jeg våknet forresten idag med utrolig vondt i panna, føtes som jeg hadde skalla meg i veggen. Men så viser det seg at en svæææær bull presser på! Auuu! Dette må være utbruddet, ja...! Itillegg til mangen kviser på kinn og kjeve. Au da. Hørtes vondt ut. Kanskje alle urenheter må komme ut før huden blir bedre:-) Kan kanskje være lurt å bruke Basioron ved siden av, om du ikke alt gjør det da? Jeg har prøvd det i 3-4 dager nå. Gått en del mer på do enn vanlig.
Lilandry Skrevet 25. november 2009 Forfatter #15 Skrevet 25. november 2009 Au da. Hørtes vondt ut. Kanskje alle urenheter må komme ut før huden blir bedre:-) Kan kanskje være lurt å bruke Basioron ved siden av, om du ikke alt gjør det da? Jeg har prøvd det i 3-4 dager nå. Gått en del mer på do enn vanlig. Ser ikke helt poenget med å bruke Basiron og Aberala? Tror ikke jeg gjør lurt i å blande de? Eller?
LadyStarlight Skrevet 25. november 2009 #16 Skrevet 25. november 2009 Tror det holder med at du bruker Aberela, den er jo "sterkere" enn Basiron også. Men kan jo være kjekt å rense huden morgen og kveld ialllefall, bare rensen er tilpasset hudtypen din. Er ikke noe poeng i å overdrive med rens heller, ettersom talgproduksjonen kan øke pga det. Tror nok bare du må komme over "utbrudd" fasen, føler med deg Skal du bruke Doxylin lenge?
Lilandry Skrevet 25. november 2009 Forfatter #17 Skrevet 25. november 2009 Tror det holder med at du bruker Aberela, den er jo "sterkere" enn Basiron også. Men kan jo være kjekt å rense huden morgen og kveld ialllefall, bare rensen er tilpasset hudtypen din. Er ikke noe poeng i å overdrive med rens heller, ettersom talgproduksjonen kan øke pga det. Tror nok bare du må komme over "utbrudd" fasen, føler med deg Skal du bruke Doxylin lenge? Det var det jeg også tenkte! Rense huden er jeg ganske flink til, bruker en så mild rens som mulig, nå bruker jeg rensemelk (mens jeg venter på rensegele fra Declèor i posten), er ikke stor fan av rensemelk. Huden min er ganske fet idag også, den glinser og sminken bare sklir av! :klø: Mulig jeg har en for fet (selv om kremen skal gi fukt men ikke fett) krem, men fikk den anbefalt her inne ettersom jeg flasset en del før. Jeg vet ikke hvor lenge jeg skal bruke Doxylin, har fått resept for 3 mnd., skal inn til legen om en ukes tid (da har jeg brukt for 1 mnd.).
Lilandry Skrevet 27. november 2009 Forfatter #18 Skrevet 27. november 2009 Idag kommenterte samboer om at jeg var blitt mye bedre i huden! Jeg ser det ikke helt selv da, men litt bedre har jeg kanskje blitt på de værste områdene. Men dukket opp enda en gigantisk kul i panna, så nå har jeg 2 stykker der, som ser ut til at de har tenkt å bli der en stund! Heldigvis har jeg en liten lugg som dekker!
LadyStarlight Skrevet 29. november 2009 #19 Skrevet 29. november 2009 Hehe, flaks at du har en liten lugg som dekker da! Fint å høre at du har blitt bedre i huden. Husker en ting jeg lærte meg, selvom huden kan være tørr utenpå betyr det ikke at hudtypen din virkelig er tørr hud. Har man f.eks fet/uren hud trenger man ikke en krem med så mye fett, men med fuktighet En av tingene som "skjer" da er at huden ikke må produsere masse talg for å holde huden fuktig. Hva heter kremen du bruker foresten? Når 3mnd har gått, så blir du nok fin i huden skal du se!
Lilandry Skrevet 30. november 2009 Forfatter #20 Skrevet 30. november 2009 Hehe, flaks at du har en liten lugg som dekker da! Fint å høre at du har blitt bedre i huden. Husker en ting jeg lærte meg, selvom huden kan være tørr utenpå betyr det ikke at hudtypen din virkelig er tørr hud. Har man f.eks fet/uren hud trenger man ikke en krem med så mye fett, men med fuktighet En av tingene som "skjer" da er at huden ikke må produsere masse talg for å holde huden fuktig. Hva heter kremen du bruker foresten? Når 3mnd har gått, så blir du nok fin i huden skal du se! Kremen er fra Decleòr og heter Hydra Floral Anti- Pollution Cream. Den er beregnet for alle hudtyper. Jeg trodde det var ganske så greitt å tilføre så mye fuktighet som mulig når jeg bruker Aberela, den er deilig på og flasset holder seg mye mer vekke, men ser f. eks. idag at jeg hadde en del flass på slutten av dagen. Er verre når det kommer til sminken, den vil ikke holde seg på... Det virker som jeg må ha enten eller, bare jeg kunne få en mellomting... Gamle kviser har poppet opp igjen merker jeg, men er ikke SÅ betent.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå