Gå til innhold

Nyoperert i kne, menisk osv


Fremhevede innlegg

Skrevet

stusser litt her, opererte venstre kne i går for en temmelig heftig revne + bruskskade. full narkose og hele opplegget. har fått beskjed om å bruke krykker en ukes tid og har fått resept på 20 pinex forte.

men jeg stusser litt, burde jeg ikke hatt vondt :klø:

ikke misforstå, det er jo flott at jeg ikke har smerter men jeg finner det snodig at et kraftig inngrep i kneleddet ikke gir andre utslag en stivhet/hevelse og litt svikt hvis jeg belaster beinet for tungt ?

jeg sliter med å bruke krykkene og, de er på en måte bare i veien når jeg føler jeg klarer å gå uten.

jeg fikk lokalbedøvelse etter inngrepet før jeg våknet av narkosen men den har definitivt gått ut nå og jeg har omtrent ikke kjent et ubehagelig sting i det hele tatt.

noen andre som har opplevd dette eller er dette vanlig ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
stusser litt her, opererte venstre kne i går for en temmelig heftig revne + bruskskade. full narkose og hele opplegget. har fått beskjed om å bruke krykker en ukes tid og har fått resept på 20 pinex forte.

men jeg stusser litt, burde jeg ikke hatt vondt :klø:

ikke misforstå, det er jo flott at jeg ikke har smerter men jeg finner det snodig at et kraftig inngrep i kneleddet ikke gir andre utslag en stivhet/hevelse og litt svikt hvis jeg belaster beinet for tungt ?

jeg sliter med å bruke krykkene og, de er på en måte bare i veien når jeg føler jeg klarer å gå uten.

jeg fikk lokalbedøvelse etter inngrepet før jeg våknet av narkosen men den har definitivt gått ut nå og jeg har omtrent ikke kjent et ubehagelig sting i det hele tatt.

noen andre som har opplevd dette eller er dette vanlig ?

Har operert begge knær, hadde heller ikke spesiet vondt, og kastet vel krykkene etter en dag..

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

En kan jo prøve å lage problemer ut av ingenting, hvis man vil det.

Er du ikke bare glad til?

Skrevet
En kan jo prøve å lage problemer ut av ingenting, hvis man vil det.

Er du ikke bare glad til?

les førsteinnlegget en gang til er du snill. man lager forøvrig ikke "problemer ut av ingenting" bare fordi man er nysgjerrig og spør etter andres erfaringer.

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Er ganske vanlig at det ikke gjør MYE vondt...

Men vil ikke anbefale og kaste krykkene og belaste foten for tidlig... Vevet trenger ro for å komme seg og om man belaster benet for mye da, kan man rett og slett gjøre stor skade..

Gjest SmallTalk
Skrevet

Smerte er veldig individuelt, da. Men hør på legene, og bruk krykkene en uke slik at du ikke overbelaster kneet. :)

Jeg har operert for hallux valgus to ganger, og har ikke hatt vondt etter det i det hele tatt. Annet enn da ankelblokaden (bedøvelsen) gikk ut. Dette er en operasjon hvor de lager brudd og meisler vekk beinutvekster, og som også utføres i narkose. Jeg klarte med fint med 12 stk Diclofenac og en pakke Paracet, og trang kun smertestillende i de 4 dagene jeg måtte ta Diclofenac'en.

Jeg er enig med de andre her. Ikke lag problemer ut av det at du ikke kjenner noe. Gjør du noe som kneet ditt ikke liker, så vil du merke det. Hør på legene, og ikke overbelast kneet i begynnelsen nå, så vil det ikke skje noe galt. Knær og menisker er ikke det man spøker med.

God bedring! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...