Gjest Gjest_Lene_* Skrevet 10. november 2009 #1 Skrevet 10. november 2009 Jeg begynte å få kviser i 8.klasse. Altså i 12-13 års alderen, veldig mye. Alle sa det kom til å gå over...jeg begynnte på vgs, fortsatt like mye. Nå studerer jeg på 3.året, og jeg sliter fremdeles. Dette er grusomt. Bruker pudder hver dag, og takler ikke synet av meg selv. Dette går så ut over selvfølelsen min, at jeg har problemer med å være sosial. Blir man aldri kvitt kvisearr? har mest røde arr, jeg kjenner de ikke så godt viss jeg føler med fingrene, men de syns veldig godt. Nå orker jeg ikke føle meg stygg lenger. Men hvor kan jeg fjerne arrene? Hva kan jeg gkør for å bli kvitt kvisene? Noen som har råd? Tenkte også det var på tide med en prat med fastlegen, men har har jeg på hjemplassen, så skal få skiftet til her jeg bor nå...
Gjest Jente 14 med samme problem Skrevet 10. november 2009 #2 Skrevet 10. november 2009 (endret) Jeg begynte å få kviser i 8.klasse. Altså i 12-13 års alderen, veldig mye. Alle sa det kom til å gå over...jeg begynnte på vgs, fortsatt like mye. Nå studerer jeg på 3.året, og jeg sliter fremdeles. Dette er grusomt. Bruker pudder hver dag, og takler ikke synet av meg selv. Dette går så ut over selvfølelsen min, at jeg har problemer med å være sosial. Blir man aldri kvitt kvisearr? har mest røde arr, jeg kjenner de ikke så godt viss jeg føler med fingrene, men de syns veldig godt. Nå orker jeg ikke føle meg stygg lenger. Men hvor kan jeg fjerne arrene? Hva kan jeg gkør for å bli kvitt kvisene? Noen som har råd? Tenkte også det var på tide med en prat med fastlegen, men har har jeg på hjemplassen, så skal få skiftet til her jeg bor nå... jeg beklager, men arrene dine vil ikke forsvinne , dessverre. men jeg kan foreslå en veldig god foundation som dekker arr veldig godt. ( bilde under ) husk å velge en foundation som er ganske lik din hudfarge. Når det gjelder kvisene, kan jeg anbefale Basiron det er en reseptfri kvisekrem du får kjøpt på apoteket. ( denne hjalp meg veldig ) http://wholesaleheavenltd.com/gallery/MaxFactor1.jpg Innlegget er endret iht KGs regler. Furstina, mod Endret 11. november 2009 av Furstina
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 hei Lene! Jeg er og for lengst ferdig med tenåra, og sliter fortsatt med kviser, og skjønner at det er kjipt. Det siste jeg ville gjort er immidlertid å bruke sminken som foreslås over her. Å gjemme kvisene under noe som tetter porene, gjør bare problemet verre! Prøv mineralsminke fra www.everydayminerals.com eller www.tikei.se, som funker for studentlommebok. For huden min hjalp det valdig mye å begynne med ordentelige produkter fra hudpleieren, bruker nå MDformulation. Gå til hudpleieren å få hjelp til å velge der du trenger av produkter, gjerne i forbindelse med en behandling ( hva med å ønske seg en dyprens hos hudpleier i julegave? Det står på min ønskeliste i allefall...) Seinere kan du kjøpe produktene på nettet, der du får de til en brøkdel av prisen! Jeg liker www.feelunique.com, de har gratisk frakt, og refunderer pengene dersom du må betale mva!
LadyStarlight Skrevet 15. november 2009 #4 Skrevet 15. november 2009 Bruk heller pudder/foundation uten mineralolje, petrolatum og lanolin (se innholdsfortegnelse), som sagt over kan mineralsminke var lurt Selvom det er fristende å klemme på kviser, er det best å holde seg unna. Endel kvisearr blir man desverre ikke kvitt, mens andre kan blekne i fargen. Klemmer man på kviser kan det også oppstå kviser i nærheten, noe som gir flere kviser. Prøv Basiron fra apoteket i en periode, om det ikke hjelper tar du kontakt med legen din, slik at du kan prøve sterkere ting for å bli kvitt kvisene dine Det er også kjekt å rense huden, og bruke peeling 1 gang i uken (bare ikke peel oppå kvisene).
Gjest Christabelle Skrevet 15. november 2009 #5 Skrevet 15. november 2009 Fargede arr vil blekne etterhvert, men fordypninger i huden er dessverre permanent. Jeg har mange små hull i huden min etter et massivt kviseutbrudd som varte i et halvt år for fire år siden. Det beste du gjør er å _ikke_ røre kvisene eller arrene. MD Formulations hjalp meg veldig, så du bør titte på det alternativet. Ellers finnes det behandlingsmetoder i bøtter og spann, bl.a. laser, botox (fyller inn hullene), syrebehandlinger .. Jeg ville ha tatt turen til fastlegen, som kan henvise deg til en hudege.
Gjest Benedicte Skrevet 5. mai 2010 #6 Skrevet 5. mai 2010 Jeg begynte å få kviser i 8.klasse. Altså i 12-13 års alderen, veldig mye. Alle sa det kom til å gå over...jeg begynnte på vgs, fortsatt like mye. Nå studerer jeg på 3.året, og jeg sliter fremdeles. Dette er grusomt. Bruker pudder hver dag, og takler ikke synet av meg selv. Dette går så ut over selvfølelsen min, at jeg har problemer med å være sosial. Blir man aldri kvitt kvisearr? har mest røde arr, jeg kjenner de ikke så godt viss jeg føler med fingrene, men de syns veldig godt. Nå orker jeg ikke føle meg stygg lenger. Men hvor kan jeg fjerne arrene? Hva kan jeg gkør for å bli kvitt kvisene? Noen som har råd? Tenkte også det var på tide med en prat med fastlegen, men har har jeg på hjemplassen, så skal få skiftet til her jeg bor nå... Det er mulig å fjerne arrene. Jeg har hatt samme problemet og gikk til hudpleie salong hvor jeg tok krystallsliping. Det fungerte vldig bra... måtte avbryte behandlingen for jeg skulle lfytte til utlandet.(du kan ikke sole deg under behandlingsperioden) vist du tar en behandling på 10 ganger over 5uker kanskje, så merker du stor forskjell.. du kan også prøve fruktsyre pensling... forhør deg med en lokal hudpleiesalong.. it sure helps! lykke til
Gjest T.k Skrevet 6. mai 2010 #7 Skrevet 6. mai 2010 Går ikke det ann å fjerne kvisearr med laser da? Jeg sliter veldig med kvisearr og trodde at de gjorde dette på ellipse klinikken...
Gjest Tonia Skrevet 9. mai 2010 #9 Skrevet 9. mai 2010 Kvisearr kan fjernes med laser! Du kan også prøve kelo cote scar gel som selges på apoteket! Den er dyr, men funker! Mine arr (etter både kviser, sår og insektsbitt) har blitt mye svakere selvom de er flere år gamle. Verdt et forsøk sier nå jeg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå