Gå til innhold

Hvor farlig er det å utsette mensen mange ganger?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei.

Jeg går på Yasmin nå og har fått en lei uvane med å utsette mensen gang på gang. Er dette farlig? Hvor ofte bør jeg egentlig ha mensen?

Noen andre som gjør dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ganske delte meninger om hvorvidt det er nødvendig å ha mensen eller ikke.

Noen leger mener at man ikke trenger ha mensen i det hele tatt,altså utsette hver mnd, mens andre mener man ikke bør utsette mer enn høyst nødvendig.

Vet om ei som utsatte flere mnd på rad, hun fikk til slutt mensen likevel, og da blødde det også MYE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du skal utsette mensen ganske lenge før det blir farlig for kroppen. Når en bruker p-sprøyten så stopper jo mensen helt, uten at dette er farlig. Selv hopper jeg ofte rett fra et brett til et annet, både av praktiske årsaker og fordi jeg er så dårlig når jeg har mensen at det er godt å kunne ha den litt sjeldnere. Det går greit å ta to brett i slengen, men prøver jeg meg på tre, så får jeg små blødninger likevel.

Hvis dette er noe du gjør ofte, så tror jeg at jeg ville ha tatt en liten prat med legen. For sikkerhets skyld. Evt for å finne prevensjonsmidler som passer deg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

UTSETTER du den, eller HOPPER DU OVER den?

Det er litt forskjell, altså UTSETTE er jo å gi kroppen en litt lengre syklus, men ikke å ta to i ett, see?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også Yasmin, og går rett på nytt brett dersom jeg ikke gidder mensen av en eller annen grunn. Men, jeg dropper aldri mensen mer enn to ganger på rad, pga at blødningen blir en del større. Vanligvis hopper jeg over ca annenhver eller hver tredje gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min sa du ikke burde hoppe over mer enn tre ganger, men det er stor uenighet innen legestanden. Så lenge du føler deg frisk og ikke får mellomblødninger tror jeg ikke det skulle være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en annen pille, men da jeg prøvde å utsette for 2. gang fikk jeg den allikevel. La ikke merke til mer blødning, men følte meg veldig oppblåst før den kom; mye vann i kroppen som ikke gikk sin vei til vanlig tid...

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...