Gjest Gjest Skrevet 16. november 2009 #21 Skrevet 16. november 2009 Idoform er ikke skadelig på noen som helst måte og stopper ikke diare. Idoform består av melkesyrebatkerier, og du kan liksågodt spise et beger med yogurt. Beklager, jeg mente Immodium og andre medisiner som stopper diarè. Flott at du påpeker feil slik at jeg får rettet opp
Maxi Skrevet 16. november 2009 Forfatter #22 Skrevet 16. november 2009 I dag har jeg kjøpt Idoform og Loperamid Mylan, og solkrem da. Var det de anbefalte på apoteket. Kun 12 dager til jeg reiser. :D
Gjest Vampen Skrevet 16. november 2009 #23 Skrevet 16. november 2009 Takk for hyggelig svar. Jo mer jeg leser rundt og spør vennen min jo mer inntrykk får jeg av at lokalbefolkningen også kler seg i utringede topper. Og nei, jeg skal jo ikke kle meg som om jeg skal på disco. Men i normale bukser og topper med litt utringning, ikke vise alt liksom. Jeg skal være med på en relligøs ting, husker ikke hva det heter, men de skal grille en hel sau og spise hele dagen, og til det skal jeg kjøpe noen klær som dekker litt mer for å respektere forelrene hans. I motsetning til hva enkelte her ser ut til å tro, så skal du til Tunisia, ikke Saudi Arabia. Tunisia, og det meste av Nord Afrika, er ganske så vant til turister. Det er ikke akkurat indre fundementalististan. Kle deg normalt, så går det nok helt fint. For det finnes faktisk en mellomting mellom miniskjørt og burka. Det eneste du bør passe på sånn sett er om dere skal besøke en Moskee. Da er det greit å dekke seg til. Min samboer kommer fra Nord Afrika, og han sier at Tunisia og Algerie er landene hans landsmenn drar til for å feste og ha det gøy. Nettopp fordi de er ganske liberale. God tur!
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2011 #24 Skrevet 18. oktober 2011 Ok. Jeg er gift med en fra Tunisia, og dere skal vite det at Tunisia er det muslimske landet som er mest likt et europeisk land. Der kan kvinnene faktisk kle seg som de vil. men innen sømmelighetns grenser. Om du går i miniskjørt, bør du bruke mørk strømpebukse. Og utringede topper er ok, men skal du på kafe eller i butikker, bør du dekke skuldrene. Selv sammen med lokalbefolkningen kler jeg meg, som jeg gjør hjemme i Norge. Men ikke utfordrende selvsagt. Jeg har da selvrespekt. Der er og helt ok å gå å holde hverandre i hånden om man er forlovet eller gift. men kyssing er ikke bra. Og mas om ekteskap er det ikke der. Der får de to som er forelsket selv bestemme tempoet både i kjæresteforhold, forlovelse og lengde på forlovelse før ekteskap. Ser det er mange fordommer her. Og husk kulturene er utrolig forskjellige fra land til land, der det er muslimer. Og som sagt tidligere . I tunisia er folket( og da mener jeg kvinner og menn ) mye friere enn i de fleste andre muslimske land. Jeg er kristen, og min mann er muslim. Og vi er begge enige om å beholde vår tro, ingen som krever at jeg, f.eks "mÅ" konvertere til islam. Så til dere som "vet" alt. sett dere grundig inn i hvet lands måter å leve på - før dere siere det dere "tror" er riktig. 1
She_Leiva Skrevet 18. oktober 2011 #25 Skrevet 18. oktober 2011 Ok. Jeg er gift med en fra Tunisia, og dere skal vite det at Tunisia er det muslimske landet som er mest likt et europeisk land. Der kan kvinnene faktisk kle seg som de vil. men innen sømmelighetns grenser. Om du går i miniskjørt, bør du bruke mørk strømpebukse. Og utringede topper er ok, men skal du på kafe eller i butikker, bør du dekke skuldrene. Selv sammen med lokalbefolkningen kler jeg meg, som jeg gjør hjemme i Norge. Men ikke utfordrende selvsagt. Jeg har da selvrespekt. Der er og helt ok å gå å holde hverandre i hånden om man er forlovet eller gift. men kyssing er ikke bra. Og mas om ekteskap er det ikke der. Der får de to som er forelsket selv bestemme tempoet både i kjæresteforhold, forlovelse og lengde på forlovelse før ekteskap. Ser det er mange fordommer her. Og husk kulturene er utrolig forskjellige fra land til land, der det er muslimer. Og som sagt tidligere . I tunisia er folket( og da mener jeg kvinner og menn ) mye friere enn i de fleste andre muslimske land. Jeg er kristen, og min mann er muslim. Og vi er begge enige om å beholde vår tro, ingen som krever at jeg, f.eks "mÅ" konvertere til islam. Så til dere som "vet" alt. sett dere grundig inn i hvet lands måter å leve på - før dere siere det dere "tror" er riktig. Stakkars deg! Jeg er datter av en tuniser å det er IKKE lett.
Anglofil Skrevet 18. oktober 2011 #26 Skrevet 18. oktober 2011 (endret) Jeg var på ferie i Tunisia for to år siden. Tok egentlig ingen spesielle forhåndsregler, gikk i bikini på stranden og strandkjoler hjem til hotellet. Altså, jeg dekket meg ikke noe mer til enn jeg ville gjort på en sydentur i Spania. Drar man til landsbygda derimot ville jeg nok ikke ha gått såpass lettkledd. Tok forøvrig to vaksiner mener jeg å huske. Du får spørre legen, han/hun vet hvilke du må ha. Mvh Yvonne Endret 18. oktober 2011 av Yvonne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå