Gjest Gjest_lena Skrevet 10. november 2009 #1 Skrevet 10. november 2009 Hei Jeg har vært i en stresende jobb-situasjon over tid. For to uker siden ble jeg fysisk angrepet av en bruker. (Det er ikke første gangen) Det ble ubetydelige (trolig) fysiske skader etterpå, men jeg oppsøkte lege og ble sykmeldt halvannen uke fordi jeg var helt ute av meg, psykisk sett. Jeg har nå forsøkt å slappe av hjemme og hente meg inn igjen, slik jeg fikk beskjed om, men klarer ikke å finne roen, da jobb jobb jobb jobb bare kverner rundt i hodet (ikke bare denne situasjonen) Jeg klarer dermed ikke å konsentere meg om noen ting. Jeg holder samtidig på å "gå på veggene" av at jeg blir rastløs av det å ikke gjøre noe. Dessuten er jeg nesten litt mørkredd på kvelden og orker ikke å lese krimbøker som jeg vanligvis er så glad i. Jeg kan nevne at hjertebank/ hjerte "i halsen" er noe jeg har hatt over tid og jeg har det fortsatt. Hva gjør jeg? Sykmeldingen er snart ute og jeg blir stresset med tanke på jobben min nå. Samtidig blir jeg småsprø av å "drive dank" også. Jeg har lest om utbrenthet, men jeg tror ikke at det er dette, for jeg er ikke spesielt utmattet. Noen som kjenner seg igjen?
Anaconda Skrevet 10. november 2009 #2 Skrevet 10. november 2009 (endret) Jeg kjenner meg ikke igjen, men jeg kan litt om emnet, så jeg kan jo forsøke meg på noen ytringer. Det er riktig at utbrenthet/overarbeiding kan slå deg fullstendig ut og at der dermed kan ende opp i at du blir fullstendig utmattet, men det er mulig at utbrenthet kan få ulikt utløp for den enkelte.. Det har jeg ikke nok kunnskap om til å si noe om.. Det fysiske angrepet du snakker om kan jo kanskje karakteriseres som en traumatisk situasjon (alt etter som hvordan du opplevde situasjonen)og det kan jo virke som at denne har preget deg i forhold til hvordan du beskriver det. Kanskje er det en kombinasjon av begge deler? Hjertebank og høy puls er forresten et typisk stress-symptom. Jeg vet ikke hvilken jobb du har, men hvis du føler deg truet og ellers ikke er i stand til å utføre jobben du skal gjøre, vil jo sykmelding være et alternativ. Har du snakket med arbeidsgiveren din om situajonen? Endret 10. november 2009 av Anaconda
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå