Gå til innhold

Svineflu

Fremhevede innlegg

Gjest MrsPiggy
Skrevet

Juhu, min fjortis er småsjuk. Hodepine, tørrhoste og sår hals/bryst. Svineflu eller bare vanlig forkjølelse? H*n steker egg og braser på kjøkkenet for øyeblikket, er altså oppe og fungerer. Men er ikke sånn at jeg sender på skolen eller trening. (Lite energi)

Og bør vi gjøre noe annet enn å vente ut? (Har ikke kjøpt tamiflu etc)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ringt legen. Men her i huset har vi tre vært syke, og symptomer og forløp har vært helt forskjellig. Dog er vi testet alle tre og vært positive for svineinfluensaen. Testet pga min jobb.

Nr.1 - Høy feber, veldig vondt i hodet, mye hosting, vondt i hele kroppen, sov flere dager. Bra igjen etter 5 dager.

Nr.2 - 38 i "feber", litt vondt i hodet, litt hosting, vondt i hele kroppen, var oppe og hoppet hele dagen men ble fortere sliten. Bra igjen på 3 dager.

Nr.3 - Høy feber i 2 uker, veldig vondt i hodet, ikke hosting, vondt i hele kroppen, pustebesvær, ikke energi i det hele tatt. Fortsatt pusteproblemer og vondt i hodet etter 3 uker.

Gjest MrsPiggy
Skrevet

Ingen feber på tenåringen her. Og ringe legen er håpløst. De har så mange slike tilfeller at man får samme type svar som her... flytende, hvis om atte dersom. Og se det an. :) Men takk for svar!

Gjest MrsPiggy
Skrevet

Nå lurer jeg på; skal tro om man kan ha svineflu med så svake symptomer at man bare føler seg trøtt og så vidt kan føle at det er "noe" i halsen..?

De to som var syke er friske igjen nå. Og de to minste har ikke vært syke overhodet. Jeg har vært trøtt en kveld.. slukna på sofaen, og er såvidt noe grusete i halsen. Nesten ikke merkbart.

Jeg undres.

Og vaksinere eller ikke vaksinere. Det skal ikke være lett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...