Gjest work24/7 Skrevet 10. november 2009 #1 Skrevet 10. november 2009 Yo! Tidligere i år så vart eg tilbydd forfremming i selskapet eg jobber i. Servicebransjen. Dette innebar personal ansvar for rundt 20 personer, bemanning og endel drift ansvar, som lønn, og så salg. Da eg begynte så var personen eg tok over for utslitt, jobben fungerte dårlig ilag med familie og nyfødt baby, og han var i en gi faen modus. Så opplæringa eg fikk var mildt sagt laber, og eg vart kasta ut til ulvane. 500 tråder å henge i,og ikkje kompetanse til å gjere ting skikkelig. Eg havna bakpå med engang, var masse masse kluss, og min sjef måtte ta eit skippertak for å få orden i mitt rot. avogtil så får eg satt meg ned og konsentrert, ting går på skinner en halv dag, så får eg en telefon som må ordnast med engang, og alt sklir ut igjen. Gjer endel feil ting, og har gått på endel smeller, og det slår litt pusten ut av meg, og får en dårlig følelse av det. fikk en telefon av sjefen min for eitpar timer sidan, har glømt å sende ei liste til eine avdelingskontoret, og pga den feilen så vart en person uten buplass i natt. Slepper faktisk ikkje inn i si eiga leilighet. Takket være mi blemme. Eg glømmer å oppdatere lister, og sende inn. F.eks med lønna denne mnd var eg sein med endel lister, som resulterte at 5 personer ikkje fikk gjort sin jobb til sine frister fordi eg var sein. Og da får dei sitt pass påskrevet pga meg. Har så mange ting hengande over meg, at når eg går fra jobb så kopler hodet mitt ut. Eg må alltid vere tilgjengelig på telefon og får endel telefoner iløpet av dagen etter kontortid. Eg blir fort aggresiv og glefser litt til enkelte ansatte som ringer etter kontortid. Sover dårlig, og er glømsk. har også dårlig mage for tida, har vert hos legen 2 ganger på to veker. Fikk totalt stopp i heile systemet, satt 4 timer på toalett uten å få ut noko, hadde mage kramper, kaldsvetta og skalv. For på sjukehuset og fikk fortalt eg hadde mage infeksjon. Veka etter det, så måtte eg reise eit stykke for å jobbe i felten. begynte kl 6 om morning, og kl 9 så fikk eg sinnsjukt vondt i magen, holdt på å kaste opp, skalv og kaldsvetta. Måtte forlate annleggsområdet, og springe på toalett med panikk (såg skikkelig tøft ut) og denne gangen kom det med blod. Herlig. 1.5time biltur til legen. Idag kom eg meg ikkje opp før kl 12, var på jobb kl 13, og hadde endel svært viktige ting eg måtte gjere, men fikk ikkje gjort den skit fram til eg måtte ut i felten å jobbe for en som var sjuk i 16 tida. heime etter jobb kl 23, og skulle få gjort litt papir arbeid, men nei. Klarer ikkje å sette meg ned med det. Aner rett og slett ikkje kva eg skal gjere. Har prøvd forskjellige måte å strukturere dagen, starter bra, men eg tryner alltid raskt igjen. Arbeidsmengda skal være kurant, men eg får ikkje ting unna. Mor mi maser om rovdrift, og er redd eg skal bli utbrent, spes da eg jobber dager som 06 til 02, og opp igjen kl 07. Trenger noko visdom :/
Gjest Den_vise Skrevet 10. november 2009 #2 Skrevet 10. november 2009 Si opp... Det hørtes bare helt for jævlig ut, og alt kaoset og arbeidstidene kommer ikke til å forandre seg. Du må bare gå.. Hørtes helt forferdelig ut. Det ikke snakk om å gi opp, det er snakk om å være smart å slutte.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 10. november 2009 #3 Skrevet 10. november 2009 Takk for svar. Eg hater å gi opp, hater å ikkje få ting til. Eg har virkelig ikkje lyst å miste gode karriere muligheter fordi eg roter det til for meg sjølv pga dårlig struktur. Da eg jobba på gulvet som deltids ansatt, så jobba eg 100t i mnd vedsiden av fulltidsstudie på høgskule, like mykje da eg gikk allmenn påbygg året før Eg var inn her og leste: Utbrent Eg har: Forandringer i: appetitt søvnmønster Andre symptomer: glemsomhet økt alkohol inntak søvnløshet smerter i bringen ( kan godt mulig være pga trening) dårligere jobbprestasjoner både i kvalitet og kvantitet kvalme svimmelhet langtids- og korttidshukommelsen svikter utmattelse tretthetkonsentrasjonssvikt klarer ikke slappe av muskelsmerter (kan være pga trening)
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 10. november 2009 #4 Skrevet 10. november 2009 var idag sykemeldt i 10 dager til eg får time med fastlegen. Likevel slepper eg ikkje unna mas. ditt og datt som må gjerast før eg kan ta "fri"
Gjest en utbrent en Skrevet 18. november 2009 #5 Skrevet 18. november 2009 Du er utbrent, men du ser det ikke selv... Var i en liknende situasjon for 3 år siden og innså ikke alvoret før det var gått 2 måneder. Illustrert: Sett en frosk i veldig varmt vann, og den vil dø. Sett den i kaldt vann, og varm vannet sakte opp. Frosken vil ikke merke forandringen før den detter om. Du er frosken i denne likningen, og vannet er jobben og evt andre stressende situasjoner rundt deg! Du blir glemsk, irritabel, små ting blir vanskeligt og du bruker mye energi på enkle gjøremål. Trekker deg inn i deg selv og blir mer antisosial. Du mister gradvis troen på deg selv og glemmer hvem du egentlig er og hva du står for. Det siste blir et større problem etterhvert. Ikke tur at du blir frisk om en måned. Behandlere kaller dette for angst og depresjon. Mener de har rett i dette, men det er ikke bare det. Det blir feil fokus. Den eneste rette behandlingen er samtaleterapi og vile. Finn ting som er morsomt og som gir energi. Du er i starten av en lengere sykeperiode, desverre. (Trur jeg).
Gjest en utbrent en Skrevet 18. november 2009 #6 Skrevet 18. november 2009 Leste om smerter. Får du kriblinger i hud og må stå opp om kveldene? Jeg oppfattet dette ikke som et symton før flere måndeder etter at jeg merket dette.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #7 Skrevet 18. november 2009 Her er det bare å si opp. Ingen grunn til å ofre livet sitt pga. en jobb. Om ett år skjønner du nok hvor ille det står til med deg nå. Slike ting er vanskelig å se mens det pågår.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå