Gjest Krissaomg Skrevet 10. november 2009 #1 Skrevet 10. november 2009 Hei! Jeg er en jente på 18 år, blir 19 i nov. Har hatt kyssesyken for ca 1/2 år tilbake, da det pågikk i nesten 1 år. Lå rett ut i to uker, hadde stor hevelse i lymfeknutene ved hals, fire ganger forstørret lever, forstørret milt, høy feber og tetthet i luftganger. Har også hatt lave jernverdier og bvitamin mangel. Etter legen sa at viruset hadde forsvunnet fra kroppen min, var jeg fortsatt veldig slapp og fikk beskjed om å fortsatt holde meg i ro for å la kroppen bli bedre. Etter dette gikk lymfeknutene mine sakte men sikkert tilbake til normal størrelse, men etter ca 1-2 mnd begynte de å hovne opp igjen. Jeg ble igjen slapp og sliten og det var vanskelig å gå på skole pga dette. Har aldri følt meg helt frisk etter jeg fikk kyssesyken heller, noe jeg synes er rart da viruset skal være ute av kroppen min og jeg skal være immun. Har også gått veldig mye opp og ned i vekt og matlysten er ikke i det hele tatt den samme som den var før. I det siste har jeg hovnet opp i lymfeknutene såpass mye at det "presser" på halsen min. Først på den ene siden også på den andre siden om hverandre. Har også i det siste fått feber om kvelden og hodepine i tinningen, hovne og vonde muskler/sener i rygg, nakke og skuldre. Nevner også at jeg har tatt xantall blodprøver som ikke viser noe unormalt. Dette plager meg utrolig mye i hverdagen og må innrømme at jeg begynner å bli ganske nedstemt av å være syk hele tiden! Det går veldig utover skole, noe som plager meg stort siden jeg studerer noe jeg har stort hjerte for. Håper noen kan hjelpe meg eller kanskje dele lignende opplevelser !
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå