Gå til innhold

Hvordan ser dere gutter på ammende kvinner?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Mille_*
Skrevet

Jeg lurer på noe. Jeg er fersk mamma og jeg ammer barnet mitt. Har ikke akkurat hatt for vane å flashe boobsa, men man kommer liksom til et punkt der man ikke orker å trekke seg til side hver gang barnet skal få mat. Både upraktisk og lite sosialt. Er diskret når jeg ammer og gjør det jeg kan for å "dekke til". Likevel hender det barnet glipper noen ganger, kaver, snur seg osv. Plutselig sitter man der da... med puppen synlig... Yey.

Er det slik at dere gutter ser på oss kvinner som "av-sexifiserte" i en slik situasjon? Tenker dere æsj? Eller er det pur naturlig? Eller kikker dere litt ekstra og liker synet av et par unge, pene pupper? Er man fortsatt sexy selv om man ammer? Eller bare et moderlig objekt?

Dette har jeg lurt på... - av ulike grunner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser på dere som ammende kvinner. Ikke så mye annet, egentlig. Altså - hverken mer eller mindre sexy av den grunn, men selve ammesituasjonen er jo ganske langt fra å gi noen sexy assosiasjoner.

Skrevet
Jeg lurer på noe. Jeg er fersk mamma og jeg ammer barnet mitt. Har ikke akkurat hatt for vane å flashe boobsa, men man kommer liksom til et punkt der man ikke orker å trekke seg til side hver gang barnet skal få mat. Både upraktisk og lite sosialt. Er diskret når jeg ammer og gjør det jeg kan for å "dekke til". Likevel hender det barnet glipper noen ganger, kaver, snur seg osv. Plutselig sitter man der da... med puppen synlig... Yey.

Er det slik at dere gutter ser på oss kvinner som "av-sexifiserte" i en slik situasjon? Tenker dere æsj? Eller er det pur naturlig? Eller kikker dere litt ekstra og liker synet av et par unge, pene pupper? Er man fortsatt sexy selv om man ammer? Eller bare et moderlig objekt?

Dette har jeg lurt på... - av ulike grunner.

jeg skal fortelle deg sannheten.. og jeg er ingen gutt... jeg er så lei av public amming .... ja det er naturlig .. det er natulig å drite også men jeg gjør det ikke foran andre mennesker...uff dette hørtes ikek helt pent ut men enkelte har fått nok av skrike unger pupper og skriking...

Gjest Gjest_Bergensgutt_*
Skrevet

Jeg ser på ammende mødre med stor respekt! De utfører tross alt en temmelig viktig oppgave når de ammer :) Jeg kan saktens synes at jenta er flott, men settingen gjør at det ikke blir noe "seksuelt" over det.

Skrevet

Jeg liker pupper, men ikke amming. Det synes jeg er ekkelt å se på, selv om det skulle vært hun med de deiligste puppene i verden som ammet.

Gjest MikeWaters
Skrevet

Ammende mødre er bare flott, har overhodet ingen problem med det og reagerere heler ikke nevneverdig på det. Men det er så langt fra sexy som det er mulig å komme.

Skrevet

Det er nok pur naturlig for min del også ja. Du blir jo ikke av-sexifisert, men om jeg ser ei dame som ammer kidden sin på bussen, ville jeg nok aldri fått en ståpikk.

Skrevet

Pupp er pupp sier mannfolka her. Men får uggen følelse i magen av å tenke videre på det når det ligger en baby der. :fnise: Så de velger bevisst å "tenke det vekk".

Skrevet

Jeg synes det er unaturlig og ekkelt! (!unksyld!).

Kommer aldri til og amme uansett om jeg skulle få unge... :S

Skrevet

Jeg tror de fleste, både menn og kvinner, registrerer det, men velger å se vekk. Det er liksom mer at man ser et barn spise enn at man ser en dame flashe puppene... Noe av det kuleste jeg har sett var ei dame som valgte å roe ned den skrikende babyen sin ved å amme den på T-banen i rushtiden. Alle så det, ingen glodde, noen smilte og vips så var alle happy. :)

Gjest lykkelitn
Skrevet
jeg skal fortelle deg sannheten.. og jeg er ingen gutt... jeg er så lei av public amming .... ja det er naturlig .. det er natulig å drite også men jeg gjør det ikke foran andre mennesker...uff dette hørtes ikek helt pent ut men enkelte har fått nok av skrike unger pupper og skriking...

hvilket hjelpeløst barn er avhengig av dritinga di da?

å hvor i sentrum finner du en do-dør lignende inngang med skilt ¨ammerom¨ ?

så om du har valgt å amme, noe som er det beste for barnet, skal du holde deg hjemme til barnet er rundt 6 mnd. fordi noen stakkars mennesker ikke klarer å se pupper?

å skrikerunger? skjønner ikke helt jeg... skal de med barn eldre enn 6 mnd også holde seg hjemme alene fordi barna kansje finner ut at de skal sette i ett hyl midt i en butikk/cafe osv?

bare random spørsmål.....

Skrevet

Dette er det dummeste jeg har hørt. Unaturlig??? Det er jo slik pattedyr får mat og overlever!!! Ikke noe unaturlig i det hele tatt. Og hvorfor er det så ekkelt? Å si noe sånt er bare barnslig og tullete :roll:

Gjest lykkelitn
Skrevet

så vist du får barn, og jordmor forteller deg hvor viktig amming er, med tanke på helsen til din lille, og nærhet mellom deg og barnet, så vil du ALDRI i hele verden vurdere å amme barnet ditt fordi du synes det er unaturlig og ekkelt?

sorry, men da anbefaler jeg at du heller lar vær å få barn. for da har du tydligvis ikke barnets beste i tankene når du tar dine avgjørelser....

hadde du derimot PRØVD å amme, men ikke fått til, så er det en helt annen sak. bare får å påpeke at jeg ikke har dette synet på de stakkars mødrene som ikke klarer å amme.

Gjest Gorgonzola
Skrevet (endret)
Jeg ser på dere som ammende kvinner. Ikke så mye annet, egentlig. Altså - hverken mer eller mindre sexy av den grunn, men selve ammesituasjonen er jo ganske langt fra å gi noen sexy assosiasjoner.

Tiltredes.

Amming er naturlig, sunt og fint men definitivt ikke sexy.

Hvorfor spør du? Eksisterer det en oppfatning om at menn mister besinnelsen ved synet av en pupp? I så fall er det på tide å gravlegge dustete myter av den sorten. Jeg mener, 99,5% av oss kan labbe rundt på badestranda og beskue toppløse damer uten at badeshortsen blir for trang av den grunn.

Endret av Gorgonzola
Skrevet
Jeg mener, 99,5% av oss kan labbe rundt på badestranda og beskue toppløse damer uten at badeshortsen blir for trang av den grunn.

Er du på min alder? :)

Altså - det er jaggu ikke mange toppløse kvinner å se på badestrendene lenger. Da jeg vokste opp på 80-tallet, og litt utover 90-tallet, var det veldig vanlig. Men de senere årene har det blitt mindre og mindre av det (muligens p.g.a. økt bevissthet på faren for hudkreft på steder hvor huden er ekstra sårbar).

Konklusjon: Det er altfor lite pupper (og andre kroppsdeler) å se rundt omkring! Det burde være mye mer! Det er jo umulig å være gammel gris når alt man får se er en kjip hipstertruse og sports-bh!

Forøvrig har jeg én gang tittet litt med interesse på en ammende kvinne. Det var en venninne av madammen, og jeg hadde lenge lurt på hvordan brystene hennes så ut. Så jeg måtte titte litt på en veldig pen, mørk brystvorte. Men noe seksuellt opphissende var det (som nevnt) selvsagt ikke.

Skrevet

Det er aldri turn-on med kvinner og pupp ute i dagslys heller. Og hvertfall ikke med amming. There is a time and place for everything. Utrolig hvor innbillske kvinner er. Nei, vi tenner ikke på alt og alle hele tiden. Mister matlysten om jeg ser noen amme mens jeg spiser. Ikke hvis det er med ryggen til, men hvis jeg ser de bleke puppene in action er det vemmelig.

Skrevet

Det er flott å se på kvinnebryst uansett situasjon, men der er ikke slik at man blir seksuelt opphisset av å se et tilfeldig kvinnebryst (da skal man være bra sulteforet). Hvis det er noen som ammer på trikken sitter man selvfølgelig ikke å stirrer. det har med høflighet og hensyn til andre å gjøre...

Gjest Gjest_hogwash_*
Skrevet
Er det slik at dere gutter ser på oss kvinner som "av-sexifiserte" i en slik situasjon?

Blir nok heller frastøtt enn tent av å se ammende småbarnsmor ja.

Gjest Gjest_flow_*
Skrevet

Jeg synes det kan være sexy å se en kvinne amme... vel å merke om jeg synes hun er sexy i utgangspunktet. Vanligvis legger jeg ikke spesielt merke til at en kvinne ammer. Jeg finner det verken oppsiktsvekkende eller unaturlig. Men om jeg synes kvinnen er sexy kan jeg ta meg i å synes ammesituasjonen også er det. Har faktisk ved et par anledningen nesten vært "misunnelig" på babyen som ligger til det fine brystet til den sexy kvinnen. Litt infantilt, kanskje... men ganske harmløst.

Gjest helstikke
Skrevet

Gravide og ammende kvinner er ikke vakkert. Sitter jeg på et spisested og blir konfrontert med ammende eller høygravide er måltidet spolert .. kort og godt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...