Gå til innhold

Tinnitus

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Fremhevede innlegg

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Heisann

Nå er det snart tre timer siden jeg prøvde å legge meg. Er kjempetrøtt, men får ikke sove. Andre her med tinnitus som har noen gode råd å komme med? For å illustrere, kan jeg jo fortelle at det å ha en tørketrommel igang inne på soverommet heller ikke maskerer lyden. Føler jeg begynner å bli lettere desperat.... tips for å få sove?

Alle tips mottas med stor takknemlighet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tinnitusmaskerer i puta hvis dette er et varig problem...

Skrevet

Får av og til tinnitus i forbindelse med migrene. Jeg tar kverken på det med migrenetabletter evt muskelavslappende om jeg ikke har tabletter for migrene, et tips jeg fikk når jeg så en kompis sine migrenetabletter (mye det samme som muskelavslappende, bare med kalium).

Gjest vært plaget
Skrevet

Du kan snakke med legen eller en øre-nese-hals lege. Det finnes teknikker du kan lære for å overse lyden. Til slutt hører du den svakt eller sjelden. Hver gang du hører lyden, aksepterer du den, overser den og later som den ikke er der. Til slutt vil bevisstheten fortrenge lyden. Hunder hører veldig godt og ville blitt gal hvis de ikke hadde den egenskapen at de kan legge diverse lyder litt i bakgrunnen. Vanskelig å forklare, men du kan selv trene deg opp til å akseptere lyden og late som den ikke er der. Lyden er der, men bevisstheten oppfanger den ikke mer etter en stund.

Når du trener, må du også bevisst lytte til lyden en stund, før du fortrenger den og tenker på helt andre ting.

Hvis du klarer å sovne mens du hører på radioen eller spiller inn rolig musikk du kan sovne til, kan du prøve det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...