Gå til innhold

vakre ord

Gjest bittersøt

Anbefalte innlegg

Gjest bittersøt

Vet du om noen vakre ord?

Jeg er glad i de typiske ordene som bittersøt, kjærleik, nostalgia, melankolsk.. Jeg leiter etter vakre ord på bokmål og nynorsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 1 måned senere...

Jeg tror at jeg er en av de få som synes "kjærlighet" er vakrere enn "kjærleik." "Kjærleik" får det til å høres ut som noe mann kan ta lett på.

Andre ord jeg synes er vakre er: midnatt, morgensol, solnedgang, fuglesang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_pasta_*
Jeg tror at jeg er en av de få som synes "kjærlighet" er vakrere enn "kjærleik." "Kjærleik" får det til å høres ut som noe mann kan ta lett på.

Andre ord jeg synes er vakre er: midnatt, morgensol, solnedgang, fuglesang.

Joda, vi er flere som ikke liker ordet kjærleik. Jeg liker det heller ikke. Ser for meg "fri leik mellom kjønnene" eller "tiurleik" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Gjest Eurodice
Syns evighet på nynorsk er fantastisk vakkert: Eva

Jeg mener ikke å ta magien fra deg, vil bare si at det heter "æva" på nynorsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 måneder senere...
Gjest Blondie65
Kjenslevar.

Verdens vakreste ord i mine ører.

Dette er iallefall på 10 på topp listen min også. Det er noe med det ordet - og det slår "følsom" ned i støvlene når som helst.

Ellers har jeg en egen forkjærlighet for uttrykket "det strøymer på meg så eg knapt kan andast" i Til Rondane av Edvard Grieg.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Her er temaet "vakre ord". Jeg er ikke sikker på om et helt dikt kan betegnes på den måten, men første gang jeg hørte/leste "Visst gör det ont när knoppar brister" av Karin Boye, vil jeg si det så sterkt som at det forandret og utvidet min livsforståelse. Jeg var den gangen i en gryende pubertet. Fremdeles den dag idag kan jeg begynne å felle tårer når jeg tenker på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...