Gjest bittersøt Skrevet 9. november 2009 #1 Del Skrevet 9. november 2009 Vet du om noen vakre ord? Jeg er glad i de typiske ordene som bittersøt, kjærleik, nostalgia, melankolsk.. Jeg leiter etter vakre ord på bokmål og nynorsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solbærsaft Skrevet 10. november 2009 #2 Del Skrevet 10. november 2009 vg hadde en kåring av norges vakreste ord for noen år siden. Jeg og en kompis ble enige om kjærleik og sensuell. kjærleik var forøvrig det ordet som til slutt havnet på toppen av listen. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=255271 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 11. desember 2009 #3 Del Skrevet 11. desember 2009 Noen ord jeg syns er vakre: morgenrøde ambivalens iris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 11. desember 2009 #4 Del Skrevet 11. desember 2009 Jeg tror at jeg er en av de få som synes "kjærlighet" er vakrere enn "kjærleik." "Kjærleik" får det til å høres ut som noe mann kan ta lett på. Andre ord jeg synes er vakre er: midnatt, morgensol, solnedgang, fuglesang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2009 #5 Del Skrevet 11. desember 2009 Sorgenfri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 12. desember 2009 #6 Del Skrevet 12. desember 2009 Jeg tror at jeg er en av de få som synes "kjærlighet" er vakrere enn "kjærleik." "Kjærleik" får det til å høres ut som noe mann kan ta lett på. Andre ord jeg synes er vakre er: midnatt, morgensol, solnedgang, fuglesang. Joda, vi er flere som ikke liker ordet kjærleik. Jeg liker det heller ikke. Ser for meg "fri leik mellom kjønnene" eller "tiurleik" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2009 #7 Del Skrevet 12. desember 2009 Blomstereng Linerle Himmelblå Fossefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplefe Skrevet 12. desember 2009 #8 Del Skrevet 12. desember 2009 Tristesse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huffsa Skrevet 12. desember 2009 #9 Del Skrevet 12. desember 2009 Fersken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest-Olsen Skrevet 12. desember 2009 #10 Del Skrevet 12. desember 2009 Liljekonvall Måneskinn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilja Skrevet 12. desember 2009 #11 Del Skrevet 12. desember 2009 Supercalifragilisticexpialidocious! Hverken bokmål eller nynorsk, men en klassiker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cowell Skrevet 12. desember 2009 #12 Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Syns evighet på nynorsk er fantastisk vakkert: Æva Endret 12. desember 2009 av cowell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 12. desember 2009 #13 Del Skrevet 12. desember 2009 Kjenslevar. Verdens vakreste ord i mine ører. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 12. desember 2009 #14 Del Skrevet 12. desember 2009 Syns evighet på nynorsk er fantastisk vakkert: Eva Jeg mener ikke å ta magien fra deg, vil bare si at det heter "æva" på nynorsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cowell Skrevet 12. desember 2009 #15 Del Skrevet 12. desember 2009 Jeg mener ikke å ta magien fra deg, vil bare si at det heter "æva" på nynorsk. Takk! Det var det jeg mente. Redigerte det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2009 #16 Del Skrevet 12. desember 2009 pil foss vind fløyel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Tiril_* Skrevet 15. desember 2009 #17 Del Skrevet 15. desember 2009 Symbiose Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Missin Skrevet 14. mars 2010 #18 Del Skrevet 14. mars 2010 kaffeslabberas! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 14. mars 2010 #19 Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Kjenslevar. Verdens vakreste ord i mine ører. Dette er iallefall på 10 på topp listen min også. Det er noe med det ordet - og det slår "følsom" ned i støvlene når som helst. Ellers har jeg en egen forkjærlighet for uttrykket "det strøymer på meg så eg knapt kan andast" i Til Rondane av Edvard Grieg. Endret 14. mars 2010 av Blondie65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 14. mars 2010 #20 Del Skrevet 14. mars 2010 Her er temaet "vakre ord". Jeg er ikke sikker på om et helt dikt kan betegnes på den måten, men første gang jeg hørte/leste "Visst gör det ont när knoppar brister" av Karin Boye, vil jeg si det så sterkt som at det forandret og utvidet min livsforståelse. Jeg var den gangen i en gryende pubertet. Fremdeles den dag idag kan jeg begynne å felle tårer når jeg tenker på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå