Gå til innhold

Gå alene på kino?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har alltid dratt på kino med andre mennesker, og kan huske å ha sett en person som går alene på kino en gang, og husker jeg synes det var veldig rart. Kino er en sosial ting for meg. Nå er det kommet en del filmer som jeg kunne tenke meg å se, som ikke vennene mine vil se, og vurderer derfor å dra å se på de alene. Men er det vanlig å gå alene på kino, bare at jeg ikke har lagt merke til de? Kommer til å føle meg litt viggo venneløs tror jeg... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går ofte på kino alene. Å gå på kino er da ikke akkurat en utpreget sosial aktivitet. Man sitter i mørket og glor på et lerret, og holder kjeft (om man har det minste snev av folkeskikk ihvertfall). Det trenger man da virkelig ikke selskap for å gjøre.

Skrevet

Jeg synes det er helt uproblematisk å gå på kino alene. Hva andre eventuelt tenker, kunne ikke interessert meg mindre.

Skrevet

Har ikke noen venner som vil se de filmene jeg vil se, så jeg går ofte alene på kino. Det er helt uproblematisk. Da slipper man også konflikter som "deler du med meg så deler jeg med deg" og hvor langt inn i filmen skal man dele snop osv osv.

Skrevet

Jeg går på kino alene og synes det er gøy. Som en nevnte her; det er i grunnen ikke sosialt å gå på kino. Det sosiale kommer kanskje ETTER at filmen er ferdig, hvor filmen diskuteres...

Skrevet

Hvor langt inn i filmen man skal dele snop? Den problemstillingen har jeg aldri hørt om. Har egentlig aldri vært borti problem rundt dele eller ikke dele heller. Eneste jeg har opplevd å dele er hvis man kjøper popcorn, ellers pleier alle jeg går på kino med å kjøpe snop til seg selv. Men er det altså en problemstilling å finne ut hvor langt ut i filmen man skal dele? Merkelig. Likesom, vi kan dele de føste 30 min men ikke etter det?

Uansett, jeg synes også det er helt uproblematisk å gå på kino alene. Har gjort det et par ganger, stort sett fordi jeg da har sett en film som ingen andre ville se/allerede har sett med noen andre. Var på kino igår (sammen med noen andre) og så da flere som tydelig var på kino alene. Jeg registrerte det, men tenkte ikke noe mer over det før nå egentlig. Det kan være 1000% grunner til at noen går på kino alene, og jeg ser ingen grunn til å tenke at personen er viggo venneløs av den grunn. Joda, kanskje h*n er venneløs, kanskje h*n er den eneste i vennegjengen som vil se filmen, kanskje personen setter pris på litt alenetid, kanskje h*n er på jobbreise alene og heller går på kino enn å sitte alene på hotellrommet...et hav av grunner og jeg sitter hvertfall ikke å prøver å finne ut hvorfor andre går på kino alene.

Skrevet

Synes nok det er koseligst å gå på kino sammen med noen, men går det filmer jeg har lyst til å se og ingen har tid/lyst/ork til å se den sammen med meg så går jeg gjerne alene også. Det synes jeg er helt problemfritt. (Men misser jo det å kunne prate med noen om filmen etterpå.)

Skrevet
Jeg synes det er helt uproblematisk å gå på kino alene. Hva andre eventuelt tenker, kunne ikke interessert meg mindre.

Godt sagt, og helt enig.

Skrevet

Jeg går skjeldent på kino. For meg er det mer sosialt å kjøpe en dvd og se den med vennegjengen. For da kan man prate også!

Men det er ingenting gale med å se på kino alene. Pleide å gjøre det før :popcorn:

Skrevet

Har aldri gjort det selv, men nå er jeg ingen stor kino-gåer heller.

Jeg vet om flere som går på kino alene, og jeg kan ikke skjønne at det er noe problem. Som noen sa over her, så er jo ikke kino en sosial ting. Man skal sitte i stillhet og titte på et lerret. Det eneste sosiale ved det, er vel det å diskutere filmen etterpå...

Skrevet
hvor langt inn i filmen skal man dele snop osv osv.

Hvor langt inn i filmen man skal dele snop? Den problemstillingen har jeg aldri hørt om. Har egentlig aldri vært borti problem rundt dele eller ikke dele heller.

Tror jeg skrev litt for fort der, vet i grunnen ikke hva jeg mente der, for 90% av gangene jeg går på kino, går jeg alene. Var borti dette en gang, da jeg hadde invitert en jeg var interessert i på kino og vi begge kjøpte ferdige poser med snop. Da delte jeg litt med ham og han delte litt med meg, men det ble liksom litt påtvunget etterhvert. Vi følte vi måtte dele ca like mye med hverandre. Det var vel noe sånt jeg mente. (Det ble ikke noe mellom oss BTW)

Skrevet

Jeg liker litt sære filmer, så ofte foretrekker jeg å gå alene. Hvis jeg har med venner føler jeg på en måte ansvar for at de har det morsomt, og den følelsen hater jeg.

Å gå alene har jeg ingen problemer med.

Skrevet
Som noen sa over her, så er jo ikke kino en sosial ting. Man skal sitte i stillhet og titte på et lerret.

Gud, som jeg skulle ønske at fjortisgjengene hadde skjønt det.De som tror at det handler om å plapre, fnise, prate i mobilen, kaste ting på hverandre og tømme popcorn utover hele salen...

Skrevet

Jeg har vært på kino en gang alene. Tror jeg ville ha gjort det igjen om det f.eks. er en film jeg MÅ se og ingen andre kan eller vil se den.

Gjest Gjest_Anéa_*
Skrevet
Jeg går ofte på kino alene. Å gå på kino er da ikke akkurat en utpreget sosial aktivitet. Man sitter i mørket og glor på et lerret, og holder kjeft (om man har det minste snev av folkeskikk ihvertfall). Det trenger man da virkelig ikke selskap for å gjøre.

Helt enig!

Går mye på kino sammen med andre, men går også ofte alene. Kommer an på humøret, på anledningen, og på hva slags film det er. Det er jo noen som er gøye å diskutere med andre i ettertid, mens andre er mer behagelig å se alene, for å virkelig ta innholdet innover seg.

Det sosiale aspektet ligger for meg i å høre andre folks reaksjon, men det er ikke noe must for meg å kjenne folkene. Det er heller den kollektive følelsen, av 200 som ler av samme ting, av å kjenne hvordan en stor gruppe reagerer på et produkt. Akkurat dét får man ikke hjemme i sofakroken.

Men herreguuuuuud så irriterende fjortisgjengene kan være! Poseknitring, skravling, fnising, tar bilder med blitz, sparker i setene... Hat!

Skrevet

Jeg har vært på kino alene en gang. Det var helt fantastisk. Ingen som maste på meg under filmen, og alle dropsene for meg selv :fnise:

Så jeg gleder meg allerede til neste gang :tommelsmil:

Skrevet

Eg brukar å gå på kino ilag med andre, men då eg budde i Oslo gikk eg på kino aleine 2-3 gongar. Rett og slett fordi eg kjeda meg og ikkje gadd å "organisere" noko.

Syns med ein gong det føltes litt rart, type "Trur alle at eg ikkje har nokon vennar?" :fnise:

Først då la eg merke til kor mange som faktisk går på kino aleine. Har aldri lagt merke til det før, så då tenkte eg at dei som var der heller ikkje la merke til at eg var der aleine. Hehe.

Svogeren min går ofte på kino aleine. Syns før at det var litt merkelig, men ikkje no lenger. Fint å kunne finne på noko i sitt eiget selskap ein gong i blant. I ein kvardag som er prega av jobb, barn og stress, så gjer nok dette godt.

Uansett, så sitt ein jo stille under filmen, så det er absolutt ein aktivitet som egnar seg like godt i einsomhet :gjeiper:

Einaste minuset er at eg synast det er kjekt å diskutere filmen etterpå (og helst ikkje med villt framande folk :ler: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...