Andale Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 Jeg er blant de som må bytte p-piller hele tiden, finner aldri den perfekte. Nå har jeg sittet og søkt gjennom diverse tråder om diverse p-piller, men det er så mye å lese, og så mye forskjellig. Noen som er med på å lage en kortfattet oversikt? Altså at vi skriver om de pillene vi har gått på/går på, og positive/negative erfaringer? Det varierer jo fra person til person, så kan være spennende å se. Jeg prøver hvertfall, så her kommer mine: Loette: Tilsynelatende ingen bivirkninger. Etter 3år på disse fant jeg ut at det var disse som hadde gitt meg ganske store psykiske problemer. Diane:Større pupper, økte 2-3 kg, mellomblødninger, renere hud. Cerazette:ingen menstruasjon (litt spotting, men ubetydelig), ingen vektforandring, store kviser på haka etter ca 3 mnd. Yasminelle:Fått resept nå, så vi får se
Tante Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 (endret) Husker ikke alle merkene jeg har prøvd, men Trionettaog Trinordiol: Ingen bivirknigner Yasmin: ga meg intens migrene noen dager i måneden og gjorde meg deprimert. Microgynon: litt smerter ved mensen, litt emosjonell ved EL Mercilon: veldige humørsvingninger, tendens til migrene ved EL og mensen Endret 9. november 2009 av Tante
Knøtteliten Skrevet 9. november 2009 #3 Skrevet 9. november 2009 Har prøvd bare en type, men får liste den opp Cerazette: blør tilnærmet hele tiden (gjort det i 2 mnd, siden jeg begynte). Ellers ingenting å merke til andre bivirkninger.
Glis Skrevet 9. november 2009 #4 Skrevet 9. november 2009 Loette: Småblødninger de første 3 mnd. (Dette er jo vanlig.) MEN apotekene gikk alltid tom for merket, og jeg ende med p-pillefri måned og på'an igjen. Ga opp merket av den grunn. Microgynon: Etter ca. en uke fikk jeg utslett over hele kroppen... Det kan i teorien ha vært noe jeg har spist, men jeg har aldri hatt allergier mot noe som helst, verken før eller etter dette. Yasmin: Ingen bivirkninger. (Som jeg er klar over i alle fall )
Anaconda Skrevet 9. november 2009 #5 Skrevet 9. november 2009 (endret) Må først nevne at jeg er svært plaget med menstrusjonssmerter og det har vært avgjørende for meg at p-pillene har hjulpet mot det. Trionetta: var kanskje 15 år da jeg begynte på disse grunnet menssmerter = ikke revolusjon akkurat. Ellers ingen bivirkninger. Yasmin: = samme som over Loette: = veldig uren hud / hormonene mine gikk i spinn. Fordelen var at disse hjalp meg mot menssmerter. Mye småblødninger. Mercilon: Begynte direkte på disse etter Loette. Fikk menssmertene tilbake for fullt, men ble kvitt de store byll-kvisene. (Det endte opp med at jeg valgte menssmerter foran "pizza-face" = vanskelig valg) Ellers har jeg hatt andre typer menssmerter ved p-pillebruk enn når jeg ikke har gått på p-piller. (lengre ned mot underlivet på en måte. Merkelig!) Humørsvingninger har jeg hatt de siste to årene (Loette og Mercilon, men usikker på om p-piller i det store og hele har "skylden") Ps; Husk at vi er forskjellige og at bivirkninger er svært individuelle! Endret 9. november 2009 av Anaconda
Lumê Skrevet 9. november 2009 #7 Skrevet 9. november 2009 Trionetta: Ble hormonmonster, sinna som en tyrk og særdeles kort lunte.Meget ubehagelig å miste kontrollen til de grader jeg gjorde med Trionetta. Loette: Gått på den i seks år, ikke merket noe spesielle bivirkninger. Kansje litt mer emosjonell rett før mens.
Gjest Spinell Skrevet 9. november 2009 #8 Skrevet 9. november 2009 (endret) Jeg har også bare prøvd ett merke, så lista er kort: Diane: redusert (= totalt fraværende) sexlyst, ekstremt nærtagende og emosjonell hele tiden. På den annen side ble kviseproblemene borte. Endret 9. november 2009 av Spinell
Arkana Skrevet 9. november 2009 #9 Skrevet 9. november 2009 Trinordiol: Migrene minst en gang i uken, ellers ingen bivirkninger. Cerazette: Migrene, daglige småblødninger, ingen mens.
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2009 #10 Skrevet 9. november 2009 Yasmin(elle?): Gått på dem i nesten 4 år. Fikk mindre mens, menssmertene ble helt borte. Jeg har nå begynt å få ganske hyppige mellomblødninger (i form av brun utflod), men utover det har jeg ikke lagt merke til noen bivirkninger
einna Skrevet 9. november 2009 #11 Skrevet 9. november 2009 Microgynon: Mindre mens og menssmerter, noe mer emosjonell ved pms. Litt vann i kroppen, større pupper Brukt i snart to år, stoppet et par mnd ved avstandsforhold, men begynte igjen for ca 1 mnd siden. Merket det da litt på humøret, men det spilte også andre faktorer inn. Egentlig fornøyd.
Gjest gabriela Skrevet 9. november 2009 #12 Skrevet 9. november 2009 Trionetta: humørsyk, ingen menssmerter. Loette: mindre sexlyst, litt menssmerter enkelte måneder.
Violetsky Skrevet 9. november 2009 #13 Skrevet 9. november 2009 Trionetta: Ingen bivirkninger (ble temmelig irritert da de tok den av markedet) Mercilon:Ok, men fikk etter noen måneder konstante mellomblødninger at jeg byttet. Yasminelle:Bruker disse nå. Veldig fornøyd, men føler at jeg er litt mer irritabel. Vurderer å bytte fra p-piller til annen prevensjon, men klarer ikke å bestemme meg.
Gjest Iah Skrevet 9. november 2009 #14 Skrevet 9. november 2009 Trionetta: Ingen bivirkninger. Yasmin: Bedre hud. Psykisk ustabil. Etter noen år fikk jeg også store smerter under samleie. P-ring: Økt utflod. Fortsatt smerter under samleie. Cerazette: Store kviser i ansiktet og på ryggen. Blødninger som aldri tok slutt. Yasminelle: Ingen bivirkninger, så langt.
Riskrem Skrevet 9. november 2009 #15 Skrevet 9. november 2009 (endret) Diane: ingen kviser, en viss periode med urinveisinfeksjoner, vedvarende nedstemthet og irritabilitet. P-ring: ned i vekt, nedstemthet, vedvarende urinveisinfeksjoner og soppinfeksjoner. Yasminelle: bakteriell vaginose, soppinfeksjoner, urinveisinfeksjoner, hjertebank, nedstemthet. Kondom: bruker det nå som nødløsning. Skal til legen for å diskutere piller som ikke gir meg så mange bivirkninger, særlig i underlivet. (Jeg har hypothyreose, hvis noen synes det er relevant) Endret 9. november 2009 av Nøtteskall
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå