Gå til innhold

Ting jeg har lært av Kvinneguiden

Zealuu

Anbefalte innlegg

Jeg har lært at menn på et KVINNEforum mener at kvinner skal være tause.

Hvis kvinner forsvarer seg, blir det karakterisert som hylekor.

Anonymous poster hash: 8c8c9...86b

Ikke noe i mot kvinner som kan diskutere. Dessverre er det få av dem. Det blir mest hyling og stigmatisering. Spesielt om man har meninger som bryter litt med det etablerte. Menn er langt bedre til og akseptere større bredde i meninger. Selv om enkelte menn på den sosialistiske side også sliter med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kvinner er mer voldelige enn menn. :vetikke:

Anonymous poster hash: 12337...63a

det stemmer da

Anonymous poster hash: c40fb...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bruker her hevder at få kvinner kan diskutere og de stigmatiserer mye, samt at menn er bedre til å akseptere større bredde i meninger.

Jeg har lært at denne spesielle brukeren har sørgelig liten selvinnsikt.

Har også lært at om en ikke vet hvorfor en kvinne har barn med to (evt. flere) forskjellige fedre så er det hensiktsmessig å anta det verste (?).

Så har jeg lært at kvinner ikke skal sjekke opp, men være proaktive og gi mennene muligheten til å sjekke dem opp.

Endret av pantertante
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe i mot kvinner som kan diskutere. Dessverre er det få av dem. Det blir mest hyling og stigmatisering. Spesielt om man har meninger som bryter litt med det etablerte. Menn er langt bedre til og akseptere større bredde i meninger. Selv om enkelte menn på den sosialistiske side også sliter med det.

Det der er kun en påstand og en generalisering fra deg, som du velger å framstille som et faktum. Jeg har lagt merke til dårlige diskusjonsevner både fra menn og kvinner på dette forumet og har ikke sett noen tendens til at den ene gruppen er verre enn den andre.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er kun en påstand og en generalisering fra deg, som du velger å framstille som et faktum. Jeg har lagt merke til dårlige diskusjonsevner både fra menn og kvinner på dette forumet og har ikke sett noen tendens til at den ene gruppen er verre enn den andre.

Jeg snakker ikke om alle kvinner. Men jeg har erfart her på KG hvordan enkelte kvinner fullstendig tar av og oppfører seg som gale høns. Kun pga. en mening de er uenig i. Selvsagt fins det menn som er like gale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg snakker ikke om alle kvinner. Men jeg har erfart her på KG hvordan enkelte kvinner fullstendig tar av og oppfører seg som gale høns. Kun pga. en mening de er uenig i. Selvsagt fins det menn som er like gale.

Så hvorfor fremstille det som et kvinneproblem når du selv innrømmer at det kun dreier seg om marginale mengder fra begge kjønn? Endret av melly666
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi altså gått fra at "få" kvinner kan å diskutere, til "enkelte kvinner" her på kg, og fra det at "menn er langt bedre til å akseptere større bredde i meninger" til at "det fins menn som er like gale". Etter min bok er en del av det å diskutere skikkelig å ikke komme med urimelige generaliseringer, heller ikke å fremstille egne meninger og oppfatninger som objektive og generelle faktum. Da går du i den samme fella sjøl.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor fremstille det som et kvinneproblem når du selv innrømmer at det kun dreier seg om marginale mengder og innenfor begge kjønn?

Det er etter min erfaring et langt større kvinneproblem en med menn. Det ser man også her på KG. Det skal svært lite til før man får hele høneflokken i mot seg med voldsom stigmatisering og hyl og skrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

". Etter min bok er en del av det å diskutere skikkelig å ikke komme med urimelige generaliseringer, heller ikke å fremstille egne meninger og oppfatninger som objektive og generelle faktum. Da går du i den samme fella sjøl.

Hvilken bok har du skrevet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bok har du skrevet?

Haha, det er en annen måte å skrive "etter min oppfatning" på. Nå valgte du altså å henge deg opp i det, framfor å faktisk svare på innlegget. Foreløpig er jeg ikke imponert over måten du diskuterer på.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er etter min erfaring et langt større kvinneproblem en med menn. Det ser man også her på KG. Det skal svært lite til før man får hele høneflokken i mot seg med voldsom stigmatisering og hyl og skrik.

Men du driver jo med stigmatisering selv.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det er en annen måte å skrive "etter min oppfatning" på. Nå valgte du altså å henge deg opp i det, framfor å faktisk svare på innlegget. Foreløpig er jeg ikke imponert over måten du diskuterer på.

Nå er det ikke så viktig for meg hva du blir imponert over eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det ikke så viktig for meg hva du blir imponert over eller ikke.

Nei, det merker jeg. Men det ser en smule dumt ut å kritisere noen for noe, for deretter å gjøre det selv.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

det stemmer da

Anonymous poster hash: c40fb...bb6

Kilde?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det merker jeg. Men det ser en smule dumt ut å kritisere noen for noe, for deretter å gjøre det selv.

Det må du gjerne påstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Svigermødre er ofte helt gærne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At man støtter nazismen hvis man mener at gjeldende lovverk bør overholdes.

Anonymous poster hash: c99bd...eae

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...