Gå til innhold

Kosttilskudd


Gjest Gjest_Imsdal_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Imsdal_*

Hallo!

Av ren nysgjerrighet lurer eg på hva slags kosttilskudd dere går på og hvorfor?! Sjøl tar eg b-vitamin for hår og negler + tranebærtabletter for urinvegsinfeksjon. Noen som går på betakaroten? Fungerer dette? Hva med disse vitaminbjørnene det er reklamert for på tv?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og forresten.. noen som har prøvd noe som heter "Alli" som man får kjøpt på apoteket som hjelper for vektreduksjon?

http://www.allianceapotek.no/index.cfm?oa=...amp;category=29

Alli er mer kjent for alle bivirkningene enn de positive effektene, og de fleste leger fraråder produktet. ellers bruker jeg selv sink, som hjelper veldig på huden, særlig hvis du har mangel på det fra før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ingenting, spiser sunt (mye grønnsaker, lager nesten alt fra bunnen osv). Hender jeg kjøper en flaske Floradix en gang i halvåret omtrent. Også hender det jeg tar tran. Skulle jeg brukt noe mer tror jeg det ville vært b-vitaminer, i hvert fall folsyre. Men generelt mener jeg det er bedre å prøve å få i seg det meste fra kosten. Forskere anbefaler heller ikke for mye av antioksidanter o.l (som endel av vitaminene og de andre kosttilskuddene er) i pilleform fordi man vet for lite om hvordan de virker i konsentrert/"unaturlig" form. Det er jo ganske aktive virkestoffer som kan ha både positiv og negativ effekt på cellene. I enkelte tilfeller øker de faktisk sjansen for mutasjoner og kreft, selv om de "stort sett" beskytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser sundt og variert kosthold. Tar jeg noe er det omega-3.

Tar omega 3,6 og 9 kapsler (2 kapsler med alle tre slagene i en kapsel per dag) da jeg ikke spiser fisk pluss ekstra vit C om vinteren i desperat forsøk for å holde forkjølelse og influensaene vekke :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar jern siden jeg har lavt jernlager.

Spiser ellers sunt og variert, masse grønnsaker, øver meg stadig på å spise mer fisk.

Ellers tar jeg vitex for å regulere hormonbalansen. (naturmiddel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar nattlysolje, sink, vitamin c og magnesium (siste for jeg har hatt kramper i leggene). I perioder har jeg tatt CLA også, men vet ikke om det har noen særlig effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sink

Chrom

og Omega3

Er student og har ikke alltid så god råd, så da er det greit å få inn det man kan finne på å mangle i kosthold gjennom tilskudd. ;)

Forsøker meg også på å gå ned i vekt, men er dessverre sjokoman (:sjenert:), så da fant jeg ut at jeg skulle forsøke chrom for å se om søtsuget forsvant -ikke merka noe særlig enda, men har bare gått et par uker da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar jern(pga jernmangel), multivitamin, ekstra c- og d-vitamin nå om vinteren, og magnesium innimellom(pga migrene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar Solaray sin Mulit-vita-min uten jern og k-vit og omega 3. Jeg spiser ikke kjøtt, så er ikke sikker på om jeg får i meg alt jeg trenger, selv om jeg spiser sunt, variert og bevisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maria_lena: Det er spirulina i kosttilskuddet mitt, men jeg er overbevist. Kommer til å gå for den der neste gang. Hvor kjøper du, og hva koster det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

maria_lena: Det er spirulina i kosttilskuddet mitt, men jeg er overbevist. Kommer til å gå for den der neste gang. Hvor kjøper du, og hva koster det?

www.iherb.com har billig spirulina.

Edit: Men derfra må du bestille i pulverform, siden du ikke får en pakke med "pillelyd" gjennom tollen.

Endret av venus_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.iherb.com har billig spirulina.

Edit: Men derfra må du bestille i pulverform, siden du ikke får en pakke med "pillelyd" gjennom tollen.

Seriøst?!? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...