Gå til innhold

Rensekur...


Gjest Gjest_Jente22_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jente22_*

Hei jenter og gutter:)

Jeg tenker å starte opp på en rensekur i morgen. Har dere noen å anbefale? Noen som kan komme med erfaringer?

Takk takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter og gutter:)

Jeg tenker å starte opp på en rensekur i morgen. Har dere noen å anbefale? Noen som kan komme med erfaringer?

Takk takk:)

Jeg vil anbefale deg å droppe det. Hvor i all verden kommer forestillingen om at mennesker trenger en rensekur fra? Fordøyelsessystemet ville vært veldig dårlig konstruert hvis kroppen trengte å renses fra tid til annen.

Mange opplever ubehag som kvalme og smerter ved "rensekurer" og tolker dette som et bevis på at kroppen skiller ut giftstoffer. Det er bare tull, giftstoffer lagres hovedsakelig i fettvev og skilles ut ved nedbryting av fettvev. At man derimot kan bli kvalm og få vondt av å spise veldig lite og drikke mye er derimot ikke så utenkelig.

Det eneste man bør passe på til daglig er å spise en del frukt og grovt brød, slik at man får i seg nok fiber. Fiber er ufordøyelig og kommer derfor ut med avføringen, men det "skraper" med seg ting som måtte ha satt seg fast i tarmveggene på veien. Med for lite fiber kan mange få forstoppelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et forslag: spis sunt og beveg deg. Det er alt kroppen din trenger. Ellers skiller den ut alt mulig faenskap helt fint selv, og det som eventuelt ikke kommer ut da kommer heller ikke ut av at du drikker vann med pepper i en uke.

"Renselse" er rett og slett en fysiologisk umulighet. Om den i det hele tatt har noen effekt på deg og systemet ditt, så er den negativ fordi du ikke får i deg nok næring. Hvorfor skulle ikke kroppen din klare å bli kvitt ting selv? Jeg støtter heller forslaget over her om å spise nok fiber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter og gutter:)

Jeg tenker å starte opp på en rensekur i morgen. Har dere noen å anbefale? Noen som kan komme med erfaringer?

Takk takk:)

Ingenting som fungerer av slike renselseskurer, men du kan alltids faste noen dager og ta en tarmskyll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting som fungerer av slike renselseskurer, men du kan alltids faste noen dager og ta en tarmskyll :)

Jeg så i et annet innlegg at du mener å være ganske kompetent på trening og kosthold, og så anbefaler du tarmskylling???!!!

At vanlige friske folk tar tarmskylling er bevis på hvor langt vi har kommet i fremmedgjøring av vår egen kropp og dens naturlige funksjoner. Jeg har hørt utsagn som at det kommer ut mye avfallsstoffer ved tarmskylling. Hadde noen egentlig forventet noe annet? Det er tross alt ræva vi snakker om, det kommer som kjent ut dritt der. Med nok fiber i kosten vil det ikke være noen store menger avfallsstoffer som setter seg fast i tarmen, så tarmskylling er ikke nødvendig for friske mennesker.

Jeg vet ikke hvem det egentlig er nødvendig for, men noen er det vel, siden metoden nå en gang har blitt utviklet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingenting som fungerer av slike renselseskurer, men du kan alltids faste noen dager og ta en tarmskyll :)

Tarmskyll!? Ikke bare er tarmskylling fullstendig unødvendig og dyrt, det kan også være farlig. Jeg siterer herfra:

Colonic irrigation, which also can be expensive, has considerable potential for harm. The process can be very uncomfortable, since the presence of the tube can induce severe cramps and pain. If the equipment is not adequately sterilized between treatments, disease germs from one person's large intestine can be transmitted to others. Several outbreaks of serious infections have been reported, including one in which contaminated equipment caused amebiasis in 36 people, 6 of whom died following bowel perforation [7-9]. Cases of heart failure (from excessive fluid absorption into the bloodstream) and electrolyte imbalance have also been reported [10]. Direct rectal perforation has also been reported [11]. Yet no license or training is required to operate a colonic-irrigation device. In 1985, a California judge ruled that colonic irrigation is an invasive medical procedure that may not be performed by chiropractors and the California Health Department's Infectious Disease Branch stated: "The practice of colonic irrigation by chiropractors, physical therapists, or physicians should cease. Colonic irrigation can do no good, only harm." The National Council Against Health Fraud agrees [12].

En norsk lege skriver om tarmskylling her.

Der finnes ingen som helst dokumentasjon på at dette har noen som helst positive effekter på helsen. (...)

I tillegg til at det ikke har noen som helst positiv effekt på helsen, så kan det selvfølgelig være skadelig, da man skyller ut de nyttige, veldig viktige og helt nødvendige bakteriene som skal være i tarmen for å fremme fordøyelsen og næringsopptaket. Der er milliarder av slike gunstige bakterier i tykktarmen, og de er der ikke "tilfeldigvis" eller uten grunn, de er der fra naturens side fordi de har en viktig nyttefunksjon.

I tillegg er det en unødvendig påkjenning på slimhinnene i tarmen, som er veldig fintfølende og som ikke skal tukles med på et så kunstig og unaturlig vis.

Tarmen er et selvrensende organ, som fra naturens side IKKE er beregnet på "rengjøring" ! Alle mennesker og dyr har eksistert og greid seg meget bra uten slikt tull, så lenge der har vært levende vesener med tarm på jorden !

Teorien bak tarmskylling er såpass uopplyst og nevrotisk at den hører hjemme i middelalderen. Men for all del, om du virkelig ønsker en poengløs, potensielt skadelig behandling er vel 800 spenn en lav pris å betale. Jeg har sett dem dyrere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så i et annet innlegg at du mener å være ganske kompetent på trening og kosthold, og så anbefaler du tarmskylling???!!!

At vanlige friske folk tar tarmskylling er bevis på hvor langt vi har kommet i fremmedgjøring av vår egen kropp og dens naturlige funksjoner. Jeg har hørt utsagn som at det kommer ut mye avfallsstoffer ved tarmskylling. Hadde noen egentlig forventet noe annet? Det er tross alt ræva vi snakker om, det kommer som kjent ut dritt der. Med nok fiber i kosten vil det ikke være noen store menger avfallsstoffer som setter seg fast i tarmen, så tarmskylling er ikke nødvendig for friske mennesker.

Jeg vet ikke hvem det egentlig er nødvendig for, men noen er det vel, siden metoden nå en gang har blitt utviklet.

Nå var innlegget delvis ment som en spøk, men tarmskylling har positive effekter på noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...