Gjest Gjest_Usikker_* Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 Forrige helg ble jeg "syk". Jeg nøs i en hel dag, var "frysen" i kroppen, og med rennende nese, for meg en helt vanlig forkjølelse, som er helt normalt på denne tiden av året. I ogmed at jeg jobber i barnehage er jeg også i kontakt med barn som er forkjølte, så jeg er fullt disponert for dette. Jeg la meg tidlig forrige søndag, og sov kulden av meg, var litt redusert, men ikke mer enn normalt når man er sterkt forkjøla, og gikk på jobb mandag morgen. Torsdag kveld ble min datter syk, plutselig, med høy feber. Hun frøs også, og nøs, og er i løpet av helga blitt veldig forkjølet. Hun har ikke klaget på at hun har vondt noe sted, eller er stiv i nakke/ ledd, annet enn hva som er normalt når hun har sovet mye/ har feber. Hun var hjemme fra skolen fredagen, og hadde mindre feber lørdag. I dag har hun vært feberfri, og er mye bedre, bortsett fra at hun er tett i nesa og hoster. Jeg holder henne hjemme fra skolen i morgen, men tenker at hun kan gå på tirsdag. Er det svineinfluensa vi har hatt??? (Hverken min mann eller min eldste datter har blitt smittet, og de har vært sammen med oss hele uka og i helga) Jeg bruker vanligvis ikke å være hysterisk når det gjelder sykdom, men vi ønsker jo ikke å smitte noen, og utsette andre for fare om det er det vi har. Det er jo også helt vanlig å bli forkjøla på denne tiden av året, og selv om vi ser og hører mye om svineinfluensaen i media, synes jeg at tilstandene er ganske hysteriske.
Gjest Purple Haze Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Helt umulig å svare på om dere har hatt svineinfluensa, du burde kontaktet lege med disse spørsmålene. Jeg jobber også i barnehage, og vi har veldig lav terskel for at foreldrene holder barna hjemme i disse tider. Hvorfor ta unødige sjanser med andre menneskers helse? I liknende tilfeller som jeg har hørt om, har lege bedt foreldrene behandle som om det er svineinfluensa, og barna skal være hjemme en uke.
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2009 #3 Skrevet 9. november 2009 Det er vanskelig å vite om en har vanlig influensa eller svineinfluensa. her har begge barna vært syke, og legen ringt til. De tar ikke blodprøver lenger, så vi skulle bare behandle det som svineinfluensa. Mye antibakt er brukt. Hos oss kom feberen akutt,som fra ett minutt til den andre. Feberen var opp mot 40. Ekstremt vondt i hodet. Kvalm, brekte seg men kastet ikke opp. Veldig veldig vondt/sår hals. hoste Ingen av dem var snørrete. begge var hjemme i 7 dager pga smittefare, selv om de var bra igjen etter 3 dager. Barnehage/skole ønsker at man har barna hjemme i 7 dager pga smittefare.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå