Gå til innhold

Stramme opp rumpa?


Gjest MooCow

Anbefalte innlegg

Jeg er slank, men jeg er virkelig ikke happy med rumpa og det vil jeg endre paa!

Hvilke oevelser er best?

Jeg har vekter, ball og strikk for aa nevne noe, saa jeg kan trene naar som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Markløft og knebøy!

Og strakmark, good mornings, utfall, osv. Men aller først og fremst markløft og knebøy.

Takk for svar. :)

Tar markloeft og kneboey paa de samme musklene eller? Det har jeg lurt paa.

Trener hjemme saa jeg kan ikke loefte saa tungt som jeg vil, ikke paa kneboey i hvertfall, men kan vel merke litt forskjell for det haaper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markløft og knebøy er veldig like, forskjellen er i hovedsak at ved normal utførelse trener bakside lår og rumpe i større grad med markløft, i motsetning til knebøy som tar mer på fremside lår igjen. De utfyller hverandre kan man si.

Trener du både markløft og knebøy i samme økten forresten? Da bør du kjøre et-bens variant av enten mark eller bøy annenhver økt, slik at du letter den totale belastningen på korsryggen.

Dype et-bens knebøy er noe av det beste for blant annet lår og rumpe, og da er du ikke avhengig av utstyr heller.

Hva er det du er misfornøyd med rumpa di egentlig? Hvis du bare vil stramme opp, holder det jo med trening og muligens kjøre litt lavere inntak av karbohydrater. Hvis du vil redusere underhudsfettet, må det litt mer planlegging til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markløft og knebøy er veldig like, forskjellen er i hovedsak at ved normal utførelse trener bakside lår og rumpe i større grad med markløft, i motsetning til knebøy som tar mer på fremside lår igjen. De utfyller hverandre kan man si.

Trener du både markløft og knebøy i samme økten forresten? Da bør du kjøre et-bens variant av enten mark eller bøy annenhver økt, slik at du letter den totale belastningen på korsryggen.

Dype et-bens knebøy er noe av det beste for blant annet lår og rumpe, og da er du ikke avhengig av utstyr heller.

Hva er det du er misfornøyd med rumpa di egentlig? Hvis du bare vil stramme opp, holder det jo med trening og muligens kjøre litt lavere inntak av karbohydrater. Hvis du vil redusere underhudsfettet, må det litt mer planlegging til.

Aha, takk for forklaringen. :)

Jeg trener ingen av delene for oeyblikket. Har nettopp startet opp igjen med litt styrketrening og driver aa proever meg litt fram for oeyeblikket.

Med ettbeins kneboey mener du noe saann som Bulgarian Squat, eller noe helt annet?

Hva jeg er misfornoeyd med? Tja, vil gjerne ha den litt stoerre og rundere liksom, og da tenker jeg at stoerre muskler er det som maa til. Gaar jeg mye ned i fettprosent vil den vel bare bli mindre og flatere vil jeg tro.

Sliter litt med kostholdet pga. mageproblemer, men proever aa bli litt flinkere der og.

Endret av MooCow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha, takk for forklaringen. :)

Jeg trener ingen av delene for oeyblikket. Har nettopp startet opp igjen med litt styrketrening og driver aa proever meg litt fram for oeyeblikket.

Med ettbeins kneboey mener du noe saann som Bulgarian Squat, eller noe helt annet?

Hva jeg er misfornoeyd med? Tja, vil gjerne ha den litt stoerre og rundere liksom, og da tenker jeg at stoerre muskler er det som maa til. Gaar jeg mye ned i fettprosent vil den vel bare bli mindre og flatere vil jeg tro.

Sliter litt med kostholdet pga. mageproblemer, men proever aa bli litt flinkere der og.

Bare hyggelig :)

Bulgarian Squat er mer lik utfall igjen, som også er en veldig bra øvelse! Synd jeg glemte å nevne den, utfall og dens varianter har alltid vært min favorittøvelse for rumpe. Her er et-bens markløft: http://z.about.com/d/exercise/1/0/H/t/onel...liftbalance.jpg

Hvis du kjører på med oppbyggende styrketrening, samtidig som du går gradvis over til bedre kost- og livsstilsvaner vil underhudsfettet reduseres også, så da slår du to fluer i en smekk.

Hvilke mageproblemer har du? Du kan være intolerant mot noen matvarer, eller kanskje du spiser for mye av feil fibertype sånn at du blir oppblåst, feil tilberedning av mat og så videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gå i trapper og oppoverbakker og stram rumpeballene for hvert skritt du tar. Jeg strammer rumpa ofte når jeg går, jeg liker også å holde den litt rund og er redd for å få flat rumpe som moren min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...