KinderMaxi Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 Hei. Jeg tok piercing i tungen for nesten to uker siden, og lurer på om jeg nå skal bestille noen nye stenger og kuler. Hvilken lengde og tykkelse er de mest vanlige å bruke? Aner ikke hva jeg har nå eller hva jeg skal velge neste gang.
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 1. desember 2009 #2 Skrevet 1. desember 2009 Ser tråden er litt gammel, men siden du ikkje har fått noen svar så drar eg den opp likevel. Eg har tungepiercing og har hatt den i snart 7 år. Tok min i England da, men eg er ganske sikker på at den første stanga eg fikk i var 12mm lang. Eg fikk ikkje kjøpt ny stang med ein gang, så eg gikk med denne litt for lenge (sikkert nærmere 1 år, om ikkje lenger) siden det ikkje var heilt lett å få fatt i slikt hvor eg bor. Så hullet mitt er litt utvida, så anbefaler å bytte så fort som mulig (men ikkje heilt med ein gang, bør ikkje dille for mye med den siden den er såpass fersk. La den bli ca 2 mnd før du gjør det, meiner å huske det var det han sa han som piercet meg). Den eg har i nå er grei lengde på, tror den er 8 mm. Er ikkje sikker på om det fins kortere, eller om man i det heile tatt får i ei som er kortere. Så, eg anbefaler 8mm lang stang. Tror alle stenger har lik tykkelse, for på de eg har hatt har den kula man skrur av passet til alle stengene.
Socialfaker Skrevet 12. oktober 2017 #3 Skrevet 12. oktober 2017 Siden jeg jobbet med piercinger (og skal begynne jobbe igjen forhåpentligvis når psyken blir bedre) vil jeg bare si at 8mm stang blir ofte for liten (jeg har 8mm i leppa liksom og jeg har liten munn), kan skade tunga, stor infeksjonsfare, den må ha plass. Normal lengde når piercingen er nyligtatt er 18-20mm om du hovner litt mer opp en andre er 24mm normalt (Det jeg måtte bruke på meg selv får 9 år siden) Når piercingen er grodd er der 16-18mm som er det normale. ser det er utrolig lenge siden du skrev men om noen andre lurer på det samme kan de finne svar her👌🏼
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #4 Skrevet 12. oktober 2017 1 time siden, Socialfaker skrev: Siden jeg jobbet med piercinger (og skal begynne jobbe igjen forhåpentligvis når psyken blir bedre) vil jeg bare si at 8mm stang blir ofte for liten (jeg har 8mm i leppa liksom og jeg har liten munn), kan skade tunga, stor infeksjonsfare, den må ha plass. Normal lengde når piercingen er nyligtatt er 18-20mm om du hovner litt mer opp en andre er 24mm normalt (Det jeg måtte bruke på meg selv får 9 år siden) Når piercingen er grodd er der 16-18mm som er det normale. ser det er utrolig lenge siden du skrev men om noen andre lurer på det samme kan de finne svar her👌🏼 Tråden er fra 2009! Anonymkode: 1a6d4...bd6
Socialfaker Skrevet 12. oktober 2017 #5 Skrevet 12. oktober 2017 Dude jeg er ikke dum Som sagt ser denne posten er gammel, men om man søker på piercingråd osv på google dukker denne tråden opp, siden en person har skrevet noe som kan gi infeksjonsfare velger jeg å utale meg om det uansett hvor lenge siden det er siden den ble posta 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tråden er fra 2009! Anonymkode: 1a6d4...bd6
LilleBella88 Skrevet 21. januar 2019 #6 Skrevet 21. januar 2019 Enig med Socialfaker. Denne tråden har kommet opp MANGE ganger, og er glad for å se noen har kommentert. Kan selv si at min pinne er 14mm(eller 12), og kulene husker jeg ikke dm størrelsen på, men jeg har valgt mindre kuler samt mindre stang enn det de som tar det i studio får der. * Anbefaler i samme slengen å ta det i studio uansett hvor "gæren" man er , noen er heldig men mange har vært uheldige * Bodypiercing.no har billig og godt utvalg. Anbefales !
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå