Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 - Feber som kommer og går. Ca 1 grad over normaltempratur. (Lite frostrier ol, og jeg har hatt liknende dager med feber før, men at det kun har vært at jeg har vært utkjørt) - Svært svimmel og slapp (Dette er jeg innimellom kun pga at jeg er sliten) - Hodepine (Også noe jeg kan få av rent stress og utmattelse) - Sår og slimete hals. Vondt å svelge (Denne er ny). - Bølger med kvalme - Høy puls ved anstrengelse (Gå opp en trapp ol) - Noe muskel og leddsmerter (ikke helt uvanlig at jeg har det når det er vinter) - Ingen hoste eller nysing. Litt tett i nesen, det er det. Dette kom svært brått. Fin i dag tidlig, bortsett fra lett hodepine, men nå er jeg såpass svimmel at jeg har nok med å komme meg på toalettet. Ting går egentlig greit så lenge jeg sitter i ro, men med noe aktivitetsnivå utover det så merker jeg at jeg sliter. Er ikke vaksinert, og jobber innenfor helse, og hadde for ca 2 dager siden nær kontakt med en pasient som det er mistenkt svineinfluensa på. Dette er IA bedrift, så vi har mulighet til å ta egenmelding i 8 dager, etter det har jeg et par dager fri i turnusen. Vil helst ikke til lege, og vurderer bruke egenmelding så slipper jeg belaste den ganske så sprengte legekapasiteten her. Men å være borte i en uke pga noe som kan være en ren forkjølelse føler jeg blir litt "tamt". Eneste er at jeg har blitt ganske syk nå hver vinter i flere år på rad, så jeg har heller ikke så fryktelig lyst til å presse meg og ende opp med nok en lungebetennelse. Men jeg vet jeg jenvt over har hatt en for høy terskel til å være hjemme fra jobb, og gikk på jobb med lungebetennelse i flere uker for en tid tilbake uten helt å være klar over at det var en dårlig ide. Så, i ferberørsken her. Hva gjør jeg egentlig? Egenmelding? Jeg trenger ikke legehjelp slik formen er nå, og det er press nok på helsevesenet slik det allerede er. Sykemelding? Frister ikke å måtte ta buss (også med tanke på eventuell smittefare er dette en dårlig ide), og jeg vet ikke hvordan det fungerer med sykemelding via telefon og post? Jeg har heller aldri møtt denne legen, så jeg ville ikke vært overrasket over om h'n krever personlig oppmøte. Går på jobb? Det kan som sagt like gjerne være en forkjølese, og jeg kan tro jeg såvidt er i stand til å utføre jobben min forsvarlig. Men om det er svineinfluensa så er smittefaren der høy. Personlig heller jeg mest mot egenmelding, men jeg setter pris på innspill.
Gjest ts Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Oppdatering: Feber over 2,5 grad over normaltempratur + muskelsmerter på nivå "gre håret? glem det" = jeg ble hjemme og tar egenmelding ut uka. Men på et vis føler jeg meg irriterende fin, skal liksom ikke være hjemme uten å være halvdød (er vant med en litt for ekstrem "arbeidsmoral" der, og selv om kulturen er i endring der (heldigvis) sliter jeg litt med å huske på det når det gjelder meg selv).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå