Gå til innhold

nordmenn og ekteskapsloven


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Sånn bortsett fra kristengærninger( har ingenting i mot oppegående kristne) og homofobe tullinger.

Er 50% nordmenn i mot?

Jeg har inntrykk av at de fleste jeg kjenner er for.

Kjenner du noen som er i mot?

Hvis du stemte frp ved valget og var i mot ekteskapsloven, regner du det selv som en liberalist? Er homofobi og liberalisme forenelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Louise_*

Jeg er for den nye ekteskapsloven, og det samme er de fleste jeg kjenner. De som er mot er vel helst enten gamle (de er på en måte unnskyldte, dette er en ny verden de ikke kjenner seg igjen i) eller svært sneversynte harry-typer som lider av mindreverdighetskomplekser og derfor må tråkke ned andre for å føle seg verdige selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Sånn bortsett fra kristengærninger( har ingenting i mot oppegående kristne) og homofobe tullinger.

Er 50% nordmenn i mot?

Jeg har inntrykk av at de fleste jeg kjenner er for.

Kjenner du noen som er i mot?

Hvis du stemte frp ved valget og var i mot ekteskapsloven, regner du det selv som en liberalist? Er homofobi og liberalisme forenelig?

Jeg er imot hvis du mener den delen om at homfofile skal kunne kreve vielse i kirken. Kirken er tuftet på Bibelen og Guds ord, ikke på hva en til enhver tid sittende regjering måtte mene. Tar man Bibelen bort fra Kirken, kan man like gjerne legge ned hele geskjeften.

Jeg er derimot for hvis man snakker om at homofile kan vies borgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest - hei
Sånn bortsett fra kristengærninger( har ingenting i mot oppegående kristne) og homofobe tullinger.

Er 50% nordmenn i mot?

Jeg har inntrykk av at de fleste jeg kjenner er for.

Kjenner du noen som er i mot?

Hvis du stemte frp ved valget og var i mot ekteskapsloven, regner du det selv som en liberalist? Er homofobi og liberalisme forenelig?

Sånn bortsett fra kristengærninger

Men hva med "muslimgærninger". Tror du homofile får gifte seg i moskeen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for ekteskapsloven.

Jeg tilhører den delen som mener man like greit kan legge ned hele den norske kirke. Og i mine øyne er det en selvfølge at voksne mennesker skal få lov til å gifte seg med den de er glad i - uansett kjønn. Men jeg mener likevel at det ikke skal være en selvfølge at homofile skal få gifte seg i kirken.

Det er fordi jeg mener at det burde være opp til hver enkelt prest, de religiøse har rett til å være religiøse. Så i mine øyne burde alle homofile ha lov til å gifte seg i kirken - men ikke krav på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imot hvis du mener den delen om at homfofile skal kunne kreve vielse i kirken. Kirken er tuftet på Bibelen og Guds ord, ikke på hva en til enhver tid sittende regjering måtte mene. Tar man Bibelen bort fra Kirken, kan man like gjerne legge ned hele geskjeften.

Jeg er derimot for hvis man snakker om at homofile kan vies borgelig.

Dette er jeg enig i. Ikke fordi jeg anser meg som kristen, men den sier jo ganske klart i fra om hva som gjelder for de homofile, og jeg mener også at dersom man tror at den er guds ord, så er det litt småfrekt og drive og endre reglene hans ;)

Ellers er jeg selvfølgelig for den nye ekteskapsloven, og når de som er imot kommer med argumenter som at da kan man jo snart gifte seg med kua si eller hunden sin, osv., så blir jeg litt lettere oppgitt.

Kjenner forresten ingen som er imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...