Gå til innhold

Julegave til svigers


dinosaur

Anbefalte innlegg

Jeg skal for første gang gi en julegave til svigers. De er i 40-åra begge to. Noen tips? Gave sammen/hver for seg? Hvordan gjorde dere det da dere skulle gi til svigers første gang?

Jeg kjenner dem ganske godt, har kjent dem lenge før de ble svigers, men det har aldri vært aktuelt med en gave før i år. I år synes jeg det faller naturlig å gi dem noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Smaragd
Jeg skal for første gang gi en julegave til svigers. De er i 40-åra begge to. Noen tips? Gave sammen/hver for seg? Hvordan gjorde dere det da dere skulle gi til svigers første gang?

Jeg kjenner dem ganske godt, har kjent dem lenge før de ble svigers, men det har aldri vært aktuelt med en gave før i år. I år synes jeg det faller naturlig å gi dem noe.

Min første jul etter jeg ble sammen med sambo, fikk svigers en konfekteske.

Vi hadde da vert sammen i nesten tre mnd, og jeg hadde møtt dem en tre-fire ganger.

Du sier du kjenner dem godt, så kanskje du bare skal finne noe de liker og kjøpe det? Finn noe i en sum du synes er grei.

Ellers er konfekt alltid safe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør det slik at vi bare kjøper gaver til våre foreldre som vi ville gjort uansett, og skriver begge sine navn. Altså, vi gir sammen. Men den sine foreldre det er snakk om, får mest å si når vi bestemmer hva vi skal kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips i farta:

En fin juleoppsats (blomster)

Spekemat

Vin

Invitasjon/gavekort på en finere middag på restaurant sammen med deg og kjæresten (eller hvis dere bor sammen, så lager DERE middagen)

Show/teater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange gode forslag her, takk skal dere ha :)

Jeg og min kjære er ikke på det stadiet at vi gir julegaver sammen til foreldrene våre enda, men det er jo lurt å gjøre det sånn når den tid kommer. Det hadde jeg ikke tenkt på.

Jeg tror jeg skal lage en kurv med litt godt oppi, en flaske vin, marsipan og brente mandler, kanskje noe jeg har baket selv som holder seg. Og hvert sitt par med ullsokker kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det bare gitt til svigermor, og jeg og kjære har gitt noe i sammen :) Et år ga vi en sånn glass"kasse" man har masse telys i, for svigermor er så glad i telys :ler:

Hun er sånn som ikke skal ha noe, men for noen dager siden kjøpte jeg julekaffe på Kremmerhuset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Hva med en bok eller vin?

Vin er greit, for den kan man sette seg ned sammen og dele. Bok er verre å gi til to: Da kan det bli kamp i romjulen om hvem som skal være "fus" til å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer ordner med gaver til sin familie og jeg til min familie. Gavene er da naturligvis fra oss begge.

PS: Man kaller ikke foreldrene til en man har vært sammen med så kort tid for svigerforeldre, altså. Strengt tatt er det ikke svigerforeldre før man er gift.

Endret av Wadjet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Man kaller ikke foreldrene til en man har vært sammen med så kort tid for svigerforeldre, altså. Strengt tatt er det ikke svigerforeldre før man er gift.

Er detså himla farlig da??

Moren til kjæresten min kaller seg selv svigermor selv om vi ikke har vært sammen lenge, jeg får huske å rette henne neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Man kaller ikke foreldrene til en man har vært sammen med så kort tid for svigerforeldre, altså. Strengt tatt er det ikke svigerforeldre før man er gift.

Unødvendig kommentar, er ikke det denne tråden handler om. Om jeg vil kalle dem det så la meg nå få gjøre det. Jeg har blitt introdusert som svigerdatter av dem, så da kaller jeg dem svigerforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

I år blir det en kurv med det rare i til både hans og mine foreldre tror jeg. Vi har gitt dette tidligere også, og det faller veldig godt i smak. :jepp: Og så enkelt som det er å lage i stand.

Vi pleier også å legge oppi en humor-ting i kurven også, en til hver. Slik som et år tidligere husker jeg at vi kjøpte en Lego-gravemaskin til pappa (sånn til under 50-lappen).. :)

Så i kurven blir det som regel noe som de begge kan bruke/spise, og så noe som er kun til far og noe som kun er til mor. De pleier å synes det er kjempemorsomt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I fjor fikk de en kurv med litt forskjellig oppi. Gaven er fra både meg og kjæresten min. Kurven fylte jeg med hjemmelaget godteri (karameller), små nisser, hjemmebakt brød, jule grytelapper, te og kaffe.

I år får de sengesett av oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange gode forslag, og synes du hadde en god idè selv også :-) men vil bare si en ting: KONFEKT er aldri greit........... det er så utdatert og lite oppfinnsomt. Det er iallefall ikke brukt verken tid eller tanker på den en kjøper til når en gir konfekt... mener jeg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor ga jeg svigers en fin juleengel i glass (svigermor elsker engler). I år får de en bolle til sitt juleservise.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...