Samantha Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 Lurer på korleis praksisen er når det gjeld å teste folk som er sjuke for svineinfluensa. Har fått inntrykk i media at det er berre dei i risikogruppene og dei som bur ilag med nokon i risikogruppene som får teste seg. Fordi ein ikkje har kapasitet til å teste alle og fordi det ikkje er nødvendig. Gjeld dette overalt eller er det opp til kvar enkelt kommune?
Samantha Skrevet 8. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2009 Så ein får ikkje teste seg sjølv om ein treng legeerklæring i forhold til skule/ jobb?
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #4 Skrevet 8. november 2009 Her har kommunen bare kapasitet til å teste 12 i uken, så det sier seg selv at det er de mest kritiske som blir sjekket, de i risikogruppen.
Sissan Skrevet 8. november 2009 #6 Skrevet 8. november 2009 Så ein får ikkje teste seg sjølv om ein treng legeerklæring i forhold til skule/ jobb? Legen vil gi deg sykemelding uten at du er testet, basert på symptomer. Legene/kommunene har ikke selv apparat til å analysere prøvene, så det gjelder likt i hele landet. Ikke alle i risikogrupper som testes heller....
Tante Skrevet 8. november 2009 #7 Skrevet 8. november 2009 Fikk inntrykket av at de har slutta å teste helt jeg.
Sissan Skrevet 8. november 2009 #8 Skrevet 8. november 2009 Neida, de tester fremdeles. Men bare der en sikkert svar faktisk er viktig av hensyn til pasienten selv eller omgivelsene. Ellers settes det bare i gang med Tamiflu.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå