Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #21 Skrevet 8. november 2009 Ja, jeg kan ikke tro at mine "glade kristne venner" har kjedelig sex. Selv er jeg agnostiker og trives med det. Da slipper jeg å ha unødvendig dårlig samvittighet for alt jeg ikke burde ha gjort. Gjest mener kanskje også at kvinnen skal være klar og stille opp så snart mannen har lyst? Stakkars. Høres begredelig ut. Heller et skritt nærmere skjærsilden for min del! Nei, det mener jeg ikke! Sex er noe som er mellom to samtykkende mennsker, innenfor ekteskapets rammer. Hvis ikke kvinnen vil, har ikke mannen lov til å tiltvinge seg henne. Jesus hadde for eksempel ikke sex. Sex er ikke noe som NT legger mye vekt på.
Gjest Kvinna Skrevet 8. november 2009 #22 Skrevet 8. november 2009 Nei, det mener jeg ikke! Sex er noe som er mellom to samtykkende mennsker, innenfor ekteskapets rammer. Hvis ikke kvinnen vil, har ikke mannen lov til å tiltvinge seg henne. Jesus hadde for eksempel ikke sex. Sex er ikke noe som NT legger mye vekt på. Nei, NT legger kanskje ikke mye vekt på det, men pg.a. den menneskelige anatomi så er det uungåelig å ikke legge mye vekt på det fordi man faktisk har lyster. Det er mye man har lyst på, ja, og dersom man er gift eller lever sammen som gift - så synes jeg man skal gjøre som man lyster i senga. Det er ingenting som er mer deilig enn sex når man elsker hverandre. Mulig Jesus ikke hadde sex, men det er det ingen som har bevis for heller. Bibelen ble skrevet for noen tusen år siden. Gode vandrehistorier blir gjerne overdrevet.
Gjest Kvinna Skrevet 8. november 2009 #23 Skrevet 8. november 2009 Kanskje Jesus BURDE hatt sex, så hadde det ikke vært så mye krig i verden...
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #24 Skrevet 8. november 2009 Mark 09,47 Om øyet lokker deg til synd, riv det ut! 47 Og om øyet lokker deg til synd, så riv det ut! Det er bedre å gå enøyd inn i Guds rike enn å ha begge øyne og bli kastet i helvete, 48 der marken ikke dør og ilden ikke slokner.
Gjest Kvinna Skrevet 8. november 2009 #25 Skrevet 8. november 2009 Mark 09,47 Om øyet lokker deg til synd, riv det ut! 47 Og om øyet lokker deg til synd, så riv det ut! Det er bedre å gå enøyd inn i Guds rike enn å ha begge øyne og bli kastet i helvete, 48 der marken ikke dør og ilden ikke slokner. Og du sier selvmord er en synd?
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #26 Skrevet 8. november 2009 Og du sier selvmord er en synd? Det er ikke lov.
Gjest Kvinna Skrevet 8. november 2009 #27 Skrevet 8. november 2009 Det er ikke lov. Det er mye som ikke er lov gitt hvis man tolker en 2000 år gammel bok bokstavelig (BOKstavelig talt). Tipper bibelen kunne forutse svært lite av evolusjonen. Bil, telefon, internett. De skriftlærde hadde vel vridd seg av smerte. Sex antar jeg de fleste hadde prøvd, siden de også hadde meninger nok rundt emnet til å forby det i forskjellige former... Jeg HATER dobbeltmoral, og det finnes vel ikke mer rom for dobbeltmoral enn der bibelen tolkes ihjel.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #28 Skrevet 8. november 2009 Det er mye som ikke er lov gitt hvis man tolker en 2000 år gammel bok bokstavelig (BOKstavelig talt). Tipper bibelen kunne forutse svært lite av evolusjonen. Bil, telefon, internett. De skriftlærde hadde vel vridd seg av smerte. Sex antar jeg de fleste hadde prøvd, siden de også hadde meninger nok rundt emnet til å forby det i forskjellige former... Jeg HATER dobbeltmoral, og det finnes vel ikke mer rom for dobbeltmoral enn der bibelen tolkes ihjel. Du må respektere at kristne har andre meninger enn deg. Nå diskuterte vi jo seksualitet på kristne premisser. Hva du personlig måtte gjøre er et anliggende mellom deg og Gud.
Gjest Blondie65 Skrevet 8. november 2009 #29 Skrevet 8. november 2009 Ikke et av skriftstedene her sitert sier at oralsex og analsex er synd eller at sex innenfor ekteskapet skal begrenses. Så jeg er ikke imponert over menneskelagte ideer så langt.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #30 Skrevet 8. november 2009 Ikke et av skriftstedene her sitert sier at oralsex og analsex er synd eller at sex innenfor ekteskapet skal begrenses. Så jeg er ikke imponert over menneskelagte ideer så langt. Hadde du studert teologi vil nok skjønt sammenhengen.
Gjest Kvinna Skrevet 8. november 2009 #31 Skrevet 8. november 2009 Du må respektere at kristne har andre meninger enn deg. Nå diskuterte vi jo seksualitet på kristne premisser. Hva du personlig måtte gjøre er et anliggende mellom deg og Gud. Jeg respekterer de valgene folk tar så lenge det ikke skader andre mennesker (les; drap eller pedofili f.eks.). Det er dog vanskelig å respektere at noen kan tro på noe det ikke finnes noe bevis for. Darwin har i det minste et poeng og fnugg av bevis her og der. Uansett er det vanskelig å skjønne at man kan undergrave sex, som er noe vakkert óg usannsynlig deilig, og bare gjøre det til et "must" og noe man bedriver tiden med for å få barn. I et über-nytt testamente vil jeg tro at sex vil bli sett på som noe vakkert som skjer mellom to mennesker, og som også kan gjøres i pur nytelse.
Gjest Blondie65 Skrevet 8. november 2009 #32 Skrevet 8. november 2009 Hadde du studert teologi vil nok skjønt sammenhengen. Hm ... Den Jesus jeg har lært om foraktet nettopp de skriftlærde på den tiden for å lage regler om ditt og datt istedenfor å bry seg om lovens intensjon. Kanskje de som tror at gud er opptatt av å løfte dyner kunne tenke litt over det Jesus sa? Jeg tviler på at essensen i Jesus' budskap er så vanskelig å forstå at man er nødt til å studere teologi.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #33 Skrevet 8. november 2009 Denne tråden handler vel mer om fordommer mot kristne enn om deres sexliv. Dessuten er det viktig å definere ha dere mener som kristne. Jeg er selv kristen, men er ikke i kirken på søndager, jeg røyker og jeg tar mer enn gjerne en fest. Har en aktiv sexliv og nyter det til fulle.
Gjest Kvinna Skrevet 8. november 2009 #34 Skrevet 8. november 2009 Denne tråden handler vel mer om fordommer mot kristne enn om deres sexliv. Dessuten er det viktig å definere ha dere mener som kristne. Jeg er selv kristen, men er ikke i kirken på søndager, jeg røyker og jeg tar mer enn gjerne en fest. Har en aktiv sexliv og nyter det til fulle. Bra! (men det ER farlig å røyke )
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #35 Skrevet 21. august 2021 Jeg var sammen med ei kristen jente for mange år siden,hun var vel spinnvill i senga. Eneste hun ikke ville var å bli tatt i rompa,men hun kunne godt finne på å stappe fingeren i rompa mi. Anonymkode: 54639...2fe
Gjest Tranma Skrevet 21. august 2021 #36 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg var sammen med ei kristen jente for mange år siden,hun var vel spinnvill i senga. Eneste hun ikke ville var å bli tatt i rompa,men hun kunne godt finne på å stappe fingeren i rompa mi. Anonymkode: 54639...2fe Det var nok bare fordi hun var kristen at hun gjorde alt utenom analsex!
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #37 Skrevet 21. august 2021 Tranma skrev (6 minutter siden): Det var nok bare fordi hun var kristen at hun gjorde alt utenom analsex! Hvorfor kunne ikke jeg stappe en finger i rumpa hennes da? Hun var et fyrverkeri av et sexmonster. Ville ha pikk 3 til 4 ganger daglig. Anonymkode: 54639...2fe
Maleficenta Skrevet 21. august 2021 #38 Skrevet 21. august 2021 Gjest Kristen skrev (På 8.11.2009 den 16.21): Jeg har lest rundt om kring at det nå er noe som heter ? Hvilke handlinger tror dere Jesus ville misbilliget? kristensex. Er det misjonær i mørket? Hva mener dere er god kristensex? sex etter ekteskapet
DominantHr Skrevet 21. august 2021 #39 Skrevet 21. august 2021 Tror det nesten må være onanering under dynen alene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå