Gjest Kristen Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 Jeg har lest rundt om kring at det nå er noe som heter ? Hvilke handlinger tror dere Jesus ville misbilliget? kristensex. Er det misjonær i mørket? Hva mener dere er god kristensex?
Gjest Blondie65 Skrevet 8. november 2009 #3 Skrevet 8. november 2009 (endret) De kristne tror at gud har skapt det hele. Da må vel de kristne anta at de lyster de eventuelt måtte ha er noe gud har gitt dem? Hva slags gud - kjærlig far og det hele i følge dem selv og deres egen bok - er det som skaper begjær der det man ser er en god del av tenningen og forventer at dette ikke skal være en del av den seksuelle nytelsen? Jeg tviler på at gud - hvis han finnes - bedriver dyneløfting og kikking. Endret 8. november 2009 av Blondie65
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #4 Skrevet 8. november 2009 Kristensex er kjempebra. Det er sex mellom noen som er glad i hverandre, det vil si mann og kone. Det er selvsagt en del ting som Jesus ikke liker at en gjør, f.eks oral- og analsex.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #5 Skrevet 8. november 2009 Gud hadde da ikke lagd mennesker som vesen som nyter sex med mindre det var til hensikt at mennesker skulle nyte sex! Jeg er ikke kristen, men om man tenker at gud har laget menneskene med alle sine erogene soner og g-punkt, klitoris, p-punkt, k-punkt etc. må man jo også tro at gud ville at menneskene skulle nyte disse punktene.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #6 Skrevet 8. november 2009 Gud hadde da ikke lagd mennesker som vesen som nyter sex med mindre det var til hensikt at mennesker skulle nyte sex! Jeg er ikke kristen, men om man tenker at gud har laget menneskene med alle sine erogene soner og g-punkt, klitoris, p-punkt, k-punkt etc. må man jo også tro at gud ville at menneskene skulle nyte disse punktene. Vel, vet du hvorfor man finner benrester av dinosauer og denslags i naturen? Det er ikke fordi dinosaurer har eksistert, men fordi Gud setter oss på prøve og lar djevelen plante fossiler for å lure oss bort fra den smale sti. Denne tankegangen kan du også overføre til seksualiteten.
Gjest Kvinna Skrevet 8. november 2009 #7 Skrevet 8. november 2009 Kristensex er kjempebra. Det er sex mellom noen som er glad i hverandre, det vil si mann og kone. Det er selvsagt en del ting som Jesus ikke liker at en gjør, f.eks oral- og analsex. Javel? Har du snakket med Jesus selv om dette?
Gjest Blondie65 Skrevet 8. november 2009 #8 Skrevet 8. november 2009 Vel, vet du hvorfor man finner benrester av dinosauer og denslags i naturen? Det er ikke fordi dinosaurer har eksistert, men fordi Gud setter oss på prøve og lar djevelen plante fossiler for å lure oss bort fra den smale sti. Denne tankegangen kan du også overføre til seksualiteten. Akkurat ja.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #9 Skrevet 8. november 2009 Javel? Har du snakket med Jesus selv om dette? Nei, men sognepresten er på godfot med ham og har tolket påbudene i hans ånd. Det sier seg selv at analsex og oralsex ikke er lov, da det ikke fører til barn. Sex for sexens skyld er ikke tillatt.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #10 Skrevet 8. november 2009 Det står i bibelen at analsex ikke skal bedrives.
Gjest Kvinna Skrevet 8. november 2009 #11 Skrevet 8. november 2009 Nei, men sognepresten er på godfot med ham og har tolket påbudene i hans ånd. Det sier seg selv at analsex og oralsex ikke er lov, da det ikke fører til barn. Sex for sexens skyld er ikke tillatt. Hvis det faktisk var slik at vi KUN hadde sex for å få barn, så finnes det ingen logikk i at vi er utstyrt med seksuelle følelser. Da hadde det holdt å injisere sæden under eggløsningen. Jeeeeezus. Jeg antar du KØDDER!! Kjenner flere kristne, og disse vet å nyte et godt seksualliv.
Gjest Veslefruen Skrevet 8. november 2009 #12 Skrevet 8. november 2009 Lystene er jo skapt for å friste og teste menneskene. De som gir etter tilhører djevelen, ikke gud. Det er svært mye gud har skapt som vi skal holde oss unna. Det var jo han som skapte mennesket vitebegjær samtidig som han skapte forbuden frukt, vel vitende om at de to ikke akkurat er en konge-blanding. Det samme gjelder lyst og sex. Gud har skapt det, ja, men for å teste oss. For at vi skal ha muligheten til å vise oss verdige. Og vi feiler. Igjen og igjen. Enda godt vi blir tilgitt!
Gjest Kvinna Skrevet 8. november 2009 #13 Skrevet 8. november 2009 Lystene er jo skapt for å friste og teste menneskene. De som gir etter tilhører djevelen, ikke gud. Det er svært mye gud har skapt som vi skal holde oss unna. Det var jo han som skapte mennesket vitebegjær samtidig som han skapte forbuden frukt, vel vitende om at de to ikke akkurat er en konge-blanding. Det samme gjelder lyst og sex. Gud har skapt det, ja, men for å teste oss. For at vi skal ha muligheten til å vise oss verdige. Og vi feiler. Igjen og igjen. Enda godt vi blir tilgitt! For et fantastisk liv jeg hadde hatt om jeg hver kveld hadde gått og lagt meg med dårlig samvittighet og gudsfrykt. Da hadde jeg heller gått og hengt meg (dét er det jo også mange som gjør)!
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #14 Skrevet 8. november 2009 For et fantastisk liv jeg hadde hatt om jeg hver kveld hadde gått og lagt meg med dårlig samvittighet og gudsfrykt. Da hadde jeg heller gått og hengt meg (dét er det jo også mange som gjør)! Selvmord er ikke tillatt. Jeg synes du burde gå inn i deg selv og gjøre opp regnskap. Føler du at ONS gir deg noe egentlig? Sex innenfor ekteskapets rammer mener jeg at tillatt, tror ikke det bør føre til barn hver eneste gang. Prevensjon er dog ikke tillatt.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #15 Skrevet 8. november 2009 Sex er ikke forbudt som kristen. Men poenget er at du ikke skal ha sex unødvendig mye, og ikke utenfor ekteskapet. Mange som gir kristne et dårlig rykte fordi de sprer løgner basert på fordommer og ikke på Bibelen.
Gjest Blondie65 Skrevet 8. november 2009 #16 Skrevet 8. november 2009 Kan ikke dere som mener at man ikke skal ha sex unødvendig mye (selv innenfor ekteskapet) og at analsex og oralsex er forbudt understøtte dette med bibelsitater? Siden vi også her snakker om kristne kan det være greit å holde seg til det nye testamentet.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #17 Skrevet 8. november 2009 Kan ikke dere som mener at man ikke skal ha sex unødvendig mye (selv innenfor ekteskapet) og at analsex og oralsex er forbudt understøtte dette med bibelsitater? Siden vi også her snakker om kristne kan det være greit å holde seg til det nye testamentet. 1 Corinthians 6:13 – “The body is not meant for sexual immorality, but for the Lord, and the Lord for the body.” (NIV) Hebrews 13:4 – “Marriage should be honored by all, and the marriage bed kept pure, for God will judge the adulterer and all the sexually immoral.” (NIV 1 Thessalonians 4:3-4 – “It is God's will that you should be sanctified: that you should avoid sexual immorality; that each of you should learn to control his own body in a way that is holy and honorable” (NIV) 1 Corinthians 10:13 – “No temptation has seized you except what is common to man. And God is faithful; he will not let you be tempted beyond what you can bear. But when you are tempted, he will also provide a way out so that you can stand up under it.” (NIV)
Snasen Skrevet 8. november 2009 #18 Skrevet 8. november 2009 kristensex må i hvertfall være kjedelig sex. Ligge rett og og ned, jenta rører så vidt på seg, ber en salme mens mannen putter den inn, også går de og skrifter etter hyrdestunden. Jeg har alltid syntes synd på kristne. De går glipp av mye... Sex, som så mye annet...
Gjest Kvinna Skrevet 8. november 2009 #19 Skrevet 8. november 2009 Selvmord er ikke tillatt. Jeg synes du burde gå inn i deg selv og gjøre opp regnskap. Føler du at ONS gir deg noe egentlig? Sex innenfor ekteskapets rammer mener jeg at tillatt, tror ikke det bør føre til barn hver eneste gang. Prevensjon er dog ikke tillatt. Jeg er gift faktisk - og vi har et strålende sexliv. ONS gir meg ikke noe (og er overrasket over at du, som kristen, har fått med deg uttrykket), men hvis det gir andre noe så får det være opp til dem. Jeg tror ikke et signert papir gir folk mer rett til å ha sex. Selv pinsemenigheten her jeg bor har "godkjent" at mennesker har et sexliv så lenge de har planlagt en fremtid sammen - gift eller ei. Du burde dog gå inn i deg selv du også, for å saumfare dette ukristelige forumet gir deg ikke akkurat gratisbillett gjennom perleporten.
Gjest Kvinna Skrevet 8. november 2009 #20 Skrevet 8. november 2009 kristensex må i hvertfall være kjedelig sex. Ligge rett og og ned, jenta rører så vidt på seg, ber en salme mens mannen putter den inn, også går de og skrifter etter hyrdestunden. Jeg har alltid syntes synd på kristne. De går glipp av mye... Sex, som så mye annet... Ja, jeg kan ikke tro at mine "glade kristne venner" har kjedelig sex. Selv er jeg agnostiker og trives med det. Da slipper jeg å ha unødvendig dårlig samvittighet for alt jeg ikke burde ha gjort. Gjest mener kanskje også at kvinnen skal være klar og stille opp så snart mannen har lyst? Stakkars. Høres begredelig ut. Heller et skritt nærmere skjærsilden for min del!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå