Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 har driti meg ut med p-pillene og har grunn til å tro at jeg kan ha gjort "det store" denne gangen. Når kan jeg ta en graviditetstest for å få vite? Er det snakk om antall dager fra siste samleie?
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #2 Skrevet 8. november 2009 Normalt går det ca. 14 dager fra eggløsning til menstruasjon/positiv graviditetstest, så da bør du teste 2-3 uker etter samleie. Det kan være lurt å kjøpe en 2-pakning med tester og test med noen dagers mellomrom.
Gjest TS Skrevet 8. november 2009 #3 Skrevet 8. november 2009 uff... bare venter på at sambo skal komme hjem med bilen så får vi dra og kjøpe angrepille dummeste dagen på lenge dette kunne skje på. Har ikke fått snakket med han en gang. Jeg kommer vel til å stå der og tute så jeg håper egentlig han kan kjøpe for meg for jeg syns det er så pinlig syns til og med det er pinlig å kjøpe p-piller, så å kjøpe angrepille fordi jeg er et toskehode som glemte TO spesielt den som det står på pakningen "det er spesielt viktig å ikke glemme den første pillen etter pillefri uke" - joda! Glemte den med 10 timer. Og så glemte jeg 3. pillen i første pilleuken også. Med 12 timer. Herregud hvor dum det går an å bli. Jeg som pleier å være så flink!!! Så nå får vi håpe at jeg husker riktig og at tidligste samleie som kan føre til "ulykka" var på fredag. Da er det jo "bare" 48 timer siden
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #4 Skrevet 8. november 2009 Normalt går det ca. 14 dager fra eggløsning til menstruasjon/positiv graviditetstest, så da bør du teste 2-3 uker etter samleie. Det kan være lurt å kjøpe en 2-pakning med tester og test med noen dagers mellomrom. Takkk for svar, forresten =) jeg skal gjøre det. Det blir da altså helgen om to uker jeg skal ha det morro. Dette skal aldri, ALDRI skje igjen.
Envy Skrevet 8. november 2009 #5 Skrevet 8. november 2009 Jeg tror ikke du skal ha stor grunn til bekymring Jeg har gått på pilla i mange år, og har ikke tall på hvor mange piller jeg har glemt. Aldri skjedd noe spess her, annet enn at mensen kan ha blitt litt forvirret. tror nok det skal mer enn 10 og 12 timer til Hadde jeg vært deg ville jeg ventet og sett om mensen dukket opp før man evt går hen å kjøper graviditets tester.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #6 Skrevet 8. november 2009 Jeg tror ikke du skal ha stor grunn til bekymring Jeg har gått på pilla i mange år, og har ikke tall på hvor mange piller jeg har glemt. Aldri skjedd noe spess her, annet enn at mensen kan ha blitt litt forvirret. tror nok det skal mer enn 10 og 12 timer til Hadde jeg vært deg ville jeg ventet og sett om mensen dukket opp før man evt går hen å kjøper graviditets tester. Får ikke egentlig mensen på synfase, så det vil være en dårlig pekepinn. Noen ganger får jeg en flekk i trusen, andre ganger litt mer, men det har hendt at jeg ikke har fått noe også. Det som var så dumt denne gangen er at det var i første uken etter en pillefri uke, jeg glemte pille nr. 1 og 3 og jeg syns dermed det var ganske risky å la være å ta angrepillen. Så jeg kommer nok til å ta et par tester for å være helt sikker. En om to uker og en til noen dager senere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå