Gå til innhold

Se opp for Pick Up Artist

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg må nok si at jeg støtter de som er PUA. For mitt vedkommende har jeg alltid vært en snill og utadvent gutt. De forholdene dette har gitt meg, er med middelmådige kvinner uten ambisjoner og som generelt sett stortsett er bare glad de får oppmerksomhet. Med de damene jeg har truffet som virkelig er noe utseendemessig og intelektuelt sett, kan jeg være grei og gentleman med en hel kveld, og de kan være nølende med å gi meg tlfnummer. En klem er det jeg oppnår, og blir satt rett i vennebåsen. Jeg har alltid syns det å konvensere med andre er gøy, lære å bli kjent med nye- og for all del unngå de pinlige pausene. Jeg leste meg opp på div samtale og kroppsholdningsteknikker og øvde strategisk på dette- stortsett i forbindelse med jobb mot mannlige kollegaer, kunder og leverandører. I jobbsammenheng med DET SAMME KJØNN, har dette gitt meg en fordel. Bare et godt håndtrykk gjør underverker som viser at jeg "vet" hva jeg vil ha, og opparbeider meg tillit og gjensidig respekt fordi jeg gav et godt håndtrykk. For å ikke snakke om at jeg beholder den samme autoriteten blant menneskene hvis det er en stund siden sist vi møtte hverandre. Med de damene jeg følte jeg fikk kjemi med, og som økte i verdi også seksuelt sett (jeg syns personligheten gjorde henne mer attraktiv enn hva utseende gav som utgangspunkt) la jeg merke til at strategisk brukte kroppspråk, hender og blikk for å oppnå dette. Dette er noe SVÆRT mange jenter gjør, kanskje mest ubevisst og inngår i hvordan en selvsikker dame ter seg rundt gutter. Begge besteveninnnene mine er serdeles attraktive, men trenger faktisk ikke å gjøre en drit for å få innpass hos gutter. Gutter MÅ jobbe med sosial intelligens, bevisst kroppspråk og være gøyale for å få innpass. De attraktive jentene får nok av "friere" som er, og man er nødt til å skille seg ut for at de skal gidde å bruke tid på deg. "Average Joe" som ikke kan tilby noe mer enn å være grei holder ikke. Jeg tror det er få jenter som forstår forsjellen av hva som kreves av damer og menn her. Det er lett å si at "jeg ønsker en grei og sensuell mann, men jeg faller kun for badboys" osv. slik det ligger uendelig mange tråder om her inne. Badboys har selvtillit, average joe har ikke fordi de få gangene han har prøvd med stor usikkerhet så har damene bare vært frekk igjen.. Alle mine erfaringer med damer og dette med å være grei fungerer ikke ved første møtet. Jeg er utelukkende på jakt etter å være monogam og en jeg kan dele livet mitt med, men jeg er NØDT til å ty til "manipulasjon" eller å spille et spill som mer gøyal og spennende enn det jeg "egentlig" er, for å få damen nysgjerrig på meg. Denne påtatte rollen (som for all del er sann, det går kun på kroppsspråk, beføling og noen enkelte bevisste spørsmål om ikke damen kan utdype hva hun mener med enkelte ting i samtalen) for å holde samtalen gående slik at hun ikke blir lei og skille meg ut blant de 10 andre guttene på vorset, og de 500 som har sjekket henne opp tidligere. Denne påtatte rollen varer bare så lenge jeg har behov for det, og det blir en naturlig overgang fra å være påtatt mer spennende til å bli mer lik meg selv inntil jeg blir bedre kjent med henne. Det betyr ikke at jeg benytter rutiner og en fake personlighet til å få meg napp- men for å trenge gjennom den forutintatte meningen SVÆRT mange attraktive jenter har innbakt i selvtilliten sin: "Han må gjøre seg fortjent til meg". Viser jeg meg som mer spenende og er bevisst på kroppsspråk og beføling (slik alle jenter som flørter gjør) viser jeg at jeg er interessert i noe mer enn vennskap, at jeg har selvtillit, har selvironi, er morsom og for all del ikke er en kjedelig person.

Du dame som ofte blir sjekket opp, hvor ofte blir du ikke møtt med spørsmål om interesser, jobb/skole osv i løpet av de 5første minuttene i samtalen? Hvor ofte blir det en pinlig stillhet blant dere, og hva som gjør at han framstår som uattraktiv personlighetsmessig? Alle trives best i uformelle sammenhenger og bli positivt overasket og møte spennende personer? Når alt kommer til alt, er nok de aller fleste guttene gaanske like. Forsjellen er stortsett kun om gutten klarer å opprette en seksuell spenning fra begynnelsen av.-Hvis ikke er gutten i vennebåsen og har nubbesjangs til noe mer enn en klem i ny og ne.

Og ja- mange gutter utnytter dette bevisst, og noen er bare drittsekk. Don't hate the game, hate the player. - Er du en dame som er mer enn middels attraktiv, vil du nok være glad for at din framtidige mann/type leste litt sjekketeori for sannsynligheten for at du hadde hatt seksuelle følelser for han fra dag en uten at han hadde gjort dette- er forsvinnende liten. Bare til å lese noen intervjuer av de som er best i gamet, så ser du at utgangspunktet deres var temmelig likt som de fleste andre sitt- og at de spiller et fair game. Om du skulle ende på ONS med en fyr, så spiller det NULL rolle om han bruker sjekketeori eller ikke, så lenge han er "natural" i framgangsmåten. Har du sex samme kveld har du desverre bare deg selv og takke så lenge han ikke tvang deg.. Han er bare flink med ord og framgangsmåte for å nå målet sitt. Og husk at det er NOK av kjerringer som er falske og bitch for å nå sine formål. Som regel nøyer de fleste seg med å være luremus, og det er de som er grunnen til at gutter faktisk MÅ ty til sjekketeori og øve seg for å dyrke selvtillit nok til å komme gjennom hos de diggeste kjerringene.

• 4 måneder senere...
Gjest Pussycat mouse
Skrevet

Registrer dere selv og beskytt dere mot PUA'S. De er playere og kun ønsker å ha sex med mest mulig jenter.

Norwegian Lair

I den linken ovenfor anbefaler jeg alle jenter å registrere seg selv og leser de postene som er i det forumet der.

Skrevet

Registrer dere selv og beskytt dere mot PUA'S. De er playere og kun ønsker å ha sex med mest mulig jenter.

Norwegian Lair

I den linken ovenfor anbefaler jeg alle jenter å registrere seg selv og leser de postene som er i det forumet der.

Hvilken rolle spiller det at de bare har lyst til å ha sex med mange forskjellige damer når de ikke lover noe forhold? Det er da ikke noe annerledes enn svært mange andre gutter som også bare vil ha sex. Og det er tonnevis av damer, mange her på forumet blant annet, som gjerne vil ha sex uten at det er meningen at det skal lede til noe mere.

Skrevet

Da jeg leste åpningsinnlegget følte jeg avsky, naturlig nok. De mennene som blir nevt der er drittsekker som bruker kvinner, scorer poeng hos vennene, og faktisk spiller et spill. Det er rett og slett ekle, usympatiske gutter uten empati og med null respekt for kvinner som mennesker, og de har lært seg "nye" triks.

At gutter bruker noen av disse teknikkene til å komme i kontakt med jenter er det ingenting galt med, men det er hvordan man bruker de som er problemet. Manipulering er manipulering, og det er faktisk forskjell på å manipulere en jente i sengs, og å lære seg å gi jenta signaler om hva du ønsker (og ikke bare havne i vennesonen).

Men til dere gutter som har skrevet her. Flere av dere påstår at dere ikke gjør noe galt, dere bruker ikke de innlærte sjekketriksene, og dere følger ikke en sånn poengsamling som har blitt nevnt. Ha litt selvinnsikt da. Les over innlegget ditt og tenk litt. Flere snakker faktisk om kvinner som om de er ting, og at de selv har en RETT til de kvinnene de vil ha.

Sånn som innlegg nr 121. Det er en snill og utadvent gutt, ja? Som er lei av å havne i forhold med middelmådige kvinner? En som tenker slik om andre mennesker vil jeg aldri beskrive som en snill gutt. Det er i allefall skin deep. En annen snakket om å få større valgmuligheter og kunne velge på alle plan. Det er snakk om mennesker som tenker og føler. Den andre personen har faktisk rett til å velge bort DEG, uten å bli manipulert. Er det forskjell på å manipulere/lure noen til å ha sex i en situasjon de ellers ikke ville hatt det, og å svindle noen ut av 100.000kr på samme måte?

Selv en såkalt proff PUA ville nok ha problemer med meg, for jeg er en ice maiden av dimensjoner. Aseksuell og greier. Jeg har en søster på 18 som jeg vet kunne falle for noe sånt fordi hun er så usikker og har så lav selvtillit, selv om hun ser ut som en verdensvant modell. Og jeg vet at hadde hun havnet i sengs med en PUA etter en date eller to, så hadde hun tatt ekstremt stor skade av dette.

Skrevet

Hvilken rolle spiller det at de bare har lyst til å ha sex med mange forskjellige damer når de ikke lover noe forhold? Det er da ikke noe annerledes enn svært mange andre gutter som også bare vil ha sex. Og det er tonnevis av damer, mange her på forumet blant annet, som gjerne vil ha sex uten at det er meningen at det skal lede til noe mere.

Alle de som skriver sånt på forumet er vel tydeligvis gutter tror jeg

• 1 måned senere...
Skrevet

Jenter, nå synest jeg vi gjør 1 fjær om til 5 høns. Vi klarer da selv å bestemme hvem vi vil ha sex med, vi trenger ikke akkurat å legge skylden på guttene.

Det er flere gutter her (sikkert fra et PUA miljø) som faktisk prøver å beskrive hva det her egentlig går ut på; å bygge opp selvtillit, booste hverandre, komme med råd om klær, uvaner en bør legge fra seg, og ting som rett og slett går på selvutvikling. Når ble det galt å realisere drømmen sin om å bli en mer poppulær, selvsikker og attraktiv person? De gjør det ikkje for å lure oss kvinner, de gjør det for seg selv. Hvor mange av oss leser ikke bøker og artikler om hvordan man skal virke mer selvsikker på et jobbintervju, eller "hvordan få sjefen til å høre på deg"? Det blir ikke startet store kampanjer på arbeidsplassene av den grunn; "Se opp for jobbsøkere som lurer deg til å tro de er noe de ikke er"

Jeg har lært meg til å se forskjell på en PUA og en "vanlig" mann på byen, og de gjør det samme som så mange av oss kvinner gjør; Bruker litt ekstra tid på å finne klær som er oppsiktsvekkende, bruker kroppspråket mer effektivt, kommer i kontakt med folk etc.

Når jeg går på byen er det for å hygge meg i godt selskap med venner, men eg synest og det er gøy å føre en samtale med ukjente og. Når eg da blir sjekket opp ute (byen er jo det størte sjekkemarkedet som finst både for kvinner, "vanlige" menn og PUA) synest eg det er kjedelig og trist når fyren sitter og glor på puppene mine og bare skal samtale om hva jeg jobber med/hvilken skole jeg går på, for deretter å spørre 5 ganger på rad om han ikke-vær-så-snill-pliiiz kan få nummeret mitt. En PUA har via kompiser lært at kvinner liker ikke å bli glodd på puppene, så det gjør han ikke. En PUA prøver bare å utvikle seg til det vi kvinner trakter etter og vil ha; En mann som kan å kle seg, interessan å prate med, høy selvtillit og som fanger interessen vår. Som mann, hvem vil vel ikke inneha disse egenskapene? Fordiom de har lært det i forum, og via forum med likesinnende trenger vi da vel ikke kjeppjage dem?

Skal jeg først prate med en ukjent på byen synest jeg det er mye gøyere å høre en morsom historie, eller bli vist et korttriks enn å samtale om hva jeg spiste til middag i går. La oss si at PUAen kunn er ute etter sex, da synest jeg det er mye mer komfortabelt med en mann som tydelig viser hva han er ute etter, for da er det ikke verre enn at jeg selv kan takke fint nei da vel? Om han velger å gå videre å prate med noen andre fordi jeg ikke var interessert i det, så er da det ikke noe galt om han da finner en annen kvinne som er på byen med de samme intensjonene; å få seg noe?

En ting til, hvor mange har ikke kanskje en snill godgutt av en kompis, som har problemer med å komme i kontakt med kvinner? Han kler seg litt feil, og har det med å si litt feil ting. Kommer dere kanskje ikke med råd om kle som ville fått han til å se bedre ut? Ting man kanskje ikke burde si/gjøre i nærheten av kvinner. Forteller dere ikke han at han er en skikkelig catch, og at han må da skjønne det selv, og slik jobber dere ubevist (eller bevist) med selvtilliten hans. Det at det finst forum der gutter gjør det samme for gutter er ingen grunn til å starte noe heksejakt.

At det i tillegg blir diskutert HBer, ting de sa til HBen, ting hun sa, hvordan de gjor ting i sengen, analyserer hva som ble sagt/gjort er det samme som vi kvinner diskuterer oss i mellom. Det er normalt og godkjent blant oss jenter å diskutere slikt med venninner, for alle menn er det ikke det, og som resultat av det har det blitt opprettet forum blant de som ønsker å diskutere slikt.

Hvor mange ganger har ikke kanskje DU ringt en venninne for å lese høyt en melding du fikk av en kjekkas, og deretter spurt hun hva hun tror han mente med det han skrev? Om han viser interesse? Om du kanskje burde vente med å svare for å virke mer kostbar?

- PUA gjør det samme, men på nettet.

Hvor mange ganger har ikke DU fortalt en venninne om hvilken HOT kjekkas DU pratet med i går, etterfulgt av en beskrivelse av kjekkasen sin kropp, øyner, hår, nese, munn?

- PUA gjør det samme, men på nettet.

La oss slutte å prate om PUA som voldtekstforbrytere, og være kvinne nok til å stå for vår egen kropp og si NEI visst vi ikke vil ha sex med en mann, og JA visst vi vil.

Som avslutning vil jeg si at da jeg var yngre og mer naiv og gikk på byen for å finne den store kjærligheten, så møtte eg "vanlige" menn, menn som ikke ante helt hvordan de fair skulle komme i buksa på en kvinne. Så de lovte meg både gull og grønne skoger (middag og kino), fortalte meg at jeg var det vakreste de hadde sett, de nydligeste øynene med den beste personligheten. Kanskje hente det en gang eller to at jeg falt for det, ble med de hjem, feid over og bye bye. Hørte kanskje fra de helga etterpå. Jenter, pass dere for sånne menn vil nå heller jeg si.

- Kvinne og stolt av å kalle meg det frem til eg leste den tråden her.

• 4 måneder senere...
Gjest Fryd2
Skrevet

Det er bare sørgelig og patetisk av menn å gå på kurs til tusenvis av kroner å sjekke opp den peneste dama. Hva er vitsen dersom du bare skal ha et ligg? Manipulering er et farlig verktøy og mann kødder ikke til livet for sndre mennesker m å drive med push and pull.

Nei, gå til frisøren, kjøp nye klær og bestill dere en time hos en psykolog PUa-er...hahaa, så ynkelig at man bare klarer å sjekke opp 'middelmådige damer'...m et slikt kvinnesyn har stakkarn tapt på forhånd. En kvinne er et memneske, resten finner dere på kondomeriet.

Men d verste er at d er så ufattelig lett å SE

hva PUA driver m:-)

• Liker 2
Gjest Katten.
Skrevet

Har lest litt innenfor temaet, faktisk litt med Madammen i tillegg - og jeg finner alt litt... Unødvendig komplisert. Siden jeg har en interesse for sosialpsykologi, samt har studert psykologi, samt vært selger hvor man får kurs i kroppsspråk og menneskebehandling - så ser man fort enklere metoder.

Artig å se de som behandler jenter som ligninger. Ah, gjør hun x, da må du iverksette y, med en liten dash z og femogførti grader m.

Meh. Lær sex, bygg opp selvtilliten og prat med jenter til man ikke er redde dem lengre = win.

• Liker 1
Gjest HunterLady
Skrevet

Jo takk, jeg vet. Er sammen med en eks-gamer.

Ikke særlig fantastisk at han har bedrevet med slike ting. Blir litt kvalm av tanken på at han har vært så drittsekk. Men ifølge han selv så har han aldri såret noen og alltid behandlet jentene pent.

Yeah right liksom. Jeg vet hvor lett man blir betatt av han, og jeg er sikker på at en del av de hundrevis av jentene han har vært med, ble forelska i han. :kjefte:

Men jeg orker ikke å tenke for mye på det. Alle har en fortid.

Skrevet

Sjekking er jo en form for manipulering uansett, det er jo få som står frem med sine dårligste sider med en gang. Synes det er krampaktig å ha sjekking som en hobby som man må gå på kurs for å lære, og det blir råttent med en gang man fører mennesker bak lyset og lurer dem, men ellers må damer ta litt ansvar selv.

Jeg har selv hatt et forhold til en storsjarmør, jeg ble behandlet bra og han la ikke noe skjul på hva han var ute etter. Han hadde utifra ryktene nedlagt hundrevis av damer og det har jeg ikke noen problemer med å tro. Selv var ikke jeg ute etter noe mer enn puling en gang i blant, så ordningen vår fungerte utmerket siden begge visste at det ikke var noen følelser involvert. Poenget mitt er at uansett hvordan man blir involvert med folk er det alltid en mulighet for at en av partene ender opp såret - det har man ingen garanti for uansett. En ting også damer: Dersom noe ser for godt ut til å være sant, er det ofte det. Ikke alltid, men ofte;)

Skrevet

Har lest litt innenfor temaet, faktisk litt med Madammen i tillegg - og jeg finner alt litt... Unødvendig komplisert. Siden jeg har en interesse for sosialpsykologi, samt har studert psykologi, samt vært selger hvor man får kurs i kroppsspråk og menneskebehandling - så ser man fort enklere metoder.

Artig å se de som behandler jenter som ligninger. Ah, gjør hun x, da må du iverksette y, med en liten dash z og femogførti grader m.

Meh. Lær sex, bygg opp selvtilliten og prat med jenter til man ikke er redde dem lengre = win.

Mener du folk bør gjøre dette uten å lese noen form for litteratur og la hver å bygge seg opp noe teori på forhond?

Gjest Katten.
Skrevet

Mener du folk bør gjøre dette uten å lese noen form for litteratur og la hver å bygge seg opp noe teori på forhond?

Faktisk, ja.

Ved å integrere sosial kontakt, spesielt ved det motsatte kjønn, gjennom erfaringer og ta det på sparket, så vil man rett og slett bli en mer behagelig og gjennomført person.

Jeg har sett folk utvikle seg "naturlig" og gjennom pick-up-materiale. Jeg vil definitivt anbefale den naturlige måten kontra noe annet.

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, hvem faller for disse triksene egentlig? En haug av usikre valper som må ty til en oppskrytt "metode" for å få seg ett ligg. Takke seg til ordentlige mannfolk som ikke trenger å spille ett umodent spill for å greie å fungere sosialt og sjarmere jenter.

• Liker 1
Skrevet

Faktisk, ja.

Ved å integrere sosial kontakt, spesielt ved det motsatte kjønn, gjennom erfaringer og ta det på sparket, så vil man rett og slett bli en mer behagelig og gjennomført person.

Jeg har sett folk utvikle seg "naturlig" og gjennom pick-up-materiale. Jeg vil definitivt anbefale den naturlige måten kontra noe annet.

Eg vil faktisk anbefale det motsatte. Dog eg ville ikkje søkt Pick up litteraturen, eg ville søkt "dating" litteratur og "livstil" litteratur. Det står veldig mye bra i pick up litteraturen og, men eg er ikkje fan av å gjøre sosiale settinger om til rutiner og spill.

Altså eg mener å kaste en uvitende mann som ikkje har noe peiling på damer inn i noe sånt er som å be en 8ende klassing som ikkje har lært ligninger om å løse en annengrads ligning. Hvis han er veldig bevisst og på grensen til et geni finner han kanskje ut av det iløpet av noen år, men dersom han får se noen eksempler og teori på hvordan han skal gjøre det lærer han det seg VELDIG mye fortere. Slik er det med menn i slike sosiale settinger og. Selv med litteratur og teori tar det faktisk en del tid før man blir "attraktiv". Det å bruke så mye tid og energi på å lære det på egenhånd er rett og slett unødvendig spør du meg. Eg ser koffor enkelte er kritiske til pick up artists og datinguruer, men fakta er at dette er folk som har brukt årevis på å studere dette i praksis og som deler hva de har funnet ut. Det som er interresangt er jo at de mer eller mindre skriver nesten det samme, bare de formulerer seg annerledes for at det skal fremmstå som eget materiale. Eg sier ikkje at en som hadde gjort denne prossesen uten å lese teorien ikkje hadde kommet i mål og blitt en attraktiv person, for det er meget mulig med riktig miljø. Det tar rett og slett for lang tid, spesiellt når man kan mer enn halvere den tiden. De som deler ditt syn mener jo at man blir ødelagt av å lese slik toeri og eg er tildels enig, men det kommer faktisk ann på hvordan individet velger å forholde seg til matterialet.

Så tenker eg også, kordan skal man klare å bygge selvtilitt i denne settingen uten noen som helst form for teori. Greit, dersom man har flaks og får noen gode opplevelser i begynnelsen så kan jo det booste selvtilitten, men man vet jo egentlig ikkje hva som foregår. Med å lese teori får man en følelse av at man faktisk vet hva som foregår. Selv om man kanskje har helt feilt bilde på hvordan det egentlig er så hjelper det faktisk bare å tro at man selv vet det. Når man da i tilegg lykkes har man en praktisk suksess samt teoretisk suksess. Det Aristoteles kalte den gylne middelvei :). Som deg så interriserer eg meg veldig for sosioale settinger så derfor har eg lest en del på dette xD. Det har jo hjulpet veldig på damefronten og :), det skal sies.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...