Gå til innhold

Se opp for Pick Up Artist

Fremhevede innlegg

Skrevet
Tenk deg litt omda. Her snakker vi om et par hundre tusen menn som svært systematisk har testet ut alle mulig metoder og så delt resutlatene i "feltrapporter" på internett i 15 år. Tror du ikke de har et bedre empirisk grunnlag enn en forsker? Hva vet en forsker om en åpningsreplikk som funker? Nærmest ingenting. Jeg ville heller brukt en åpningsreplikk fra PUAene som har blit testet av av flere tusen menn og funnet å fungere langt bedre enn et par hundre andre åpningsreplikker som er testet ut.

Så det du egentlig sier her er at du heller ville brukt en åpningsreplikk som har vært systematisk testet ut av "profesjonelle sjekkere", enn å si noe ærlig til jenta som kommer fra deg selv og som ikke er hentet fra en metode noen andre har formulert for å garantere deg napp?

Søtt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Så det du egentlig sier her er at du heller ville brukt en åpningsreplikk som har vært systematisk testet ut av "profesjonelle sjekkere", enn å si noe ærlig til jenta som kommer fra deg selv og som ikke er hentet fra en metode noen andre har formulert for å garantere deg napp?

Søtt.

Nei, jeg bruker aldri innlærte fraser jeg bruker det bare som et eksempel på en av mange ting PUAer har en bedre forståelse for og et bedre emprisik grunnlag for å hvede enn forskere flest. Når det er sagt ser jeg overhodet ikke noe problem i å bruke en innlært åpningsreplikk for å komme i gang med en samtale om man trenger den hjelpen. Stort sett alt åpningssnakk er irrelevant pisspreik enten det er noe som bare faller inn i hodet ditt der og da eller det er en nøye planlagt ting. Det er stort sett altid svada som bare er ment å få i gang en samtale hvor man kan bli kjent med hverandre. Om man da velger en nøye utprøvd frase som andre har funnet på bare for å komme seg over det hinderet når alternativet er å ikke komme i kontakt med noen fordi man ikke klarer å finne på noe å si, alternativt å drite seg ut og bli sett stygt på 9 av 10 ganger fordi man ikke er noe flink til dette, så ser jeg ingen problemer med det. SOm dame er du velsignet med å slippe å gå bort til helt ukjente mennesker på byen å prøve å starte samtaler som svært lett ender med at du driter deg ut og blir litt ekstra ydmyket i tillegg (mange damer nyter å gni salt i såret for å føle seg ovenpå). Om rollene var byttet slik at det var du som måtte stå for å starte samtalene og gutter ikke var kjempehappy for at en dame snakket med dem slik som nå men like skeptiske og avvisende som damer på byen gjerne er så hadde ikke du brydd deg om en åpningsreplikk stammet fra noen andre bare fordi du følte det var så fantastisk viktig å si noe helt unikt og innsiktsfult til en person du ikke kjenner overhodet første gang du åpnet kjeften. Ta deg sammen og lev deg inn i andres situasjon du.

Gjest Gjest_Robotkalle_*
Skrevet

Det er vel ikke så rart at det er en gjest som reagerer om igjen og om igjen her, når jenter faller for slike triks, så gir det jo et intrykk av at jenter også er ganske så grunne, på samme måte som jenter manipulerer menn ved å la puppene henge ut, gjøre seg dumme, spille på sex, osv.

Ja, er det PUAene som er patetiske, eller damene som lar seg dåre som kalkulerbare maskiner man bare kan trykke på de rette knappene hos?

Skrevet
Det er vel ikke så rart at det er en gjest som reagerer om igjen og om igjen her, når jenter faller for slike triks, så gir det jo et intrykk av at jenter også er ganske så grunne, på samme måte som jenter manipulerer menn ved å la puppene henge ut, gjøre seg dumme, spille på sex, osv.

Ja, er det PUAene som er patetiske, eller damene som lar seg dåre som kalkulerbare maskiner man bare kan trykke på de rette knappene hos?

Ja det er litt spesielt at AFOG anklager puaene for å se på jenter som sauer etc. når hun selv falt for triksene deres. Det må jo bety at hun selv er som en sau.

Skrevet

Word.

Jeg har hatt en god del damevenner opp gjennom, men hovedvekten av venneflokken er jo selvfølgelig gutter. Det rare er at om jeg skulle rangert dem etter oppførsel og respekt ville kvinnfolka havnet bortimot helt i bunn. Noen av disse har også fortalt meg historier fra byen som får PUA-er til å bli helgener i forhold. Ellers har røkla vært særdeles flinke til å ignorere hva jeg vil, men om noen skulle trenge noe hjelp med et eller annet har de ringt og gnålt. Sjeldent vært borti gutter som ter seg slik. Nei, skal det sutres og klages over menns oppførsel får det jammen komme fra noen som har feid sin egen dør først! :)

Skrevet

PUA = Pathetic Unreliable Assholes!

Skrevet
PUA = Pathetic Unreliable Assholes!

WORD :jepp:

Det ligger jo mye "typisk kvinneforakt" i dette, men de skiller seg allikevel ut som en særdeles vemmelig gruppe.

Vi får starte med oss selv, og gjøre som gjest noen innlegg tilbake: fortelle det til alle våre venninner.

Skrevet
WORD :jepp:

Det ligger jo mye "typisk kvinneforakt" i dette, men de skiller seg allikevel ut som en særdeles vemmelig gruppe.

Vi får starte med oss selv, og gjøre som gjest noen innlegg tilbake: fortelle det til alle våre venninner.

Jep. :skratte: Med poengsystem og skikkelig rating for størrelse, utholdenhet, estetikk og hvor fort han kom. :filer:

Skrevet
Jep. :skratte: Med poengsystem og skikkelig rating for størrelse, utholdenhet, estetikk og hvor fort han kom. :filer:

:ler:

Gjest Gjest_eeeh..._*
Skrevet

nå har det seg dessverre slik at jenter elsker å ydmyke og tråkke på snille gutter når de prøver å sjekke de opp (fordi de bevisst detaljstyrer sine egne handlinger) og ser bare på lengden på junior og en frekk adferd når de bestemmer seg for om han kan pules/være kjæresteemne. Er det rart man velger å ty til pickup når man vet at man er 100 ganger bedre enn enhver badboy og fordi Verden egentlig burde vært slik at det først og fremst er de snille guttene jentene faller for! Dere som ikke har opplevd livets mørke side, har antageligvis ikke anelse om dette her, så dere stempler slike folk som desperate og lite verdt å kaste bort tiden på(akkurat som jenter tenker når de blir sjekket opp).

Skrevet
nå har det seg dessverre slik at jenter elsker å ydmyke og tråkke på snille gutter når de prøver å sjekke de opp (fordi de bevisst detaljstyrer sine egne handlinger) og ser bare på lengden på junior og en frekk adferd når de bestemmer seg for om han kan pules/være kjæresteemne. Er det rart man velger å ty til pickup når man vet at man er 100 ganger bedre enn enhver badboy og fordi Verden egentlig burde vært slik at det først og fremst er de snille guttene jentene faller for! Dere som ikke har opplevd livets mørke side, har antageligvis ikke anelse om dette her, så dere stempler slike folk som desperate og lite verdt å kaste bort tiden på(akkurat som jenter tenker når de blir sjekket opp).

Ååååååhh PLIIIIIIIS... få deg litt ryggrad! Alle de onde slemme jentene som ikke vil ha meg bu huuu.. Vel det er garantert en grunn! Se deg i speilet!

Skrevet

Ser faktisk bra ut, så det har ingenting med det å gjøre. La meg tippe: Du er en slik jente jeg beskrev i innlegget?

Skrevet (endret)

Huff, man velger om man vil bli lurt eller ikke.

Man må bare være litt mer skeptisk. Det er MANGE jenter som bare tråkker på guttene og er "onde". Og samme med gutter, vi er jevngode/jevnonde. Jenter er onde manipulerende vesner , hvis de vil! Gutter kan være det samme....

Blir du lurt, blir du lurt, gråt i noen dager.

Neste gang du er ute og leker med ilden se på brenmerket ditt og lev videre...

og -Gjest-

Ååååååhh PLIIIIIIIS... få deg litt ryggrad! Alle de onde slemme jentene som ikke vil ha meg bu huuu.. Vel det er garantert en grunn! Se deg i speilet!

Så pga at ehh skrev det han skrev skal han være stygg?

Skal jeg da forhåndsdømme deg som overfladisk bimbo?

koselig....

Men jeg sier IKKE at jeg mener du er det,,,,

Endret av -HjerterDame-
Gjest Supermimz
Skrevet

Takk for advarselen TS, og jeg føler nesten for å stikke innom desse utestedene som er nevnt bare for å oppleve en slik PUA, for få meg en liten latter altså. :)

Gjest Gjest_Maja_*
Skrevet

Altså, det er jo slett ikke bare på utesteder pick up artistene "opererer". Det skjer over alt. Om morgenen, formiddag, ettermiddag og kveld. Hvor som helst. Trikk, buss, kinokø, når man skal over et fotgjengerfelt og står og venter på grønt lys...

Noen kompiser av exen min er med i en sånn gjeng som treffes et par ganger i mnd, gir hverandre tips, deler erfaringer osv.

"Opplæringsprosessen" gikk ut på at de skulle gå og prate med minst fem random personer daglig. På gata, på butikken, busstoppet, ja hvor som helst. Bare få igang en samtale med vilt fremmede mennesker.

De skulle ringe "feil" til tre folk de ikke kjente, hver dag, og få igang en samtale på telefon...

Bare masse merkelige ting, slik at det vil falle naturlig for dem. Sånn at de faktisk KAN være seg selv. Sannsynligheten for at du vil merke at det er en pick up artist du har med å gjøre, er ganske liten.

Jeg satt og ventet på bussen her en dag. Så var det en fyr som plutselig spurte: fryser du? Har du lyst til å låne jakka mi?

Det er sånne ting de kan finne på å si. Ting som man skvetter litt av, og som man ikke venter å høre.

Skrevet

ehh, det er jo det mange gjør. Men da vil jenter starte en tråd som dette når de treffer på gutta som har tatt seg sammen. Personer som deg vil sutre uansett.

Skrevet

De er like mange forskjellige pick up artister som det er ellers. Du har de som leter etter kjærligheten, de som følger boka, de som utnytter, de som ser jenta som objekt, de som ser jenta som subjekt, du har de som driv med liggeliste, og du har de som driver med selvutvikling. Du har de ærlige, og de uærlige.

Sexomaniac.

Gjest Gjest_g19
Skrevet

Jeg kjenner jeg blir irritert på jentene i denne tråden som dømmer gutter som benytter seg av informasjonen PUA-tips kan gi. Selv om det finnes unntak (dere jenter er heller ikke unntatt blant disse unntakene), så behøver man ikke være en drittsekk fordi man leser seg opp litt på teori.

Jeg har hele livet mitt vært en bestevennine blant dere. Jeg har alltid hatt god kontakt med jenter, men gang på gang har jeg blitt plassert i vennebåsen. Etter å ha lest litt PUA-teori så har jeg endelig klart å vise jenta jeg er interessert i at jeg faktisk er interessert. Det handler ikke om å lure jentene. Jeg er fortsatt samme personen som får henne til å le, jeg har samme kvalitene som gjør at hun stoler på meg, men på grunn av PUA-stoffet så har jeg klart å vise meg som et seksuelt vesen. (Legg merke til at jeg med seksuelt vesen ikke mener at jeg er ute etter sex, men heller å endre stemningen mellom oss slik at det er en gjensidig interesse for noe mer enn et vennskapelig forhold.)Jeg har ingen intensjoner om en tøm & røm situasjon, jeg er ute etter et fast forhold. Jeg har bare fått hjelp til å vise den siden av meg som jeg har lite erfaring med. Rett og slett vise jenta at jeg har andre kvaliteter enn å bare være en god lytter som kan utnyttes.

Selv om jeg ikke er glad i navnet Pick Up Artist, så kan man ikke nekte for at de har gode tips i forhold til kroppsspråk og til hvordan man skal tolke en situasjon. (Noe mange av oss gutter ikke har som en født egenskap.)

Nei jenter, ikke se på alt PUA-stoff som djevelens verk for å utnytte dere. Heller se på det som et hjelpemiddel for selvutvikling slik at selv oss "dumsnille gutter" kan vise hvem vi faktisk kan være for dere.

G19

Skrevet

Jeg tar forresten gjerne imot konstruktiv kritikk på hvorfor det jeg/vi gjør er galt, så lenge det ikke er snakk om å utnytte jentene. (I slike tilfeller er jeg helt enig i at begge kjønn kan være drittsekker.)

G19

Gjest jente87
Skrevet

Dere jenter som tviler sånn på PUA, er dere teite i pappen? Dere må jo nesten være det. Hvis det ikke funker, hvorfor driver en haug av gutter med det?

Blææh, noen ganger blir jeg bare så oppgitt på jenter, mange av dere klarer ikke å se større på ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...