Gå til innhold

Se opp for Pick Up Artist

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mabel_*
Skrevet

Stakkars mannfolk! Hehehehe :legrine: For et liv?

Skrevet

Om det en fyr som virker som han kan de beste replikkene å vet hva han skal si så er det usannsynelig at det er første gangen han gjør dette. Det er vel den eneste indikasjonen dere kan ha på en PUA.

Skrevet
Om det en fyr som virker som han kan de beste replikkene å vet hva han skal si så er det usannsynelig at det er første gangen han gjør dette. Det er vel den eneste indikasjonen dere kan ha på en PUA.

Åneida, vi har heldigvis flere indikasjoner enn som så! Selv de som har vært i gamet en stund har sine favoritteknikker som går igjen, og disse er lette å dra kjensel på bare man vet hva man skal se etter!

De som er lettest å gjennomskue er:

Peacocking: Gutten har på seg noe spesielt, han skiller seg ut. Ikke alle PUAer bruker denne teknikken, men noen gjør det. Eksempler kan være: Prangende/spesielle klokker, belter, smykker. Hatter, sko i en knall farge o.l. Jeg har til og med møtt PUAer som har gått på byen med svart neglelakk.

Trust-testing: "Stoler du på meg?", vanligvis etterfulgt av et eller annet merkelig stunt dersom du sier ja. Og ofte sier vi jenter ja, rett og slett fordi vi er nysgjerrige på hvorfor han lurer på det. Spør han deg om dette bør du være skeptisk!

Negging: Han sier noe til deg som ikke er direkte slemt, men som kan tolkes negativt og som kan få deg til å bli usikker/ukomfortabel.

For eksempel: "Du kommer deg ikke ut så ofte eller?", "du har rusk i øret", "du spytta på meg (altså mens du snakket)" osv.

Push-pulling: Han gir deg noe, og trekker det tilbake igjen. Kan være fysisk (altså ved å trekke deg mot seg for en klem/sitte på fanget/kyss osv. for så å skyve deg vekk igjen) eller i form av et kompliment.

Eksempel: "Fin kjole! (Kompliment) Har sett skikkelig mange med lik! (ugjyldiggjør kompliment)", "Så myke hender du har. De er litt svette".

Merkelige åpningskomentarer: Eller Openers som de selv kaller det. Normale gutter sier kanskje hei etterfulgt av hva de heter eller noe annet passende, mens en PUA åpner med hva som helst. Se opp for merkelig utsagn ("Jeg liker salat") og merkelige spørsmål som ikke synes å være relatert til noe ("hvor kaldt er det i dag?").

Psykologiske "tester" og overnaturlige evner: Han sier at han skal ta en test eller øvelse på deg, som skal fortelle ham masse om deg. Trylletriks, magi og ESP er også populært!

Eksempelvis: Mentaliseringstester som "the cube" o.l. (forestill deg en kube. Hvor stor er kuben osv. osv.), og tankelesnings-teknikker (tenk på et nummer mellom 1 og 10...).

Han spør deg "har du lyst til å kysse meg?". Denne teknikken er tatt rett fra hovedpersonen i "The Game" (Mystery), flaut å falle for...

En PUA vil selvsagt ikke bruke alle disse teknikkene på en gang. En erfaren PUA vil selvsagt heller ikke lire av seg ferdiglagde regler på rekke og rad, det vil falle mer naturlig for ham.

Men det er fortsatt ikke sånn at det bare er ferske nybegynnere som bruker disse teknikkene heller, tross i hva som hevdes av diverse PUAer her. Det er slike teknikker som er kjernen i spillet, og så lenge han spiller spillet vil det være mulig å ta ham på det. Man må bare være litt ekstra bevisst på samtalens form. Og det hjelper å ha hørt om det før.

Skrevet

Peacocking er jo bare lættis, folk som kommer med blomster i håret osv. Da skjønner jeg at det kan bli bra underholdning om jeg holder meg i nærheta :gjeiper:

Negging synes jeg er unødvendig, men er jo mange som driver med det tydeligvis.

Jeg vet ikke om jeg er enig i at det der er kjernen i spillet for det er jo mange metoder. Jeg begynte når jeg var 18, men leste ikke noe om dette før i fjord sommer. Det jeg kan relatere meg til er mer naturlig spill om man kan kalle det for det. Gjør ting som faller meg inn og tar ting på sparket etter hvordan jenta ser ut, hva hu har på seg, situasjonen rundt osv og synes det funker best.

Fordyper meg i David-X nå, men vet ikke om damene er klar for noe slikt :ler:

Gjest Don Johan
Skrevet

Dette er grunnen til at gutter begynner med pickup:

Foreningen Mot Luremus

Og dere jenter ække det grann bedre:

Blogg: Walk of Shame

---

Forresten, TS... Det er mange jenter som er fornøyde med å være FB. Begge parter er da fri til å møte andre eller også ha flere faste partnere. For øvrig er det en øvre grense for hvor mange det går an å ha tid til samtidig uansett.

Og jepp, vi gjør det for å PULE. Men tilfeldigvis kreves det to for å danse tango. Er du en kjip kar, blir det heller ingen dans. For øvrig er det ingen ende på hvor mange rare fetisjer både gutter og jenter har. Bare å stikke en tur innom Cat People i Oslo, det, for eksempel.

At DU ikke kan forstå det, TS, viser jo bare hvor dømmende du er.

Og forresten, noen av oss går også på andre steder enn Dr Jekyll, Fridays og Åpen Bar... :lur:

---

Gjest L, noen tapere bruke teite props for å skille seg ut. De kule lærer seg heller hvordan de skal forbedre sin STIL.

Teite "PUAs" bruker historier fordi de trenger en krykke og fordi de ikke har gidda å lære seg det som er VIKTIG, nemlig å være normal. Kule sjekkere skjønner at det ikke holder å lære seg en teit sjekkelinje, men at man virkelig må gjøre noe med seg selv for å bli genuint kul.

---

For øvrig, hvorfor er det alltid jentene som sitter igjen med "knust hjerte og er rundlurt". Det er det verste TULLET jeg har hørt på lenge. Er nok like mange gutter som sitter igjen dagen derpå og blir ignorert på telefonen når de ønsker å møtes på ny. Så sitter de der med knust hjerte og tenker "Faen, jeg var visst ikke bra nok for henne..."

Siste jenta som var innom på fest fortalte gladelig hvordan hun hadde vært utro mot kjæresten som var i militæret. Seinere på kvelden dro hun hjem med en ny kar. Men det er jo bare "ludder" som gjør sånt! FEIL! Det er mange av dere som gjør dette, bare fyren er bra nok og dere vet at dere kan komme unna med det.

Skal gi dere "rundlurt og knust hjerte", jeg... :nei:

---

Men for å avslutte litt mer gledelig... At gutter lærer mer av det sosiale spillet dere har en medfødt fordel i, er bare positivt. De aller fleste av disse er veldig snille karer som bare er på utkikk etter en kjæreste, men ikke helt vet hvordan.

Joda, er mye teit PU-litteratur der ute, men den virkelig gode litteraturen lærer faktisk menn hvordan de skal bli mer normale og kjekke. Hehe, men noen triks må det jo være. Tipper dere har et par triks selv. ;)

---

Jo, en sist ting... Møtte ei jente ute. Vi dro hjem til meg. Men da ting ble heite sa hun at hun bare kom til å gjøre det med meg om vi ble kjærester. Så jeg svarte som sant var at "Sorry, jeg kan ikke ha kjæreste akkurat nå." Hun sa "Da går det ikke." "Jaja", svarte jeg, "Da blir det vel ikke noe mer i kveld". Men da hoppet hun på meg, rev av meg klærne og pulte meg så hardt at det nesten føltes ut som et overgrep... Så hvem lurte hvem?

Hilsen "PUA" (eller hva enn du nå kaller det) som ikke bruker en eneste av teknikkene AFOG listet opp.

Gjest Gjest_hihi_*
Skrevet
Dette er grunnen til at gutter begynner med pickup:

Foreningen Mot Luremus

Og dere jenter ække det grann bedre:

Blogg: Walk of Shame

---

Forresten, TS... Det er mange jenter som er fornøyde med å være FB. Begge parter er da fri til å møte andre eller også ha flere faste partnere. For øvrig er det en øvre grense for hvor mange det går an å ha tid til samtidig uansett.

Og jepp, vi gjør det for å PULE. Men tilfeldigvis kreves det to for å danse tango. Er du en kjip kar, blir det heller ingen dans. For øvrig er det ingen ende på hvor mange rare fetisjer både gutter og jenter har. Bare å stikke en tur innom Cat People i Oslo, det, for eksempel.

At DU ikke kan forstå det, TS, viser jo bare hvor dømmende du er.

Og forresten, noen av oss går også på andre steder enn Dr Jekyll, Fridays og Åpen Bar... :lur:

---

Gjest L, noen tapere bruke teite props for å skille seg ut. De kule lærer seg heller hvordan de skal forbedre sin STIL.

Teite "PUAs" bruker historier fordi de trenger en krykke og fordi de ikke har gidda å lære seg det som er VIKTIG, nemlig å være normal. Kule sjekkere skjønner at det ikke holder å lære seg en teit sjekkelinje, men at man virkelig må gjøre noe med seg selv for å bli genuint kul.

---

For øvrig, hvorfor er det alltid jentene som sitter igjen med "knust hjerte og er rundlurt". Det er det verste TULLET jeg har hørt på lenge. Er nok like mange gutter som sitter igjen dagen derpå og blir ignorert på telefonen når de ønsker å møtes på ny. Så sitter de der med knust hjerte og tenker "Faen, jeg var visst ikke bra nok for henne..."

Siste jenta som var innom på fest fortalte gladelig hvordan hun hadde vært utro mot kjæresten som var i militæret. Seinere på kvelden dro hun hjem med en ny kar. Men det er jo bare "ludder" som gjør sånt! FEIL! Det er mange av dere som gjør dette, bare fyren er bra nok og dere vet at dere kan komme unna med det.

Skal gi dere "rundlurt og knust hjerte", jeg... :nei:

---

Men for å avslutte litt mer gledelig... At gutter lærer mer av det sosiale spillet dere har en medfødt fordel i, er bare positivt. De aller fleste av disse er veldig snille karer som bare er på utkikk etter en kjæreste, men ikke helt vet hvordan.

Joda, er mye teit PU-litteratur der ute, men den virkelig gode litteraturen lærer faktisk menn hvordan de skal bli mer normale og kjekke. Hehe, men noen triks må det jo være. Tipper dere har et par triks selv. ;)

---

Jo, en sist ting... Møtte ei jente ute. Vi dro hjem til meg. Men da ting ble heite sa hun at hun bare kom til å gjøre det med meg om vi ble kjærester. Så jeg svarte som sant var at "Sorry, jeg kan ikke ha kjæreste akkurat nå." Hun sa "Da går det ikke." "Jaja", svarte jeg, "Da blir det vel ikke noe mer i kveld". Men da hoppet hun på meg, rev av meg klærne og pulte meg så hardt at det nesten føltes ut som et overgrep... Så hvem lurte hvem?

Hilsen "PUA" (eller hva enn du nå kaller det) som ikke bruker en eneste av teknikkene AFOG listet opp.

Hahahahah.. PUA du liksom.. Lille lure gutt

:skratte:

Skrevet

"Pick Up Artists" lider ofte av en graverende mangel på empati og evne til å knytte bånd med kvinner, gjerne kombinert med lav sosial IQ. De klarer riktignok å manipulere seg til sex, men noe dypere forhold som forutsetter kjærlighet er de sjelden i stand til å forholde seg til.

Overaskende ofte nærer de intense, negative følelser for kvinner, til tross for at de bruker store deler av sin tid og energi på å komme i kontakt med dem. Mange Pick Up Artists bruker disse metodene som en slags hevntokt mot kvinner, og ser ut til å tro at ved å lure noen til sengs vinner de en slags seier over dem. De innser sjelden at nederlaget ligger hos dem selv, i det de faktisk må manipulere et annet menneske for i det hele tatt å oppnå kontakt med vedkommede.

Det hele er ganske tragisk og stakkarslig, og man kan ikke annet enn å synes synd på de som blir hektet på det. Når den eneste måten man klarer å nærme seg kvinner på er med kalkulerende, kyniske triks og knep, sier det seg selv at man vil få store problemer med å finne en ektefelle/partner å bli gammel med. :riste: PUA kan for usikre, pubertale guttevalper virke spennende og kult, men faktum er at det er en ensom og selvdestruktiv vei å gå...

Skrevet

Hey, en tråd om meg jo! ;) Var faen meg på tide.

Jeg er et av mange bevis på at PUA er megaeffektivt, og kan skaffe deg praktisk talt en hvilken som helst dame man måtte ønske. Modeller, kjendiser, gifte damer, forelska damer... you name it. Med den rette metoden har ikke dama en sjanse. På en god uke har jeg ny dame hver kveld (dersom jeg gidder). Jeg knuller dem, kicker dem ut etterpå, og går videre. Kjapt og effektivt.

Man tilpasser metoden etter dama, og det er ikke slik at man lirer av seg en liste innøvede kommentarer. Når man har vært noen runder i gamet tar man det på feelingen og improviserer og tilpasser, det ligger i ryggmargen. Toppdamene, 10'erne, krever andre metoder enn f.eks 8'ere, som igjen krever andre metoder enn 5'ere, osv. Hvordan dama ser ut (noe som alltid påvirker selvtilliten deres) er en god indikator på hva slags metode man bør velge.

Selv velger jeg meg stort sett kun ut 9'er- og 10'er-damer, siden jeg forlengst spiste meg mett på middelmådige, sjuskete, "vanlige" jenter. For de som er ferske i gamet derimot er de stygge damene gode treningsobjekter siden de nærmest trygler deg om å bli knulla, og er takknemlige for enhver kontakt med en interessant mann.

Forøvrig, hva damehat angår: Personlig elsker jeg damer! Det vil si, jeg elsker kroppene deres (de fine av dere, vel og merke) - hva som befinner seg inne i huene på dere høner er derimot ikke videre imponere, men heldigvis er damene jeg knuller opptatt av andre ting enn å forsøke å snakke med meg.

Det flotte med PUA er at det sparer deg for det dritkjedelige venneopplegget enkelte damer insisterer på å drive med. Man siler kjapt ut de pulbare, og etterlater resten til de notoriske tøflene som alltid kjører seg fast i vennesonen. Dere damer har tydeligvis endelig oppdaget at menn er langt bedre venner enn kvinner (det kommer klart frem både her på forumet og i real life), men det dere ikke forstår er at de fleste av disse mennene som leker bestevenninna deres hadde skamknulla dere dersom de bare hadde hatt ballene til å faktisk gjøre det. Kvinnfolk er verdiløse som venner. Til vennskap har man kamerater, og til kroppslig forlystelse og tømming har man damer fisket opp med PUA-metoder. ;)

Skrevet

Hehe, utrolig disgusting Alpha, men forfriskene med en PUA som endelig sier det som det er og ikke pakker det hele inn i moral og æreskoder og rosa sukkerspinn!

Håper forøvrig pikken din detter av.

Skrevet
Håper forøvrig pikken din detter av.

:ler:

Skrevet
Åneida, vi har heldigvis flere indikasjoner enn som så! Selv de som har vært i gamet en stund har sine favoritteknikker som går igjen, og disse er lette å dra kjensel på bare man vet hva man skal se etter!

De som er lettest å gjennomskue er:

Peacocking: Gutten har på seg noe spesielt, han skiller seg ut. Ikke alle PUAer bruker denne teknikken, men noen gjør det. Eksempler kan være: Prangende/spesielle klokker, belter, smykker. Hatter, sko i en knall farge o.l. Jeg har til og med møtt PUAer som har gått på byen med svart neglelakk.

Trust-testing: "Stoler du på meg?", vanligvis etterfulgt av et eller annet merkelig stunt dersom du sier ja. Og ofte sier vi jenter ja, rett og slett fordi vi er nysgjerrige på hvorfor han lurer på det. Spør han deg om dette bør du være skeptisk!

Negging: Han sier noe til deg som ikke er direkte slemt, men som kan tolkes negativt og som kan få deg til å bli usikker/ukomfortabel.

For eksempel: "Du kommer deg ikke ut så ofte eller?", "du har rusk i øret", "du spytta på meg (altså mens du snakket)" osv.

Push-pulling: Han gir deg noe, og trekker det tilbake igjen. Kan være fysisk (altså ved å trekke deg mot seg for en klem/sitte på fanget/kyss osv. for så å skyve deg vekk igjen) eller i form av et kompliment.

Eksempel: "Fin kjole! (Kompliment) Har sett skikkelig mange med lik! (ugjyldiggjør kompliment)", "Så myke hender du har. De er litt svette".

Merkelige åpningskomentarer: Eller Openers som de selv kaller det. Normale gutter sier kanskje hei etterfulgt av hva de heter eller noe annet passende, mens en PUA åpner med hva som helst. Se opp for merkelig utsagn ("Jeg liker salat") og merkelige spørsmål som ikke synes å være relatert til noe ("hvor kaldt er det i dag?").

Psykologiske "tester" og overnaturlige evner: Han sier at han skal ta en test eller øvelse på deg, som skal fortelle ham masse om deg. Trylletriks, magi og ESP er også populært!

Eksempelvis: Mentaliseringstester som "the cube" o.l. (forestill deg en kube. Hvor stor er kuben osv. osv.), og tankelesnings-teknikker (tenk på et nummer mellom 1 og 10...).

Han spør deg "har du lyst til å kysse meg?". Denne teknikken er tatt rett fra hovedpersonen i "The Game" (Mystery), flaut å falle for...

En PUA vil selvsagt ikke bruke alle disse teknikkene på en gang. En erfaren PUA vil selvsagt heller ikke lire av seg ferdiglagde regler på rekke og rad, det vil falle mer naturlig for ham.

Men det er fortsatt ikke sånn at det bare er ferske nybegynnere som bruker disse teknikkene heller, tross i hva som hevdes av diverse PUAer her. Det er slike teknikker som er kjernen i spillet, og så lenge han spiller spillet vil det være mulig å ta ham på det. Man må bare være litt ekstra bevisst på samtalens form. Og det hjelper å ha hørt om det før.

Med unntak av push pull, som er en flørteteknikk som alle gutter OG jenter jeg har møtt i mitt liv bruker når de flørter, så benyttes ikke en eneste av de tingene du nevner av folk som Cosy, Juggler, David Wygant, Aaron Sleazy og en hel haug med andre PUAs. Det du beskriver er Mystery method og Styles pickup stil. Denne er veldig utbredt, men overhodet ikke enerådende og noe svært mange går bort fra når de har vært en stund i gamet. Det finnes også en lang rekke andre metoder som baserer seg på det man kaller natural game som er helt umulige å gjennkjenne. Jeg har lest flere ganger om folk som praktiserer Mystery method som sier de er blitt gjennkjent, men jeg har aldri hørt om noen som praktiserer de andre nevnte metodene som har blitt gjenkjent.

Forøvrig er negging noe en lange rekke naturlig begaved sjekker bruker. Warren Beaty for eksempel bruker mye negs. Trust testing er vel også til dels noe mange naturals benytter seg av.

Skrevet

Hei, jeg er håpløs på sjekking og har dårlig selvtillit. Kunne godt tenkt meg å lese meg opp på temaet. Men hvilken bok bør jeg begynne med for å bli bedre på sjekking og bygge selvtillit? :) takk for svar

Skrevet
Hei, jeg er håpløs på sjekking og har dårlig selvtillit. Kunne godt tenkt meg å lese meg opp på temaet. Men hvilken bok bør jeg begynne med for å bli bedre på sjekking og bygge selvtillit? :) takk for svar

Jeg liker veldig godt Juggler. Charismaarts.com. Timmy Swagger er goså strålende underviser veldig likt som Juggler, men mer fokus på kroppspråk.

Aaron Sleazy har også veldig mye bra å si. Akkurat det han gjør vil nok være for vanskelig (enda så utrolig enkelt det er) i begynnelsen, men du kan få en god del innsikt av det. Han har dessuten mye å si om hvordan man skal tilnærme seg hele prosjktet og om hva som er galt med mye av PUA industrien og jeg tror det kan være viktig å lese den.

Les Også Styles artikkel om social robots som du sikkert vil komme over ett eller annet sted.

Jeg tror David Wygant kan være et ok sted å starte også uten at jeg kjenner så godt til ham.

Skrevet

Når jeg leser om slikt kvasivitenskaplig, sosiobiologisk psychotull er jeg sjeleglad for at jeg ikke omgås tapere som dere... :) Takke meg til voksne, ekte menn med normale verdier!

Skrevet
Når jeg leser om slikt kvasivitenskaplig, sosiobiologisk psychotull er jeg sjeleglad for at jeg ikke omgås tapere som dere... :) Takke meg til voksne, ekte menn med normale verdier!

Ja, takk gud for at jeg er i et forhold og ikke trenger å bli paranoid for å falle for en PUA på by'n. :ler:

Annonse
Gjest Gjest_Cecilie_*
Skrevet
:Nikke: Dette er menn som bør unngås ja. Makan til empatiløse, barnslige idioter skal man lete lenge etter.. Ikke rart de fleste av dem aldri klarer å få et forhold til å fungere! Synes nesten litt synd på dem, som må manipulere andre for i det hele tatt å få kontakt med noen.
Skrevet

Kvasivitenskapelig? Hva PUAene sier er langt riktigere enn hva vitenskapsmenn tror om dette da PUAene har prøvd ut ekstremt grundig all verdens forskjellige måter å gjøre dette på og kommet frem til hva som faktisk fungerer. Hva forskere ut fra små sosialpsykologiske eksperimenter har kommet frem til er slik sett uinteresant og sier langt mindre om virkeligheten. Uansett så stemmer det jeg har lest av forskning og det jeg har lest av PUA ting svært godt over ens.

Skrevet
Kvasivitenskapelig? Hva PUAene sier er langt riktigere enn hva vitenskapsmenn tror om dette da PUAene har prøvd ut ekstremt grundig all verdens forskjellige måter å gjøre dette på og kommet frem til hva som faktisk fungerer. Hva forskere ut fra små sosialpsykologiske eksperimenter har kommet frem til er slik sett uinteresant og sier langt mindre om virkeligheten. Uansett så stemmer det jeg har lest av forskning og det jeg har lest av PUA ting svært godt over ens.

Graver man dypt nok i enkelte sosiobiologers "vitenskaplige" forskningsraporter finner man sikker noe som kan støtte opp om disse patetiske sjekketriksene ja, men de fleste oppegående mennesker vil nok heller sette sin lit til utdannede seriøse forskere enn selverklærte Don Juan'er som skryter av hvor mange damer de klarer å lyve seg til sengs med. :fnise:

Skrevet
Graver man dypt nok i enkelte sosiobiologers "vitenskaplige" forskningsraporter finner man sikker noe som kan støtte opp om disse patetiske sjekketriksene ja, men de fleste oppegående mennesker vil nok heller sette sin lit til utdannede seriøse forskere enn selverklærte Don Juan'er som skryter av hvor mange damer de klarer å lyve seg til sengs med. :fnise:

Tenk deg litt omda. Her snakker vi om et par hundre tusen menn som svært systematisk har testet ut alle mulig metoder og så delt resutlatene i "feltrapporter" på internett i 15 år. Tror du ikke de har et bedre empirisk grunnlag enn en forsker? Hva vet en forsker om en åpningsreplikk som funker? Nærmest ingenting. Jeg ville heller brukt en åpningsreplikk fra PUAene som har blit testet av av flere tusen menn og funnet å fungere langt bedre enn et par hundre andre åpningsreplikker som er testet ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...