Gå til innhold

Pupper og ryggproblemer


Felicia

Anbefalte innlegg

Har et lite spørsmål. Jeg har i en lengre periode slitt med nakke og skuldre, er veldig "stiv" og har vondt i muskulaturen.

Nå har jeg gått til fysioterapeut i noen mnd nå og han "knekker" meg og masserer. Det hjelper mye, men jeg blir liksom aldri helt bra.

Jeg har det de fleste vil kalle ganske store pupper (80FF) og jeg lurer på om det kan være noen sammenheng med det da jeg har hørt at mange med større pupper får rygg og nakke problemer.

Er det noen her som har dette problemet?

Hvordan "kjennes" det ut?

Skal spørre min fysioterapeut om temaet, men tenkte jeg kunne høre andres erfaringer først. Nesten anonym på internett er litt mindre "flaut"enn å spørre min mannlige og litt blyge fysioterapeut :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert derfor.

"ganske store pupper"!! Nei, du-du har STORE pupper. Jeg har 70 E, og de er store.

Jeg har betennelse ved vesnstre skulderblad, og dårlig holdning. Synker liksom sammen. Føles bedre å rette seg, men det er så slitsomt så det går ikke i lenden. Fikk anvisning for fysioterapi, men kom aldri så langt. Elsker å bli massert skikkelig hardt der.

Kan også bli sliten i et slags bånd fra skulderblad til skulderblad.

Har lovet Suzy at jeg skal snakke med legen om brystreduksjon neste gang jeg er der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får spenninger i nakke og skuldre, og mellom skulderbladene som blokkere sirkulasjonen til armene. Det kjennes ut som om armene "visner" litt, og får veldig lett antydning til prikking når jeg i ligger på siden (samme arm som siden jeg ligger på.

Synes det hjelper litt å gå uten bh hjemme alene, så får i hvert fall skuldrene fri fra bh stroppene en liten stund.

Min bh størrelse varierer litt fra merke til merke, men er fra 75DD-75F ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lovet Suzy at jeg skal snakke med legen om brystreduksjon neste gang jeg er der...

Og jeg har lovt Donpedro at jeg skal snakke med legen min :wink:

Jeg tror sikkert det har en sammenheng med store og tunge pupper Felicia. Jeg er stor sjøl (70/75 FF/G) og går regelmessig hos ei massørdame (skal dit i dag) som letter på spenninger i ryggen og nakken min. Jeg har mye stiv nakke og vondt i øverste del av ryggen - massasjen hjelper, men det hadde vært greit å løse prblemet en gang for alle :-?

Det er trossalt noen kilo ekstra å bære på... :roll:

Snakk med fysioterapeuten din om det du! Det er ikke flaut!!

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får spenninger i nakke og skuldre, og mellom skulderbladene som blokkere sirkulasjonen til armene. Det kjennes ut som om armene "visner" litt, og får veldig lett antydning til prikking når jeg i ligger på siden (samme arm som siden jeg ligger på.

Slike problemer har jeg også... Våkner i perioder om natta av at jeg ikke har sirkulasjon i armene...

Suz :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt trøst i at flere har det på samme måte. Jeg trodde i det lengste at det skyldtes stressnakke eller noe, men måtte omsider innse at det nok var et puppe-problem :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det hjelper definitivt å svømme mye. Jeg svømmer jevnlig og det løser opp my, og styrker armer, bryst, rygg og nakke. Anbefales.

Suz :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ikke unner andre dette, så er jeg glad vi er flere i samme båt.

Jeg har investert i noen nye BH-er med superstøtte (Noen som vet hva som er forekjellen på FF-Cup og G-Cup?) og medlemsskap i SATS der jeg skal trene opp rygg og mage for å få bedre holdning og mindre plager...

*stolt*

Så få jeg bare håpe at jeg ikke sklir over i å være "støttemedlem" :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G-cup er hakket større enn FF (du vet lista er omtrent sånn; AA,A,B,C,D,DD,E,F,FF,G,H,HH,J,JJ (aldri hørt om større)).

Det hjelper å trene, men det er dessverre vanskelig å trene noe som involverer hopping - av naturlige årsaker. Skal begynne trening selv - i tillegg til svømminga - denne høsten, så kanskje det blir operasjon på meg etterhvert *håpe*

Suz - felles skjebne er faktisk en trøst :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suz - kjenner igjen det med hoppingen ja :ler:

Jeg har funnet en veldig bra treningsmodul hos Sats som heter Mage & Rygg modul. Treningen går på å styrke mage og rygg muskulatur slik at man får en bedre holdning og i tillegg så får jeg bevegd og trent de områdene som blir stive og såre.

All treningen foregår på matte på gulv og det er kjempelett og tilpasse øvelsene etter eget nivå. Jeg var kjempesliten da jeg kom ut derfra, men det kjentes godt og jeg følte meg mye bedre i muskulaturen. Nå har jeg bare vært der to ganger, så jeg har jo ikke den lange erfaringen, men jeg kan jo "rapportere" når jeg har holdt på en stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...