Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 Jeg har vært syk med svineinfluensa i 7 dager. Har ikke feber lenger, og allmenntilstanden er bedre. Men jeg hoster fortsatt mye. Er det fortsatt smittsomt siden jeg hoster, eller kan jeg gå på jobb i morgen siden jeg føler meg frisk sånne ellers? Har ringt to forskjellige legevakter og fikk to forskjellige svar...
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #2 Skrevet 8. november 2009 Det siste jeg leste er at du skal holde deg hjemme i 24 timer etter at du er blitt symptomfri.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #3 Skrevet 8. november 2009 Men er kun hoste et symptom? Eller teller jeg som frisk fra viruset da?
Essie_ Skrevet 8. november 2009 #4 Skrevet 8. november 2009 Hoste kan henge igjen lenge etter et virus. Som ved en vanlig forkjølelse - kroppen bekjemper viruset som regel i løpet av 3-5 dager, men hosten kan henge igjen i flere uker. Men jeg ville nok holdt meg hjemme minst et døgn etter at feberen ble borte. Og hvis hosten din er plagsom, kanskje lenger.
Sissan Skrevet 8. november 2009 #5 Skrevet 8. november 2009 Mener jeg leste at den smitter 6 dager etter utbrudd, og at det er derfor vi skal være hjemme i 7 dager...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå