Gjest Agurkolat Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 (endret) Hei! Eg er ei ungjenta på 18 år som lurar på kor mykje eg kunne tatt for desse maleria/teikningane hvis eg skulle ha solgt dei! Er fattig student langt heimatt frå, så treng litt ekstra penger. MALERIER Maleriene er malt på treplater, nesten ein meter høge. Akryl. http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-sn...8_4081375_n.jpg http://photos-h.ak.fbcdn.net/photos-ak-sf2...113314_3236.jpg http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-sn...9_1298673_n.jpg http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-sn...6_2442592_n.jpg TEIKNINGAR Teikna på teiknepapir, tynt. Størrelse A4, blyant. http://agurkolat.blogg.no/images/293255-2-1253921993112.jpg http://agurkolat.blogg.no/images/293255-2-1253921899035.jpg http://agurkolat.blogg.no/images/293255-2-1253921796998.jpg Er takknemmeleg for alle svar! Innlegget er endret iht KGs regler. Bond, mod Endret 8. november 2009 av Bond
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #2 Skrevet 8. november 2009 Maleriene, fargene og mønstrene er ikke min stil i det hele tatt, så det vet jeg ikke hvordan jeg skulle prissatt.. Et sted mellom 500-1000 kroner kanskje? Selv om jeg ikke liker dem, betyr det ikke at ingen gjør det. En god ide kan være å legge ut alt på Finn.no og skriv at du ønsker deg bud, og se hva som skjer. Håper du lykkes.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #3 Skrevet 8. november 2009 Maleriene er heller ikke min stil. Litt vel fargerike og alt for store. Enig med den over om å legge de ut på Finn. Kanskje du kan male noen som er mindre i str. og færre farger på samme bilde. Tegningene er enkle og greie, men kanskje litt vanskelig motiv å selge. Det er mange som liker flere små bilder i sammme stil på samme vegg, kanskje en ide for deg å lage små serier på 3-4 bilder, hvor et er kanskje A4 og noen er mindre. Lykke til!
Gjest Raptuza Skrevet 8. november 2009 #4 Skrevet 8. november 2009 Kva med å gje vekk i julepresang, burdag eller bryllup? Artig gave få, og svært personleg. Kan kansje og bli verdifulle etterkvart, kven veit.....??
Gjest Agurkolat Skrevet 9. november 2009 #5 Skrevet 9. november 2009 Takk for svar Tenker det at eg bør setta ein minstepris på minst 1000 kr pr. maleri. I forhold til pris på materialar og maling + arbeidstid så er da rimeleg.
Gjest Gjest_Milli_* Skrevet 10. november 2009 #6 Skrevet 10. november 2009 Takk for svar Tenker det at eg bør setta ein minstepris på minst 1000 kr pr. maleri. I forhold til pris på materialar og maling + arbeidstid så er da rimeleg. synes det var en høy pris, tror jeg villa ha satt en lavere pris når du er i nybegynner fasen
Tante Skrevet 10. november 2009 #7 Skrevet 10. november 2009 mye mye mindre enn du tror. Får helt sjokk over hva kunststudenter priser maleriene sine med. Var på ei utstilling der ei hadde brukt samme sjablongen og laga 15 nesten like motiver i 20x20lerret og det skulle hun altså ha 2000,-/stk for. Materialkostnader x 3 er det maskimale man kan ta, vil jeg si.
Gjest Agurkolat Skrevet 10. november 2009 #8 Skrevet 10. november 2009 mye mye mindre enn du tror. Får helt sjokk over hva kunststudenter priser maleriene sine med. Var på ei utstilling der ei hadde brukt samme sjablongen og laga 15 nesten like motiver i 20x20lerret og det skulle hun altså ha 2000,-/stk for. Materialkostnader x 3 er det maskimale man kan ta, vil jeg si. Så lenge ein kallar seg kunststudent så kan ein ta mykje. Synes da er sjukt at slike bilete blir solgt for godt over 2000-3000 pengar. Ikkje er da noko sjel i dag, og lett og laga er da og..
Tante Skrevet 10. november 2009 #9 Skrevet 10. november 2009 vel...personlig synes jeg det er like "lett" å lage slike bilder du gjør som det der. Mange farger er ikke ensbetydende med høyere nivå, nødvendigvis. Men jeg skal være enig i at priser på kunst ofte er latterlige. Som et bokstavelig svar vil jeg si at du kan ta max. 500,- for maleriene og kanskje 20,- for blyanttegningene.
Gjest No wonder woman Skrevet 10. november 2009 #10 Skrevet 10. november 2009 Enig med dem som sier at du ikke kan ta så mye. Jeg synes du er flink, men opplever at "alle" maler for tiden. Så føler at det er kjøpers marked, da det flommer over av malerier.
Gjest Agurkolat Skrevet 10. november 2009 #11 Skrevet 10. november 2009 Enig med dem som sier at du ikke kan ta så mye. Jeg synes du er flink, men opplever at "alle" maler for tiden. Så føler at det er kjøpers marked, da det flommer over av malerier. Er grusomt mange som maler nu ja. Har eigentleg ikkje lyst til å selga maleria mine, men hvis eg får ein sjangs til da, så gjer eg no da Heller mat på bordet enn maleri på vegg!
Concertina Skrevet 10. november 2009 #12 Skrevet 10. november 2009 Så lenge ein kallar seg kunststudent så kan ein ta mykje. Synes da er sjukt at slike bilete blir solgt for godt over 2000-3000 pengar. Ikkje er da noko sjel i dag, og lett og laga er da og.. Helt ærlig så synes jeg det er langt høyere kunstnerisk verdi over det bildet du linker til enn de du maler.
Gjest Agurkolat Skrevet 10. november 2009 #13 Skrevet 10. november 2009 Helt ærlig så synes jeg det er langt høyere kunstnerisk verdi over det bildet du linker til enn de du maler. Me har no alle forskjellege meiningar og smak, og da er no flott Har prøvd meg før på noko som er litt mindre abstrakt enn da eg linka til, når eg var inni ein heilt anna "maleperiode" for nokre år sida. Slik som desse,detta og detta.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #14 Skrevet 10. november 2009 Så lenge ein kallar seg kunststudent så kan ein ta mykje. Synes da er sjukt at slike bilete blir solgt for godt over 2000-3000 pengar. Ikkje er da noko sjel i dag, og lett og laga er da og.. Å - det bildet var fint! Det kunne jeg gjerne hatt på veggen. Me har no alle forskjellege meiningar og smak, og da er no flott Har prøvd meg før på noko som er litt mindre abstrakt enn da eg linka til, når eg var inni ein heilt anna "maleperiode" for nokre år sida. Slik som desse,detta og detta. Det siste bildet synes jeg ikke er så aller verst. Men jeg forstår ikke helt hvor du vil Agurkoblat. Det virker som om du trives med å utfolde deg kunstnerisk, og det er veldig fint, men det du lager er ikke særlig unikt. Kan du ikke heller øve deg i mindre målestokk sånn at du kan produsere bedre resultat. Noe er bare smørje, som den rundingen i blåtoner. De fargerike motivene i første innlegg er IKKE bra i det hele tatt. Ikke fordi motivet nødendigvis er så galt, men fordi utførelsen ikke er god. Vil du utvikle deg innenfor dette, så vil jeg anbefale deg å være mye mer kritisk til deg selv og øve - øve og øve. Glem å selge noe som helst på nåværende nivå. Og de tegningene av stolene - synes du virkelig det er noe å ha på veggen? greit nok at det er en måte å øve seg på, men hvis du mener at andre skal betale for å ha dem på veggen synes jeg du satser vel høyt.
Tante Skrevet 10. november 2009 #15 Skrevet 10. november 2009 Gjør som mamma, sett deg ned i veikanten med tingene du har lage litt før jul og selg til minstepris. Hun hadde glede av å lage det og ingen å gi det til, så hvorfor ikke få tilbake materialkostnadene?
Gjest Agurkolat Skrevet 4. desember 2009 #16 Skrevet 4. desember 2009 Må berre seia her at eg fekk solgt to av dei nederste maleri til 1000 pengar pr. stykk. Så, synes da var ein grei pris :D
Joe Skrevet 6. desember 2009 #17 Skrevet 6. desember 2009 Må berre seia her at eg fekk solgt to av dei nederste maleri til 1000 pengar pr. stykk. Så, synes da var ein grei pris :D Flott at du fikk solgt dem. De var ganske trippy Kunst er jo faktisk bare verdt akkurat det noen er villige til å gi for det. Men jeg er enig med de som sier at du trenger mer øvelse, jeg ville nok ikke satset på å selge noen av tegningene enda. Øv mye, og lær deg teknikkker, og finn mer spennende motiv. Har selv tegnet portretter i en god del år, og jobbet meg opp fra å tegne for venner for noen få hundrelapper, til å gjøre bestillingsverk til veldig mye mer. Og jeg ville aldri solgt noe jeg ikke var 100% fornøyd med. Jeg har også en del tips om tegneteknikker på bloggen min, kanskje du kan ha bruk for det? www.miriel.vgb.no Metodene mine er på ingen måte eneste riktige, men uansett er det lurt å se hvordan andre gjør ting www.deviantart.com er også en veldig fin side å få inspirasjon fra.
Gjest Agurkolat Skrevet 7. desember 2009 #18 Skrevet 7. desember 2009 Flott at du fikk solgt dem. De var ganske trippy Kunst er jo faktisk bare verdt akkurat det noen er villige til å gi for det. Men jeg er enig med de som sier at du trenger mer øvelse, jeg ville nok ikke satset på å selge noen av tegningene enda. Øv mye, og lær deg teknikkker, og finn mer spennende motiv. Har selv tegnet portretter i en god del år, og jobbet meg opp fra å tegne for venner for noen få hundrelapper, til å gjøre bestillingsverk til veldig mye mer. Og jeg ville aldri solgt noe jeg ikke var 100% fornøyd med. Jeg har også en del tips om tegneteknikker på bloggen min, kanskje du kan ha bruk for det? www.miriel.vgb.no Metodene mine er på ingen måte eneste riktige, men uansett er det lurt å se hvordan andre gjør ting www.deviantart.com er også en veldig fin side å få inspirasjon fra. Takk for tips Har lært meg en god del metoder opp igjen årene når det gjelder og tegna portrett, men da er rett og slett tolmodigheten da står på. Og så er eg lei av og teikna portrett og så..
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 #19 Skrevet 7. desember 2009 Jeg har noen tegninger ala dem du la ut bilder av som jeg har tegnet selv. Tørr ikke henge opp dem hjemme hos meg selv en gang. Og de bildene syntes jeg var direkte fæle. Jeg kjøper gjerne kunst til veggene mine, men forventer et vist nivå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå