Gjest TS Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 Jeg var hos legen på grunn av varig kvalme, og gikk derfra med resept på antibiotika mot UVI. Synes det var rart... For rundt et halvt år siden hadde jeg en runde med skikkelig UVI, der jeg sprang på do hele tiden og hadde konstant ubehag og smerte. Fikk en begynnende runde for tre-fire-fem uker siden, men avverget det ved å sitte oppe et par-tre timer på natten og pempe vann og spise C-vitamer. Siden har jeg ikke hatt noen symptomer jeg forbinder med UVI. Men nå har jeg visst altså UVI likevel. Går det egentlig an å ha UVI helt uten symptomer? Andre som har erfaringer med det?
Essie_ Skrevet 8. november 2009 #2 Skrevet 8. november 2009 Asymptomatisk cystitt/bakteriuri (UVI uten symptomer)forekommer. Ofte går disse over av seg selv uten at pas i det hele tatt er klar over at h*n har hatt det. Men i noen tilfeller utvikler det seg til pyelonefritt (nyrebekkenbetennelse) som er atskillig mer ubehagelig og som man kan bli alvorlig syk av (man kan f.eks utvikle sepsis/blodforgiftning). Det er ofte risikoen for pyelonefritt som gjør at man velger å behandle asymptomatisk bakteriuri. Men vil tro at legen din valgte å gi deg antibiotika fordi du faktisk plages med kvalme.
Gjest TS Skrevet 8. november 2009 #3 Skrevet 8. november 2009 Ok, det var jeg ikke klar over. Takk for svar Tror ikke kvalmen gjorde noe fra eller til for antibiotikaen, jeg fikk tabletter mot magekatarr (syrehemmende) som skulle hjelpe mot kvalmen. Urinprøven var mest en ekstrasjekk bare fordi det var fort og greit å gjøre, fikk jeg inntrykk av.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå