Gå til innhold

fyllaANGST

Fremhevede innlegg

Skrevet

off.. jeg trodde jeg hadde hatt fyllaangst foor men i dag var det noe helt nytt og grusomt..

jeg drakk aaaltfor mye i gaar og husker lite. i dag var jeg ikke saa veldig redusert, men saaplutselig fikk jeg et helt sykt angstannfall og jeg ble saa redd at jeg har maattet spy flere ganger.. sitter her og er forsatt ikke kvitt denne angsten..

noen som har opplevd det samme? jeg er livredd for at angsten ikke skal vaere vekke i morgen..

hjelp..

Videoannonse
Annonse
Gjest Chiffon
Skrevet

Ja, slik er jeg hver gang jeg drikker, og det går alltid over :)

Skrevet

Det der er ganske jævlige greier, men det går over etterhvert, det bare virker ikke slik der og da!

:klem:

Skrevet

TUSEN takk for svarene.. naa er jeg lettet.. hvis jeg hadde hatt det saann hver gang tror jeg aldri mer jeg kunne ha drukket.. foles som jeg holder paa aa bli gal.

gleder meg til i morgen da hehe

Skrevet

naa vaaknet jeg nettopp og har forsatt angst :( den er ikke like gale, men den sitter i brystet og magen og jeg kjenner meg kvalm og redd.. skjonner ikke hva som er gale med meg.. hvor lang tid pleier det aa ta for det gaar vekk?

off jeg vet ikke hva jeg skal gjore.. har helt panikken her..

Gjest Gjest_silje_*
Skrevet

En venninne av meg drikker svært sjelden, men hun har ofte fylleangst i flere dager etter en kveld på byne. Dag nummer to kan være ille, men det bruker å bli bedre utover dagen. Få i deg vitaminer, fruktjuice og mat og masse vann. Gå gjerne ut en liten tur, les litt eller se en morsom film. Det hjelper også å ringe en god venn og bare prate litt. Hold deg litt aktiv, rydd huset f.eks.

Det går over i alle fall og du er garantert litt bedre senere i dag og mye bedre i morn.

Skrevet

har det sån jeg også. og jeg får det etter et glass! Så jeg har nesten sluttet å drikke....orker ikke!

Gjest Chiffon
Skrevet

Det varer et par tre dager, så forsvinner det :)

Skrevet

Det høres helt forferdelig ut. Hadde nok vurdert å ta det litt mer med ro neste gang.

Gjest Gjest_ane_*
Skrevet
naa vaaknet jeg nettopp og har forsatt angst :( den er ikke like gale, men den sitter i brystet og magen og jeg kjenner meg kvalm og redd.. skjonner ikke hva som er gale med meg.. hvor lang tid pleier det aa ta for det gaar vekk?

off jeg vet ikke hva jeg skal gjore.. har helt panikken her..

Cola hjelper mot kvalme. Unngå kaffe. Spis gjerne litt usunt, salt mat. Tenk at det går over og "bare er fylleangst". Utsett alle bekymringer til du er i bedre form og fokuser på noe annet. Ta en dusj, lag litt mat, les noe ukomplisert...

Ro deg ned med pusten. Pust dypt med magen og ikke anspenn deg. Ta deg en hvil eller gå en tur. Gjør det du føler for, uten å ha for mye fokus på angsten. Bare observer at den er der, godta det og overse den.

Hvis du ikke husker noe, har du sikkert ikke gjort eller sagt noe du ellers ikke ville sagt/gjort. Det hører til sjeldenhetene. Trøst deg med det og ta det litt roligere neste gang.

Hvis du har blandet drikkevarer, kan fylleangsten bli verre. Farris og banan skal visst gjenopprette litt av væske- og mineralbalansen i kroppen.

Skrevet

takk for gode raad.. jeg vet ikke hva som feiler meg, jeg folte meg mye bedre i gaar kveld, men da jeg skulle legge meg fikk jeg saann angst og hjertebank at jeg har nesten ikke sovet i natt.. kjenner jeg er redd i dag ogsaa.. men det var jo en som sa det kunne ta tre dager?

jeg er i utlandet saa det kan hende det forstekrer hele opplegget, vil jo bare reise hjem med en gang..

Gjest Gjest_laila_*
Skrevet

Jeg kan få litt angst når jeg skal på skolen ol på mandagen etter. Redd for hva folk har lagt merke til og vil kommentere. Men når ingen sier noe og alle oppfører seg normalt, så går det over. Alle oppfører seg teit i fylla, så ingen bryr seg egentlig ;)

Skrevet

Har samme plager som deg. Det skal ikke mye til før jeg ikke husker hva som skjedde( jeg gjør aldri noe å ta i taket for uansett ) , men det er fryktelig irriterende. Jeg trenger heller ikke drikke mye, kanskje etter 4-5 halv-litere så har jeg mistet minnet allerede.

Jeg har slutta å drikke... Blei forferdelig slitsomt å ha det sånn i lengden : )

Gjest Gjest_ane_*
Skrevet
takk for gode raad.. jeg vet ikke hva som feiler meg, jeg folte meg mye bedre i gaar kveld, men da jeg skulle legge meg fikk jeg saann angst og hjertebank at jeg har nesten ikke sovet i natt.. kjenner jeg er redd i dag ogsaa.. men det var jo en som sa det kunne ta tre dager?

jeg er i utlandet saa det kan hende det forstekrer hele opplegget, vil jo bare reise hjem med en gang..

Det er vanlig at angsten forsterker seg når man legger seg og skal prøve å sove. Søvnproblemer er også normalt når man har fylleangst, men ikke prøv å tving deg til å sove. Forsøk å lese til du sovner eller sett på en dvd, se en film og utstyr deg med puter, pledd og noe snacks foran tven til du sovner?

Sov gjerne par timer i ettermiddag hvis du kan.

Alkohol er en gift vi tilfører kroppen, væskebalansen blir i ubalanse, man taper en del mineraler og vitaminer som b-vitamin og magnesium og den lykkefølelsen man opplever på stigende rus, kommer gjerne som angst dagen derpå hvis man har drukket for mye.

Tilskudd av b-vitamin og magnesium hjelper. Banan inneholder begge deler.

Når du er påvirket av alkohol, blir søvnkvaliteten redusert, så ta en hvil hvis du kan. Det går over, trøst deg med det og du er ikke den eneste som sliter eller har hatt det sånn.

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Kan bare slenge meg på i rekken og si at det er helt vanlig. Jeg har vært plaget enormt med det, nå i det siste har jeg begynt å føle meg sånn bare jeg har drukket er par øl - så er på vei til å kutte alkoholen helt snart.

Det er helt jævlig, og har jeg vært på fylla så varer det gjerne et par-tre dager. Klarer ikke å konsenterere meg om noe annet, selv om jeg ikke har gjort noe spesielt å være flau over på fylla. Det er bare alkoholens virkning i seg selv.

God bedring - gå tur i frisk luft og snakk med venner! Og i motsetning til noen andre her anbefaler jeg deg å spise noe sunt istedet for noe usunt, usunn mat gjør bare den vonde følelsen din verre :)

Men litt sjokolade fortjener du da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...