Gjest Gjest Skrevet 7. november 2009 #1 Del Skrevet 7. november 2009 Ja? Kom bare til å tenke på at jeg aldri har sett sikkerhetsbelter på tog noe sted. Hvorfor ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky! Skrevet 7. november 2009 #2 Del Skrevet 7. november 2009 Spør nsb ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eremitten Skrevet 8. november 2009 #3 Del Skrevet 8. november 2009 http://www.railwaysarchive.co.uk/documents...atbelts2007.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ellen_* Skrevet 8. november 2009 #4 Del Skrevet 8. november 2009 Fordi toget mye sjeldnere krasjer, og ikke har brå forbikjøringer og unnasvinger? Behovet føles ikke så pressende som ikke-skinnegående trafikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #5 Del Skrevet 8. november 2009 Fordi toget mye sjeldnere krasjer, og ikke har brå forbikjøringer og unnasvinger? Behovet føles ikke så pressende som ikke-skinnegående trafikk. Tja, det skjer jo avsporinger, tog som kommer i feil spor osv. De færreste av oss kommer heldigvis i bil eller busskrasj heller, men beltene kan redde de uheldige som gjør det. Derfor jeg stusser. Man kan jo selvsagt spørre seg hvorfor det ikke er sikkerhetskontroll på tog og busser også, de sprenges vel oftere på verdensbasis enn fly. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Max Magnus Skrevet 8. november 2009 #6 Del Skrevet 8. november 2009 Ja? Kom bare til å tenke på at jeg aldri har sett sikkerhetsbelter på tog noe sted. Hvorfor ikke? Dette har jeg ikke lurt på før jeg leste dette. Men ble ikke noe klokere av den undersøkelsen. Skumleste sammendraget og de kom jo frem til at det er en vesentlig sikkerhetsforbedring for de som bruker beltet. At de som ikke bruker beltet blir mer skadet pga de forsterkede setene driter jo vi som tenker egensikkerhet på! Om en i bussen er for kul til å bruke sikkerhetsbelte blir lam fra livet og ned kan han bare takke seg selv. Jeg velger sikkerhetsbelte og ville benyttet meg av de i toget også. Det blir forresten det samme som i fly. Jeg har aldri hatt bruk for sikkerhetsbelte i fly enda (bank i bordet), men jeg bruker det allikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hanne Maren Skrevet 8. november 2009 #7 Del Skrevet 8. november 2009 Det blir forresten det samme som i fly. Jeg har aldri hatt bruk for sikkerhetsbelte i fly enda (bank i bordet), men jeg bruker det allikevel. Det er et poeng. Beltene er vel særlig for å ivareta sikkerheten i tilfelle plutselige fall, turbulens etc. Har vært med på det tre-fire ganger, én av gangene var det så kraftig turbulens at jeg er sikker på jeg hadde falt ut av setet om jeg ikke hadde beltet på. Det var kun et kompakt skylag vi kjørte gjennom, men det ristet noe inni natta... Etter det var det godt å lande... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #8 Del Skrevet 8. november 2009 Tja, det skjer jo avsporinger, tog som kommer i feil spor osv. De færreste av oss kommer heldigvis i bil eller busskrasj heller, men beltene kan redde de uheldige som gjør det. Derfor jeg stusser. Man kan jo selvsagt spørre seg hvorfor det ikke er sikkerhetskontroll på tog og busser også, de sprenges vel oftere på verdensbasis enn fly. Pisspreik. Det er snart 10 år siden Åsta-ulykken. Du må da fatte at vi knapt nok har uhell med tog her i landet, langt sjeldnere ulykker. Hva er da vitsen med å bruke millioner av kroner på unødig sikringsutstyr? Tenk deg litt om før du stiller banale spørsmål en annen gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #9 Del Skrevet 8. november 2009 sprengning av TOG? Når pokker skjedde DET, liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petter Sprett Skrevet 8. november 2009 #10 Del Skrevet 8. november 2009 På T-banen i London og Madrid f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #11 Del Skrevet 8. november 2009 På T-banen i London og Madrid f.eks. Og da ville det ikke ha hjulpet mye med sikkerhetsbelter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #12 Del Skrevet 8. november 2009 Og da ville det ikke ha hjulpet mye med sikkerhetsbelter Det spørsmålet gjaldt hvorfor det ikke er sikkerhetskontroll Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #13 Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg har og stusset over det. Det skjer jo sjelden ting, men det var et tog som raste ned skråningen her engang, og da er det jo greit med belte, slika at alle slipper å bli kastet rundt i toget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eremitten Skrevet 4. januar 2010 #14 Del Skrevet 4. januar 2010 Men hvor mange hadde brukt belte hvis det var tilgjengelig? Hvor mange bruker belte i buss? Jeg tilbringer i overkant av 1 time på buss hver dag og har ennå til gode å se noen ha på seg et belte. Undersøkelsen som jeg linket til viser at beltene reduserte skadene for de som brukte dem, men at de stivere setene som var nødvendig for å montere beltene skapte større skader for de som ikke brukte belter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 4. januar 2010 #15 Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg bruker belte på bussen, men ser bare et fåtall andre som gjør det. Trist, for tallenes tale er klar. Belte er for mange forskjellen på å dø og å kunne spasere ut av bussen lettere skadd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslotur Skrevet 4. januar 2010 #16 Del Skrevet 4. januar 2010 jeg mener å huske at det skjer bilulykker hvert eneste minutt. hvor ofte hører vi om togulykker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 4. januar 2010 #17 Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg bruker alltid belte om det er mulig. Hadde selvsagt også brukt belte på toget om det var et alternativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå