Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 7. november 2009 #1 Skrevet 7. november 2009 jah, hei:) noen som har tips til drinker som ikke er så usunne, ikke for å drikke seg full men som en liten drink på lørdags kvelden
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2009 #2 Skrevet 7. november 2009 jeg vet at teqila har lite kalorier pr ml, så kan mickse noe med d :)eller bare ta en liten shot og ta små slurker
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2009 #3 Skrevet 7. november 2009 Vodka og appelsinjuice Eller Bloody Mary, inneholder ikke den tomatjuice? Men altså, man drikker ikke drinker eller alkohol generelt for å oppnå helsegevinst, sånn utover et lite glass rødvin kanskje. Så ville ikke lett så mye etter hva som er "sunt", heller drukket noe godt med måte.
Dark Star Skrevet 8. november 2009 #4 Skrevet 8. november 2009 (endret) . Endret 9. november 2009 av Dark Star
Gjest Blondie65 Skrevet 8. november 2009 #5 Skrevet 8. november 2009 Kalorifattig er ikke det samme som sunn, og jeg er egentlig veldig lei av folk som ikke kan nyte et måltid med kaloririke og usunne ingredienser uten å få vondt langt inn i kaloritabellen. Det å spise sunt og kalorifattig, regelmessig og variert bør være et dagligdagsfenomen, akkurat som en viss form for mosjon og aktivitet. Da vil man ALDRI få et vekt eller helseproblem. Dersom man for en periode skal bedre sin livsstil vil det for alltid være min påstand at alkohol - og i alle fall brennvin av enhver sort - ikke hører med til daglig eller ukentlig kosthold i den perioden man strammer inn for å komme ned i vekt. Det har både med det faktum at alkohol inn ofte fører til vett (måtehold, tilbakeholdenhet osv) ut. Og det har med å gjøre at all alkohol er svært kaloriholdig. Hvis man ikke kan greie 4 uker med instrammet diett uten alkohol da har man et helt annet problem enn vekten. Når man har nådd sitt vektmål eller man skal planlegge et hverdagskosthold må man også legge inn rom for at man skal kunne kose seg med god mat og drikke eller skal man ha dårlig samvittighet fordi man tar en drink eller 3 med venner om lørdagen for resten av livet? Det er verken pizza eller lasagne med tilhørende vin om lørdagen eller pinnekjøttet i julen man blir feit og usunn av - men det DAGLIGE dårlige kostholdet og den daglige manglende mosjonen.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #6 Skrevet 8. november 2009 Sprit, likør og søte hvitviner er ikke i kategorien "litt sunn" uansett hvor mange kalorier det er i dem. Det aller værste med drinker er jo det som er oppi dem! Og det er ikke rent lite kalorier det er snakk om heller - gjerne et helt måltid på et par-tre desiliter! Vin som er tørr eller rød og som ligger rundt 11-14 % alkohol kan du drikke et par glass av uten å få dårlig samvittighet. Hvitvin kan også helt fint brukes til å lage drinker med, f.eks. 1:1 med sprite zero eller en brus med litt smak/farge.
Gjest emigranten (ikke logget) Skrevet 8. november 2009 #7 Skrevet 8. november 2009 Kommer an på om du definerer "sunn" som kalorifattig? Hvis du gjør det, kan du prøve min variant. Lekkert å servere, og lite kalorier: finn frem store vinglass (jo større, jo bedre). Fyll glassene ca. 1/3 med f.eks. fersken i biter, jordbær, blåbær (eller annet godt frukt/bær). Så fyller du glassene halvfulle med tørr hvitvin. Fyll opp resten av glasset med sukkerfri sitronbrus. Selv foretrekker jeg brus med sukker, liker ikke lett-brus. Og jeg liker heller ikke det kunstige søtstoffer gjør med kroppen. Men da blir det jo litt flere kalorier.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #8 Skrevet 10. november 2009 Mtp å legge på seg er ren sprit, dvs ikke smakstilsatt vodka det "sunneste"
Gjest Agurkolat Skrevet 10. november 2009 #9 Skrevet 10. november 2009 (endret) 1 dl Vodka 60% - 365 kalorier. 1 dl Vodka 40% - 235 kalorier 1 dl Hvitvin 12% - 63 kalorier 1 dl Rødvin 12% - 65 kalorier 1 dl Tuborg 4,7% - 47 kalorier 1 dl Ringnes Lite 4,7% - 28 kalorier KILDE: Vektklubben.no Finner og mer info her: http://www.dinside.no/351381/fetende-drinker Når det gjelder sprit, så er jo dette ganske usunt om man drikker mye av det. Kunne vel drikke opptill en halvflaske på fest i mine yngre dager, og pluss kaloriene var i blandevann som brus o.l. blir jo detta ganske mye! Vodka og appelsinjuice Eller Bloody Mary, inneholder ikke den tomatjuice? Appelsinjuice kan faktisk innehalda like masse kalorier som brus. Tomatjuice og generelt grønnsaksjuice er sunnere og man kan drikka mykje av da Endret 10. november 2009 av Agurkolat
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #10 Skrevet 10. november 2009 1 dl Vodka 60% - 365 kalorier. 1 dl Vodka 40% - 235 kalorier 1 dl Hvitvin 12% - 63 kalorier 1 dl Rødvin 12% - 65 kalorier 1 dl Tuborg 4,7% - 47 kalorier 1 dl Ringnes Lite 4,7% - 28 kalorier KILDE: Vektklubben.no Finner og mer info her: http://www.dinside.no/351381/fetende-drinker Når det gjelder sprit, så er jo dette ganske usunt om man drikker mye av det. Kunne vel drikke opptill en halvflaske på fest i mine yngre dager, og pluss kaloriene var i blandevann som brus o.l. blir jo detta ganske mye! Appelsinjuice kan faktisk innehalda like masse kalorier som brus. Tomatjuice og generelt grønnsaksjuice er sunnere og man kan drikka mykje av da Ja, hvis sunnhet = få kalorier så får en holde seg unna frukt og juice og slikt. Appelsinjuice inneholder ellers stoffer som er bra for deg, som c-vitamin, mineraler og kostfiber, men det er vel ikke det folk tenker på når de spør om noe er sunt...
Gjest Agurkolat Skrevet 10. november 2009 #11 Skrevet 10. november 2009 Jojo, men da er jo ikkje sunt og drikka for masse juice heller! Da er ikkje sånn at ein ikkje legg på seg noko hvis ein drikk masse juice i staden for Cola.. Tenk på da at berre fordi ein ting er frukt=sunt, så betyr da ikkje at ein kan eta uante mengder av nokre frukter og ikkje merka da på vekta.. Men, 5 om dagen er lurt å få med seg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå