Susan Sto Helit Skrevet 5. mai 2012 #3481 Del Skrevet 5. mai 2012 Glemte jo å skrive at bambus har solfaktor 50, og det har soya og. Så om du kjøper klær i dette, så er de bra å bruke i sola. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 28. mai 2012 #3482 Del Skrevet 28. mai 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 29. mai 2012 Forfatter #3483 Del Skrevet 29. mai 2012 (endret) Takk til Lucky som minnet meg på boka Dagene nå går mer med til kos og ute-aktiviteter, enn KG. Jeg leser andres bøker flittig, men ikke så flink til å kommentere siden det blir mest surfing fra telefonen, og da er det litt pes å skrive mye *lat* Vi koser oss masse enda - Småen blir bare søtere og søtere! Han er så blid, og kjempetålmodig og flink til å leke alene! Når pappan kommer hjem fra jobb, så lyser han opp og smiler stort - skikkelig gjensynsglede! Tenkte å kjøpe et smaksnett til han snart, så kan han få sutte på ulike spennende matvarer Noen som har prøvd det? Endret 29. mai 2012 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 29. mai 2012 #3484 Del Skrevet 29. mai 2012 Hyggelig å høre fra deg! Ja, vi hadde sånt nett, men det var ingen stor hit. Ville heller prøvd den som er i silikon. Lånte en sånn hos Neytiri da vi var på besøk der, og den var mye bedre og mer populær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherrytomat Skrevet 29. mai 2012 #3485 Del Skrevet 29. mai 2012 Vi har brukt safe-feeder netta ja. Det blir litt gris, men er sååå verdt det sånn som de koser seg! Men tror nok vesla var bortimot 5 mnd før hun prøvde det, holdt ikke så godt med hendene selv før det mener jeg å huske. Første hun fikk av mat var most avocado i kokt vann når hun var 4 mnd. så banan, aprikosmos, sviskemos, grøt, grønnsakspurè i små smaksprøver Økte sakte og var komt oppi noe som kan kalles en liten porsjon når hun var rundt 5,5 mnd (Hun bæsjet jo bare ca hver 10.dag så jeg var veeeeeldig forsiktig når jeg økte, og hun fikk ikke mange måltider for dag- var så redd for forstoppelse! Så når hun var rundt 6 mnd begynte det å bli bare 3-4 dager i mellom og da fikk hun oftere måltider annet enn pupp Jeg har bevisst gitt henne forskjellige ting hele tiden. har alltid hatt to forskjellige grøter i skapet, noen ganger han hun fått den ene, så den andre, og så gjerne en blanding av de to Jeg vil ikke at hun skal bli kresen som jeg var Sånn at hun ikke er vant med èn spesiell smak og ikke vil ha annet. Og så et tips som jeg ikke tenkte over Om du ønsker å beholde melken lenge, så skal du alltid gi pupp FØR du gir mat Da drikker de det de vil ha, og maten er oppigjenpå. Vil ofte også hjelpe for maten sin del, siden de ofte ikke vil smake på ting om de faktisk er sultne. Åj, ble vist lengt dette her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 30. mai 2012 #3486 Del Skrevet 30. mai 2012 Vi brukte også sånt nett. Veldig greit til enkelte matvarer som glir lett ut av hånda. Mango og banan, f.eks. Men et styr å vaske... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 30. mai 2012 #3487 Del Skrevet 30. mai 2012 Banan droppet vi å ha i nettet, det ble veldig mye gris. Men harde ting fungerte veldig greit, epler, gulrot, pære, vannmelon. Den sommeren han var et halvt år hadde vi også frosne biter med fruktmos oppi, det likte han veldig, veldig godt i varmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 30. mai 2012 #3488 Del Skrevet 30. mai 2012 Vi brukte aldri slikt nett vi.. men smaksprøver fikk hun da, og jeg har ikke en kresen unge i dag. Hun er særlig glad i krydret mat. Noe som passer oss foreldre midt i blinken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 30. mai 2012 #3489 Del Skrevet 30. mai 2012 Banan droppet vi å ha i nettet, det ble veldig mye gris. Men harde ting fungerte veldig greit, epler, gulrot, pære, vannmelon. Den sommeren han var et halvt år hadde vi også frosne biter med fruktmos oppi, det likte han veldig, veldig godt i varmen. Harde ting som eple og gulrot ga jeg bare rett i hånda... Så lenge det gikk greit å holde det selv, liksom. Og så fulgte jeg heller med mens det ble spist. (For at det ikke skulle settes i halsen.) Men man finner jo raskt ut hva man føler det passer til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 30. mai 2012 #3490 Del Skrevet 30. mai 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 1. juni 2012 #3491 Del Skrevet 1. juni 2012 Jeg gikk til innkjøp av sånt nett i dag, og håper det blir suksess. Har hørt så mye lovord om den, og syns det var noe herk å måtte holde fersken og melonbiter for frøkna i hetedagene, for å være sikker på at det skulle gå bra. Så her krysses fingrene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 12. juni 2012 Forfatter #3492 Del Skrevet 12. juni 2012 Boka er visst i dvale for tiden, og kjenner at det er ganske greit - det er liksom nok annet å bruke tiden på i disse dager :o) Lillegutt er fremdeles en engel, men nå en engel som har lagt om vanene sine litt, blant annet med litt mer djevelske tendenser på natten... Han har nemlig gått fra å sove 5-7 timer i strekk, til å våkne hver 3 time og hyppigere *dåååån* Kjenner det på kroppen ja... Anyways, helsesøster anbefalte at mannen tok en runde med han og prøve å evt gi han litt vann om han våkner sånn veldig hyppig, så han ikke skal få vanen at det alltid er mat å få når han sover. Så da får vi prøve det da... Jeg har tenkt det samme, men kjekt at helsesøster sa det foran mannen da, så kanskje han er litt mer villig til å ofre litt av søvnen sin Forøvrig mente hun at det var for tidlig med smaksprøver, så lenge han ikke viser interesse for mat, og det passer jo greit for oss, for vi beholder gjerne lille-bebisen så lenge vi kan, og små bebiser spiser da ikke noe annet enn mm! Har aldri prøvd å gi han vann før, så det kan jo bli spennende. Hun mente vi selvsagt måtte koke det nå, men at vi kunne slutte alt ved 5 måneders alder med kokt vann, og at han da tilogmed kunne få litt lunkent vann fra springen. Synes det var litt tidlig jeg, så får vurdere det litt Ellers forbereder vi ferietid - mye logistikk med en liten en...Mye som skal kjøpes inn og undersøkes, så godt det er et par uker til før avreise... Leser forresten andres bøker og slikt her da, bare sløv med min egen... Kommer vel kanskje sterkere tilbake senere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 12. juni 2012 #3493 Del Skrevet 12. juni 2012 Du skal aldri gi noen, hverken barn eller voksne, lunkent vann fra sprigen. Vann som skal drikkes skal være kaldt og renne en liten stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 12. juni 2012 #3494 Del Skrevet 12. juni 2012 Enig med marmot, lunkent vann kan inneholde kobberspor fra varmtvannstanken. Som ikke er bra for noen. Selv om det nå hevdes at nye varmtvannstanker ikke inneholder kobber, bør man være forsiktig. Vi kokte vannet til hun var 10-12 mnd, men kjenn på det selv -når det passer og slutte og koke vannet for dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 12. juni 2012 Forfatter #3495 Del Skrevet 12. juni 2012 Tror nok det blir koking en god del lenger enn til 5 måneder ja... Og etter det tapper jeg heller kaldt, som kan stå litt og temperere seg bedre... Hun helsesøsteren vår er veeeeeldig avslappet til det meste - bra det, men i blant kan det bli litt veeel avslappet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 12. juni 2012 #3496 Del Skrevet 12. juni 2012 Men hvorfor skal barnet få lunkent vann? Nå skjønner jeg det, men innen han er gammel nok til å drikke vann som ikke skal kokes, kan han også drikke det kaldt. Murmel har fått kaldt vann på flaske siden han var 5 mnd. Det er ingen grunn til å la være det. I andre, varmere land, får ungene kaldt vann på flaska fra fødsel omtrent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 12. juni 2012 #3497 Del Skrevet 12. juni 2012 I følge vår helsesøster var det fordi de nærmest var vant til å få lunken væske, slik som med melken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 12. juni 2012 #3498 Del Skrevet 12. juni 2012 Ja, men så blir de jo eldre og skal lære seg både andre konsistenser og andre smaker enn mm, og da kan de vel samtidig lære seg andre temperaturer? Kaldt vann smaker jo best da, og jeg er litt over middels opptatt av å lære ungene å like vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherrytomat Skrevet 12. juni 2012 #3499 Del Skrevet 12. juni 2012 Snuppa mi ville ikke ha iskaldt vann så jeg lot det enten stå å temperere seg litt, eller bare slengte det i microen et par sekunder Lunket vann har jeg også lært at man ikke skal drikke fra springen hvertfall. Vi kokte vannet til 6 mnd og ikke noe mer Jeg gikk sakte over til å gi henne kaldere og kaldere vann, så ved rundt 8 mnd kunne jeg gi henne kaldt vann rett fra springen. Saftis liker hun forresten ikke Ser på facebook at andre i barselgruppen holder isen alene og sitter og slikker i seg, men hu mi vil ikke se på den omtrent en gang for hun syns den er så kald (10 mnd) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 13. juni 2012 #3500 Del Skrevet 13. juni 2012 Innom og leser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå