Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Zia

Anbefalte innlegg

Ruccola skrev (På 12.7.2011 den 10.33):

Om jeg kunne få ønske èn ting, så ville det vert at ingen skulle måtte oppleve ufrivillig barnløshet - min store frykt i livet, og det har det vert siden jeg var 15 år!

Det er rart med det, men jeg også har vært "redd" for det siden jeg var ganske ung. Tror det er en underliggende frykt hos veldig, veldig mange. Jeg har jo fått så vidt smake på det, men slapp jo MYE billigere enn veldig, veldig mange. Og på den erfaring er jeg HELT enig med deg - ingen skulle trenge å gå sånn i uvisshet :pls:

Dagens gladmelding er at Lucky har spire i magen :hjerte: Alt som krysses kan krysses nå for at spiren holder seg fast til mars :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satt forøvrig og kikket litt på Barnas Hus, og igjen ble jeg sittende helt fasinert over et Stokke-produkt.

Jeg vet ikke hva det er med meg og disse tingene, men tror jeg lar meg fasinere av at det ser så morsomt ut å kunne bygge om all verdens ting, selvom de ombygde variantene i blant ser litt upraktiske ut :fnise:

Men altså, denne gangen var det Stokke Care, stellebordet. Leste litt rundt på nett, og ser at mange skryter av at man kan stelle mot barnet, og ikke sidelengs. Samtidig har det noen veldig kjekke høye kanter på siden også, som gjør det hele bittelitt tryggere.

Hva er deres erfaringer med stellebord? Noen som har dette?

Og hva er lurest - badebalje i stellebordet, eller en egen badebalje? Stellebord på soverom, eller på bad?

Badebaljen brukes vel bare når man faktisk skal BADE ungen, og ikke i forbindelse med daglig stelling? Eller er jeg en veldig uvitende barnløs nå...? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zia skrev (På 14.7.2011 den 13.01):

Dagens gladmelding er at Lucky har spire i magen :hjerte: Alt som krysses kan krysses nå for at spiren holder seg fast til mars :pls:

Takk søta :kyss2: Er en altfor spennende tid!

Jeg har faktisk alltid også vært redd for å ikke få det til...husker jeg sa tidlig til svigermor at det er jo ikke alle som kan få barn, men heldigvis finnes mange løsninger allikevel... Det var før vi hadde tenkt på å få barn og ikke viste jeg at jeg hadde pcos heller... rart!

Stokke har utrolig mange smarte og fine tine :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zia skrev (På 14.7.2011 den 13.08):

Satt forøvrig og kikket litt på Barnas Hus, og igjen ble jeg sittende helt fasinert over et Stokke-produkt.

Jeg vet ikke hva det er med meg og disse tingene, men tror jeg lar meg fasinere av at det ser så morsomt ut å kunne bygge om all verdens ting, selvom de ombygde variantene i blant ser litt upraktiske ut :fnise:

Men altså, denne gangen var det Stokke Care, stellebordet. Leste litt rundt på nett, og ser at mange skryter av at man kan stelle mot barnet, og ikke sidelengs. Samtidig har det noen veldig kjekke høye kanter på siden også, som gjør det hele bittelitt tryggere.

Hva er deres erfaringer med stellebord? Noen som har dette?

Og hva er lurest - badebalje i stellebordet, eller en egen badebalje? Stellebord på soverom, eller på bad?

Badebaljen brukes vel bare når man faktisk skal BADE ungen, og ikke i forbindelse med daglig stelling? Eller er jeg en veldig uvitende barnløs nå...? :sjenert:

Jeg har stellebord der jeg får ha ungen mot meg og ikke sidelengs og ELSKER det! Mitt er spesialbestilt fra et snekkeri her og ser slik ut, bare det er hvitt. Betalte bare 1800kr for det :fnise:

Jeg kan ha ungen sideveis også, det er litt kjekt nå når hun er så stor at hun sparker meg i magen og det er jo ikke så bra akkurat nå :fnise: Men liker ikke å stelle den veien selv om jeg nå må, syns den andre veien er mye mer praktisk.

Vi har jo da ikke badebalje i bordet, men kjøpte en utenom og tror det funker like bra som de som er inni. Tar bare vekk stellematta (eller setter baljen på siden av stellematta, det har jeg plass til på min kommode ;))

Tror også de karmene rundt bordet gjør det litt sikrere, da sklir ikke matten unna om ungen får tak og sparker i bordet.

Vi bruker og brukte kun baljen til bading, ikke til daglig stell. De små har jo ganske ømfintlig hud og skal ikke bades hver dag, da tørker huden ut. Vi bader/badet ca annenhver dag (kan gå tre dager mellom). Tror ikke du er uvitende barnløs nei :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har dette stellebordet fra Trekløver. Har balje under lokket og synes det var genialt når hun var helt liten. Slapp å sitte på huk og bade i balje på gulvet, noe som ikke hadde vært mulig for meg med masse sting som stramma. Og så føltes det mye tryggere å bade i normal arbeidshøyde når hun var så liten og vi så uerfarne. Vi har et blandebatteri med dusjslange og sluk like ved der kommoden står, så var veldig greit for oss å fylle og tømme.

Når hun ble så stor at hun kunne sitte selv gikk vi over til IKEA-balje på gulvet i dusjen. Da kom den ekstra skuffen i kommoden godt med siden det gikk litt mer klær da enn da hun var helt liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt en Malm kommode fra IKEA med en stellepute oppå. Har separat badebalje som vi satt oppå kommoden når han skulle bade. Helt perfekt høyde for stellingen, litt for høyt for badingen, men det gikk. (jeg er 165 cm høy). :)

Venninnen min har Stokke sitt stellebord, og hun er veldig fornøyd. jeg liker best å stelle sidelengs for du står litt utsatt til hvis babyen skulle finne på å tisse :ler: Goffel bæsjet nedover veggen på badet vårt en gang. Var glad vi ikke hadde Stokke-stellebord da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt den frykten fra jeg var ganske ung jeg også, at jeg aldri kom til å bli mor, først fordi jeg trodde at jeg aldri kom til å finne noen som ville dele livet sitt med meg og før jeg traff min kjære fordi jeg følte at det var noe i kroppen som ikke stemte... Det skulle vise seg enda vanskeligere enn fryktet, men jeg kan bli gravid og det skal jeg bli igjen også :regler:

Jeg er så glad på dine og Lucky sine vegner nå Zia :strix: krysser alt for at dere sitter med hver deres gode runde nurk neste år :strix:

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucky? skrev (På 14.7.2011 den 13.20):

Jeg har faktisk alltid også vært redd for å ikke få det til...husker jeg sa tidlig til svigermor at det er jo ikke alle som kan få barn, men heldigvis finnes mange løsninger allikevel... Det var før vi hadde tenkt på å få barn og ikke viste jeg at jeg hadde pcos heller... rart!

Merkelig det der - det er akkurat som om man underbevisst er litt klar over det. Mannen fnyste litt av meg når jeg sa sånt - han synes vel jeg var veeeel dramatisk, men man får jo noen anelser når kroppen oppfører seg litt pussig gjennom årene... :sjenert:

FrkHøne skrev (På 14.7.2011 den 13.52):

Jeg har stellebord der jeg får ha ungen mot meg og ikke sidelengs og ELSKER det! Mitt er spesialbestilt fra et snekkeri her og ser slik ut, bare det er hvitt. Betalte bare 1800kr for det :fnise:

Så fint stellebord! Det var jo en veldig moderne look :jepp: Håper å få plass til vårt på badet, så da hadde det jo kanskje også vært fint med en stil som ikke kræsjer helt med resten av møblementet der inne... :sjenert:

Klematis skrev (På 14.7.2011 den 19.19):

Vi har dette stellebordet fra Trekløver. Har balje under lokket og synes det var genialt når hun var helt liten. Slapp å sitte på huk og bade i balje på gulvet, noe som ikke hadde vært mulig for meg med masse sting som stramma.

Veldig fint stellebord dere har også :jepp:

Ja, vi må ha god høyde her og, da mannen ikke har helt god rygg, så om vi skal ha egen badebalje må vi ha stativ i så fall. Men balje under lokket er kanskje like greit - iallfall om vi får plass på badet der vi håper. Da kan vi bare fylle med dusjslangen rett ved siden av :jepp:

Pupsilure skrev (På 14.7.2011 den 19.29):

Vi har brukt en Malm kommode fra IKEA med en stellepute oppå. Har separat badebalje som vi satt oppå kommoden når han skulle bade. Helt perfekt høyde for stellingen, litt for høyt for badingen, men det gikk. (jeg er 165 cm høy). :)

Vi er like høye, så da vet jeg iallfall hvilken høyde som kan være grei for meg :jepp: Har ikke tenkt på at man bare kan bruke en vanlig kommode heller. Masse gode tips! :jepp:

pusilus skrev (På 15.7.2011 den 8.09):

Jeg har hatt den frykten fra jeg var ganske ung jeg også, at jeg aldri kom til å bli mor, først fordi jeg trodde at jeg aldri kom til å finne noen som ville dele livet sitt med meg og før jeg traff min kjære fordi jeg følte at det var noe i kroppen som ikke stemte... Det skulle vise seg enda vanskeligere enn fryktet, men jeg kan bli gravid og det skal jeg bli igjen også :regler:

Jeg er så glad på dine og Lucky sine vegner nå Zia :strix: krysser alt for at dere sitter med hver deres gode runde nurk neste år :strix:

:hjerte: Takk pusilus :klemmer: Jeg er SIKKER på at det blir din tur veldig snart. Som du sier, du kan jo bli gravid! Dere har bare hatt fryktelig uflaks, men nå snur det! Først meg, så Lucky, og så kommer du, Lollipop og Alabama etter i løpet av kort tid :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp jenter, jeg begynner jo snart på tolvte uke :daane:

Merker at det er en stund siden forrige UL, så skal bli greit med en ny en i august :sjenert: Nå tyder jo ingenting på at noe er galt, så jeg har egentlig en god følelse, men helt beroliget blir man vel aldri... :filer: Og når man slår seg til ro med at den fremdeles lever, så blir det frykt for at den kanskje ikke er frisk. Og når man klarer å stole på at den er frisk, så blir det bekymring for at noe kan gå galt med den under fødsel. Og når den er født frisk og fin, så blir bekymringen at noe kan dukke opp senere eller at den skal bli skadet :balltre:

Og der oppsummerte jeg vel hvordan det er å være MOR - et liv fullt av bekymringer :ler:

Formen har vært laber hele uka - merker kroppen har veeeeeldig godt av helg og total avslappning. En uke til på jobb, så blir det litt ferie - yey :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. Stelle ord, så er det mange muligheter, og mange forskjellige meninger.

Min favoritt er brio vegga. Det tar liten plass, har stor stelleflate, og plass til det essensielle...

Vi har hatt balje utenom, og synes det er like greit. Har hatt den oppå vaskemaskin, for å få god høyde i begynnelsen. Etter hvert må den uansett ned på gulvet. Mange opplever at innebygget balje gir søl nedover i skuffene...

Med mi sten kjøpte vi et billig sammenleggbart stellebord fra IKEA, og sto på kortsia når vi stelte. De varte kortere, men med stellematte på gulvet så ordet det seg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zia skrev (På 30.5.2011 den 7.40):

Og vet dere hva???? JEG ER GRAVID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :overrasket::haar::hakeslepp::grine::sjokkert::pls::sjarmor::hoppendeglad::danser:

Clearbluen lyste etter kort tid opp med "Gravid", og litt etterpå poppet det opp "2-3 uker". Herregud, det er så uvirkelig :blink:

Nå er det utrolig lenge siden jeg har vært innom KG. Jeg har nå lest de 16 sidene i dagboken din jeg har gått glipp av, og her har det jo skjedd store forandringer! GRATULERER så mye Zia!!!!! Endelig var det din tur! Så utrolig gøy!

Zia skrev (På 14.7.2011 den 13.01):

Det er rart med det, men jeg også har vært "redd" for det siden jeg var ganske ung. Tror det er en underliggende frykt hos veldig, veldig mange. Jeg har jo fått så vidt smake på det, men slapp jo MYE billigere enn veldig, veldig mange. Og på den erfaring er jeg HELT enig med deg - ingen skulle trenge å gå sånn i uvisshet :pls:

Jeg har også alltid sett for meg at det skulle bli vanskelig, eller umulig å bli gravid. Men når det faktisk ble virkelighet, så hadde jeg aldri sett for meg at det skulle bli så tungt og trist. Heldigvis endte det godt for oss, og det er jeg utrolig takknemlig for. Nå har jeg faktisk bare 11,5 uke igjen. Tiden har gått utrolig raskt syns jeg, noe Mamma ikke er enig i, hehe :)

Det er helt fantastisk at du har blitt gravid Zia :) Veldig, veldig gøy! Håper kvalmen ikke blir for ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der oppsummerte du bra det å være mor ja :fnise:

Spennende at du nærmer deg 12 uker! Er noe spesielt med å bikke den altså :jepp:

Vi har tenkt til å kjøre kommode fra IKEA og ordne stellebord som i denne bloggen.. Synes forfatteren er utrolig inspirerende!

Håper du har hatt en fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så glad jeg ble når jeg så tickeren din, Zia!

Måtte bare forte meg inn her og rope ut:

Gratulerer med graviditeten!

Det er ingenting som er bedre enn det når en har ventet så lenge.

Ser dere diskuterer stellebord. Vi kjøpte en stellematte med hardt ungerlag til å ha oppå vaskemaskinen som står inni en krok på badet. Er superfornøyd med det. Spesielt gøy for småen når vaskemaskinen sentrifugerer :)

Har akkurat passe avstand til vasken, kan stå både ved beina til småen og på siden og har tilgang til alt vi trenger enten fra hyllen over hvor vi har tre kurver disse

og på veggen ved siden av har vi denne .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 uker! :strix: Nå er det ikke lenge til du kan senke skuldrene! Forutenom alle de andre bekymringene du snakket om, da.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flere innspill om stellebord og baljer etc. Merker at jeg er litt rådvill på alt sånt - aaaaaner jo ikke hva som er best. Håper å få mer oversikt ut over høsten, når vi kan begynne å kikke litt uten å være redde for å støte på kjentfolk :fnise:

Skytte skrev (På 17.7.2011 den 0.45):

Innom og smugleser i natten :)

Så koselig med litt natte-rangling her også da :fnise:

Viktoria85 skrev (På 17.7.2011 den 12.59):

Nå er det utrolig lenge siden jeg har vært innom KG. Jeg har nå lest de 16 sidene i dagboken din jeg har gått glipp av, og her har det jo skjedd store forandringer! GRATULERER så mye Zia!!!!! Endelig var det din tur! Så utrolig gøy!

:klemmer: Takk skal du ha! Ja, ting kan skje så raskt som bare det. For to måneder siden ante jeg fred og ingen fare, og mailet Riksen for å få vite når jeg kunne starte neste runde. Lite visste jeg om hva som var på gang :hjerte:

Redlady skrev (På 17.7.2011 den 20.06):

Å, så glad jeg ble når jeg så tickeren din, Zia!

Måtte bare forte meg inn her og rope ut:

Gratulerer med graviditeten!

Det er ingenting som er bedre enn det når en har ventet så lenge.

:klem: Takk skal du ha! Det føles jammen meg på tide altså :fnise: Men faktisk tok det ikke en gang to år, så sånn i etterkant, så var tida til å leve med :Nikke:

Ruccola skrev (På 17.7.2011 den 22.27):

Bare innom for å :hoppe: for 11 uker!!!!

Bare èn uke igjen til de magiske 12!!!!!!!!!

Dine skrev (På 18.7.2011 den 6.45):

Hipp hurra for snart 12 uker!! Det er helt fantastisk Zia!! :)

Enda mindre igjen nå - bare noen dager :hoppe:

Teriyaki skrev (På 18.7.2011 den 18.39):

11 uker! :strix: Nå er det ikke lenge til du kan senke skuldrene! Forutenom alle de andre bekymringene du snakket om, da.. :fnise:

Gleder meg masse til å ha unnagjort UL i uke 14 - først da føler jeg at jeg så smått kan begynne å tenke at det BLIR bebis i februar :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Tenker alt skal gå så fint så Zia, men kjenner meg veldig igjen i tankene dine :)

Man blir bekymret, for dette er jo så innmari stort! Tenk at det VOKSER noen inni oss, som er 100% avhengige av oss!

Er egentlig ganske så underlig å tenke på når en funderer litt på det :jepp:

Og du har helt rett i det at bekymre oss skal vi nok gjøre resten av livet :fnise:

Ser for meg oss som tenåringsmødre med hjertet i halsen for om barnet vårt er begynt å røyke, om det bruker belte i bil når ikke vi er med, om de er begynt å titte på kjærester og om de er ærlige med oss om hvor de har vert når de kom for sent hjem :fnise:

Både jeg og sambo var rolige tenåringer men alikevel må vi nok bare regne med en rebell eller to tenker jeg ;)

Ser du oss ikke sitte der som 50-åringer mens 18-åringene våre er på fest og vi ikke aner når de kommer hjem....? Sitter i godstolen med lyset av og hjertet i halsen og nervene på høyspenn..... :fnise:

Men det er verdt det for alle bekymringer i hele verden vil jeg tro! :hoppe::rodmer:

(Men jeg kan godt få lov å fylle 55 før jeg blir bestemor altså....! :opplyser::regler::fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...