Lucky? Skrevet 10. april 2011 #2081 Del Skrevet 10. april 2011 Håper helgen har vært fin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 10. april 2011 Forfatter #2082 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Helgen har vært fin Gode nyheter - har fulgt arbeiderpartiets landsmøte på nett, og vært kjempespent på hvordan det går med forlsaget til Huitfelt om "ja til ønskebarn". Nå ser jeg at forslaget ble vedtatt oversendt til sentralstyret Ikke HELT sikker på hva det innebærer, men det høres jo ut til at de skal jobbe videre med det, og forsøke å få gjennomført noe av det? Håper noen med greie på politikk kan opplyse meg her *edit* For de som ikke er i IVF-sirkuset og kanskje ikke så opplyst om dette, gjelder det et forslag fra Oslo AP, og med Huitfeldt i spissen, om endring i regler for IVF og adopsjon. Mye som jeg GJERNE skulle sett gjennomført Endret 10. april 2011 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 10. april 2011 #2083 Del Skrevet 10. april 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 11. april 2011 #2084 Del Skrevet 11. april 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 12. april 2011 Forfatter #2085 Del Skrevet 12. april 2011 (endret) Herregud så mye sykt man bedriver i forbindelse med IVF I går måtte jeg maile sykehuset og spørre om jeg og mannen fikk lov til å ha oss Føltes utrolig sært å skrive en mail om slikt, og faktisk SENDE den til ordentlige mennesker som vet hvem jeg er Jaja, det blir vel bare første pinlighet i rekken av maaaaange fler Forøvrig har jeg nok ikke hatt EL enda, så da gikk det greit at ting ble litt uheldige forrige uke Og sist, men absolutt ikke minst, PUSILUS ER GRAVID!!!!! :strix: Gratulerer så mye! Endret 12. april 2011 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 12. april 2011 #2086 Del Skrevet 12. april 2011 :lol: Skjønner godt at det føles litt merkelig Hurra for pusilus Neste gang er det deg, Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 12. april 2011 #2087 Del Skrevet 12. april 2011 Jippi! Neste gang er det deg ja!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 12. april 2011 #2088 Del Skrevet 12. april 2011 Hurra for pusilus ja Og neste gang er det din tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boobla Skrevet 12. april 2011 #2089 Del Skrevet 12. april 2011 D er godt gjort at du turte å sende en slim mail, det har ikke jeg enda, men har lurt på det mange ganger.. De er nok vant med det, vil jeg tro. Detter er så vanlig for de folka der vettu!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 12. april 2011 Forfatter #2090 Del Skrevet 12. april 2011 Boobla, har allerede god erfaring med å maile sykepleierne, men da med mindre intime spørsmål De pleier alltid å svare så hyggelig, så da tenkte jeg å ta sjansen nå også. Alternativet var å ringe og DET ville ha blitt pinlig Tror de er veldig nøye på å alltid svare trivlig på mailer. Får alltid fine svar, og de skriver alltid "når du blir gravid", og ikke "hvis du blir gravid", samt at alle mailer avsluttes med "Lykke til!", uansett hva du spør om. Det skal ikke mer til før man sitter igjen med en god følelse, så synes at de gjør en god jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 12. april 2011 #2091 Del Skrevet 12. april 2011 (endret) Herregud så mye sykt man bedriver i forbindelse med IVF I går måtte jeg maile sykehuset og spørre om jeg og mannen fikk lov til å ha oss Føltes utrolig sært å skrive en mail om slikt, og faktisk SENDE den til ordentlige mennesker som vet hvem jeg er Jaja, det blir vel bare første pinlighet i rekken av maaaaange fler Forøvrig har jeg nok ikke hatt EL enda, så da gikk det greit at ting ble litt uheldige forrige uke Og sist, men absolutt ikke minst, PUSILUS ER GRAVID!!!!! :strix: Gratulerer så mye! Søta Det blir enda verre når du er i gang Zia Ikke akkurat noe stas å treffe dem på gaten, og de gliser fra øre til øre, jeg ser at de tenker *jeg har sett deg "naken"* (eller det er i alle fall det jeg inbiller meg ) En ting er i alle fall sikkert, det er ingen av dem som jobber på min klinikk som noen gang har gått på progesteronstøtte , alle sier så fint at vi skal leve som normalt og det gjelder også sexlivet. Det preparatet jeg brukte på ferskforsøket, det tettet jo igjen og tok avstøpning oppi der. Og de mener man skal klare å ha sex da Endret 12. april 2011 av pusilus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 14. april 2011 Forfatter #2092 Del Skrevet 14. april 2011 (endret) Forsamtale unnagjort. Ble noe pussig, for var absolutt ikke slik jeg har lest at alle andre har. Det var ingenting felles, og ingen info i forkant av legesamtale. Bare rett inn til legen, med beskjed om å hoppe i stolen! Ble litt perpleks, men gjør da som vi blir fortalt De er veldig snille da, jeg ble jo flere ganger referert til som både ung og slank - det kan jo ikke gå galt Jeg var spent på UL, siden jeg ikke har hatt EL enda. Man kan jo se størrelse på eggposer på UL, og derfor spennende å se om en lå ann til EL eller ikke. Så med en gang en STOR en, og legen målte den til 15 mm. Normalt får man EL når eggposen er 20 mm. De vokser ca 2 mm i døgnet. Så gode nyheter for EL denne syklusen altså Og legen mente tydeligvis at vi skulle helgardere, så jeg fikk resept på en EL-sprøyte som skal settes lørdag Frem til da skal egget vokse seg stort og feit, og slippes perfekt på søndag når vi fyller på med soldater! Det er jo noen skjær i sjøen her, for jeg har en eggleder som er "uviss", og om egget detter ned denne kan det jo være at det er tett, så det ikke er mulig med noe action Og så er det jo heller ikke uvanlig med tomme eggposer, og generelt problemer med befruktning og feste. Men pytt, SLIKT kan man da ikke tenke på! Så dersom spiren ikke sitter etter denne syklusen, med EL-sprøyte og greier, så blir det stimulert syklus neste gang. Har fått resept på puregon, som jeg mener var årsaken til Tinios tvillinger Skal ta det neste syklus en ukes tid, og så inn til UL for å sjekke vekst på eggposer. Tror de først da bestemmer seg for om vi skal kjøre på selv, eller om de tar mannens svømmere og inseminerer. Skal sette EL-sprøyte da også, og puregon settes og som sprøyter, så blir reneste sprøytenarkomanen fremover Så dette er da planen fremover; en EL-sprøyte denne syklus, og puregon-stimulering med eller uten inseminering i neste syklus. Fungerer puregon grei blir det nok noen slike runder ut over høsten. Men det bestemmer man vel etter hvert som man ser hvordan jeg responderer på medisiner Litt lettet over å komme i gang med noe, men samtidig litt redd for all usikkerhet knyttet til dette i forhold til IVF. Mannen er helt klar for dette, og vil helst utsette IVF så lenge som mulig, mens jeg er litt mer ambivalent til det hele... Redd for at en eggleder faktisk er tett, at jeg har mange tomme eggposer, at slimhinnen ikke er ok pga for lite hormoner, at eggene ikke modnes bra nok, at det er feil på eggene osv osv... Med IVF så vet man jo fakta - ett egg som faktisk er ok blir satt inn ferdig befruktet. Passer bedre for en kontrollfrik som meg... Men så var det tålmodigheten igjen da.... Endret 14. april 2011 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boobla Skrevet 14. april 2011 #2093 Del Skrevet 14. april 2011 Spennende tider fremover nå Lykke til. D er en tolmodighet av dimensjoner, det skal jeg skrive under på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 14. april 2011 #2094 Del Skrevet 14. april 2011 Hjelpes, her er det mye å sette seg inn i skjønner jeg Blir spennende å følge deg videre nå som du skal gå gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 14. april 2011 #2095 Del Skrevet 14. april 2011 Nå er du ihvertfall ordentlig i gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 15. april 2011 #2096 Del Skrevet 15. april 2011 Herlig å lese at dere er i gang med behandling alt og har en god plan fremmover Go zia, nå blir det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 16. april 2011 Forfatter #2097 Del Skrevet 16. april 2011 kl. 16 skal jeg ta sprøyten! Gruer meg, samtidig som jeg ikke gruer meg Gruer meg egentlig ikke til å ta sprøyten, men gruer meg til å gjøre det selv. Den er visst litt vond å få gjennom huden denne sprøyten, så høres ut til at man nærmest må ta sats for å få den gjennom Kunne jo fått mannen til å gjøre det, men jeg er så kontrollfrik at jeg ikke tørr det heller Wish me luck! Bare man har gjort det en gang, så går det sikkert mye greiere de neste gangene Heldigvis er det bare denne ene sprøyten i første omgang da, og klarer jeg ikke den en gang, så kan jeg jo bare gi opp hele greia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 16. april 2011 #2098 Del Skrevet 16. april 2011 Spennende! Jeg synes ikke den var så ille den sprøyten, men jeg er veldig lite pysete når det gjelder sånt. Bare tenk på at om dere ender med IVF må du sikkert ta sprøyter hver dag en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 16. april 2011 #2099 Del Skrevet 16. april 2011 (endret) Lykke til med sprøyten Zia Skumle greier å sette sprøyter på seg selv! Syns det er ille nok å skulle gjøre det på andre, men når man vet selv akkurat når den kommer inn i huden Men, hører jo alle her sier det er greit når man bare blir vant til det så får håpe det er sånn med deg og Endret 16. april 2011 av *Lollipop* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 16. april 2011 Forfatter #2100 Del Skrevet 16. april 2011 (endret) Takk for oppmuntringer jenter! Må bare si at jeg nå føler meg litt dum Det var OVER HODET ikke noe problem å ta den! Jeg krummet meg sammen for å få tak i en pølse på magen, og slo litt forsiktig på stikksstedet (siden jeg har lest at det da skulle gjøre mindre vondt - noe med nerver ). Satte sprøyten inntil, og tenkte at jeg skulle telle til 3 og så dytte den inn. På 6 skjønnte jeg at det ikke fungerte helt Tenkte jeg fikk skjerpe meg, og moste den inn. Nå har ikke jeg andre sprøyter å sammenligne med, men den skled rett inn! Og jeg kjente virkelig INGEN TING Så da er den tersklen unnagjort. Det var faktisk så fasinerende at jeg egentlig kunne tenke meg å sette en til med en gang - haha Endret 16. april 2011 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå